Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor skal jeg egentlig kaste stekepanna mi?  Kan jeg levere den på butikk som selger stekepanner?  Eller kan jeg kaste den i den kontaineren som er for glass og metall.

Jeg skjønner jo at den ikke kan kastes restavfallet, men avfallsstasjonen er flere km unna så det er uaktuelt.

Fortsetter under...

Dorthe skrev (18 minutter siden):

Hvor skal jeg egentlig kaste stekepanna mi?  Kan jeg levere den på butikk som selger stekepanner?  Eller kan jeg kaste den i den kontaineren som er for glass og metall.

Jeg skjønner jo at den ikke kan kastes restavfallet, men avfallsstasjonen er flere km unna så det er uaktuelt.

Du må ikke kaste den i container for glass og metall, det er kun til emballasje av glass og metall. Jernia tar i mot gamle gryter og stekepanner,  så du kan levere den der. Godt mulig at andre butikker også har sånne ordninger.

Helst skal den jo til gjenvinningsstasjonen,  men det kan jo være tungvint dersom en bor langt ifra.

påskelilje skrev (22 minutter siden):

Du må ikke kaste den i container for glass og metall, det er kun til emballasje av glass og metall. Jernia tar i mot gamle gryter og stekepanner,  så du kan levere den der. Godt mulig at andre butikker også har sånne ordninger.

Helst skal den jo til gjenvinningsstasjonen,  men det kan jo være tungvint dersom en bor langt ifra.

Takk påskelilje, jeg har faktisk lyst til å kaste den i nærmeste søppelkasse og slippe å dra på den rundt i byen her.  Men jeg gjør det ikke da.  Det får bli Jernia 😉

påskelilje skrev (5 timer siden):

Så om jeg skulle kaste den og ikke har noen gjennvinningsstasjon eller Jernia i nærheten så kan jeg ikke kaste den i restavfallet? Er det ikke der man skal kaste ting man ikke kan kaste i de andre dunkene sine da?

Lillemus skrev (11 minutter siden):

Så om jeg skulle kaste den og ikke har noen gjennvinningsstasjon eller Jernia i nærheten så kan jeg ikke kaste den i restavfallet? Er det ikke der man skal kaste ting man ikke kan kaste i de andre dunkene sine da?

Nå har jeg lest på miljøstasjonen sider og dersom er eldre eller funksjonshemmet kan man få dem til å hente det hjemme hos deg for den nette sum av 1500 kr 🤣.

Dorthe skrev (Akkurat nå):

Nå har jeg lest på miljøstasjonen sider og dersom er eldre eller funksjonshemmet kan man få dem til å hente det hjemme hos deg for den nette sum av 1500 kr 🤣.

Du kødder!? 😳 Da hadde jeg glatt pakket den nederst i restavfallsposen. Jeg sier som min mor pleide å si - "Det får da være grenser!"

Annonse

Dorthe skrev (6 timer siden):

I søppelet selvfølgelig 

Anonymkode: 28275...f80

Dorthe skrev (11 minutter siden):

I hvilken søppel tenker du da?  Man sorterer søppelet i Norge, til og med jeg gjør det😁

Kaster det i vanlig søppel? Enten den brune svart eller grønne den som har plass? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kaster det i vanlig søppel? Enten den brune svart eller grønne den som har plass? 

Du tenker antagelig på restavfallet.  Men som du ser av påskelilje, som er guruen her inne når det gjelder sortering, sitt svar så skal ikke stekepanner i den søpla heller

Dorthe skrev (2 minutter siden):

Du tenker antagelig på restavfallet.  Men som du ser av påskelilje, som er guruen her inne når det gjelder sortering, sitt svar så skal ikke stekepanner i den søpla heller

Hadde kastet det i søppelet så jeg skjønner jeg ikke kan noe om det. Kastet til og med pappa i matsøppelet og melkekartonger. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde kastet det i søppelet så jeg skjønner jeg ikke kan noe om det. Kastet til og med pappa i matsøppelet og melkekartonger. 

Papp mente jeg 😂

Annonse

Dorthe skrev (4 minutter siden):

Men når de gjør det sånn vanskelig å kaste en stekepanne så må de faktisk regne med at den havner i restavfallet. Det er da virkelig ingen som betaler 1500,- for at noen skal komme og hente en stekepanne?!

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Men når de gjør det sånn vanskelig å kaste en stekepanne så må de faktisk regne med at den havner i restavfallet. Det er da virkelig ingen som betaler 1500,- for at noen skal komme og hente en stekepanne?!

Nei hadde jeg aldri gjort. Får jo 2-3 på IKEA til den prisen 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei hadde jeg aldri gjort. Får jo 2-3 på IKEA til den prisen 

Det er det det koster der Dorthe bor for å få noen til å komme og hente den gamle stekepanna og kaste den dersom du ikke har noen mulighet til å komme deg til gjenvinningsstasjonen selv... Galskap.

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det er det det koster der Dorthe bor for å få noen til å komme og hente den gamle stekepanna og kaste den dersom du ikke har noen mulighet til å komme deg til gjenvinningsstasjonen selv... Galskap.

Galskap. Er jo snart jul så da er 1500-, for mye. Evt legg de utenfor hos naboen 

Heyheyhey! Jeg tviler på at den tjenesten som koster 1500 for henting er ment for en så liten ting som ei steikepanne?! Det er vel heller ment for de som har større ting de burde ha levert på miljøstasjonen, men som ikke har mulighet til det? Men jeg vet ikke, synes bare det hørtes helt vilt ut 😳

@Dorthe, du spurte hvor du skulle kaste den, og rett svar er enten på miljøstasjon eller til en butikk med returordning. Når det er sagt, så vil jeg tro at mange ikke gidder det, og heller legger den i restavfallet. Den skal i alle fall ikke i matavfall eller papp/papir eller i glass-/metallemballasje. Restavfallet blir jo brent,  og steikepanner brenner ikke, så det blir vel litt ekstra gruff i ovnen dersom den legges der....

Lillemus skrev (2 timer siden):

Hvor synes du at den burde kunne kastes da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...