Gå til innhold

Krav på hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har cyclothym lidelse og trenger hjelp til å takle angst, depressive episoder og også noen ganger mine "hypomane" symptomer. De kan være ganske intense. Har jeg krav på noe hjelp?

Anonymkode: c1efc...b9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken hjelp vil du ha? 

Hvis du har så sterke symptomer at det går ut over livskvalitet og funksjon, så synes jeg du skal få det behandlet slik man behandler bipolar lidelse. Men det er ikke sikkert at samtaleterapi er veien å gå. 

Skrevet

Du kan jo søke samtaler i kommunen. 

Anonymkode: f5439...26d

Skrevet

Snakk med fastlegen. Hvis det virkelig er mistanke om bipolar lidelse (hypomani), bør du utredes på DPS.

Skrevet
kupton skrev (3 minutter siden):

Snakk med fastlegen. Hvis det virkelig er mistanke om bipolar lidelse (hypomani), bør du utredes på DPS.

Jeg har cyclothym lidelse, men er ikke bipolar og er ferdig utredet ved DPS.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har cyclothym lidelse, men er ikke bipolar og er ferdig utredet ved DPS.

Du får få fastlegen til å søke til poliklinikk på DPS. Da får du en vurdering på om du har "rett til nødvendig helsehjelp" i spesialisthelsetjenesten.

Skrevet
kupton skrev (1 time siden):

Du får få fastlegen til å søke til poliklinikk på DPS. Da får du en vurdering på om du har "rett til nødvendig helsehjelp" i spesialisthelsetjenesten.

Jeg trodde det gikk automatisk etter at jeg sluttet på DPS nylig så da har jeg ikke rett på hjelp antar jeg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...