Gå til innhold

Strikker eller hekler du noe nå?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en genser fra stedet min mor kommer fra og gleder meg til den blir ferdig. :) Det blir ikke med det første for den strikkes med ganske tynt garn på pinne nr. 3 og har mye mønster, men jeg har det ikke travelt. Det er slett ikke sikkert den blir ferdig denne vinteren for å si det sånn!

Strikker eller hekler du noe for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Jeg holder på med en genser fra stedet min mor kommer fra og gleder meg til den blir ferdig. :) Det blir ikke med det første for den strikkes med ganske tynt garn på pinne nr. 3 og har mye mønster, men jeg har det ikke travelt. Det er slett ikke sikkert den blir ferdig denne vinteren for å si det sånn!

Strikker eller hekler du noe for tiden?

Da blir de sikkert glad. Jeg hekler underbukser i Mariusmønster til min mor. 

Anonymkode: a04d9...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da blir de sikkert glad. Jeg hekler underbukser i Mariusmønster til min mor. 

Anonymkode: a04d9...250

Hvem blir glad? Jeg strikker genseren til meg selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Hvem blir glad? Jeg strikker genseren til meg selv. :) 

Trodde du skrev du strikket til din mor? Tror du min bror blir glad?

Anonymkode: a04d9...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trodde du skrev du strikket til din mor? Tror du min bror blir glad?

Anonymkode: a04d9...250

Nei, jeg strikker en genser som er fra stedet min mor kom fra. :) Nei, jeg tror ikke noe på at du hekler en underbukse med Marius-mønster. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg strikker en genser som er fra stedet min mor kom fra. :) Nei, jeg tror ikke noe på at du hekler en underbukse med Marius-mønster. ;) 

Å ja da leste jeg feil. Jooooooo gjør det. 

Anonymkode: a04d9...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder på å strikke en genser i sjøgrønt garn (en av mine favorittfarger). Blir den første genseren jeg strikker så har brukt ganske lang tid og har fortsatt ikke kommet særlig langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (5 minutter siden):

Jeg bestilte garn i går. Skal til å hekle disse https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3933&cid=1. Satser på å hekle seks stykker før jul som skal være julegaven til min mor. Blir endel hekling i tiden framover.

Så koselig gave! ❤️

Syrin skrev (3 minutter siden):

Jeg holder på å strikke en genser i sjøgrønt garn (en av mine favorittfarger). Blir den første genseren jeg strikker så har brukt ganske lang tid og har fortsatt ikke kommet særlig langt.

Blir stas når den aller første genseren blir ferdig da! Jeg har en tendens til å bli neeeeesten ferdig og så mangler den siste mønsterborden eller montering og oppklipping om det er en kofte og det kan bli liggende i månedsvis før jeg tar meg sammen og får gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Så koselig gave! ❤️

Blir stas når den aller første genseren blir ferdig da! Jeg har en tendens til å bli neeeeesten ferdig og så mangler den siste mønsterborden eller montering og oppklipping om det er en kofte og det kan bli liggende i månedsvis før jeg tar meg sammen og får gjort det. 

Ja, det blir stas. Med mine strikke ferdigheter vet jeg ikke om det blir en genser det blir mulig å bruke da, hehe. Men det blir jo uansett en god og lærerik erfaring å ta med seg videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syrin skrev (15 minutter siden):

Ja, det blir stas. Med mine strikke ferdigheter vet jeg ikke om det blir en genser det blir mulig å bruke da, hehe. Men det blir jo uansett en god og lærerik erfaring å ta med seg videre. 

Øvelse gjør mester og vi har vel alle strikket noe som ikke lignet så veldig på bildet på mønsteret... 😂 De første plaggene jeg sydde da jeg bestemte meg for å lære meg å sy klær tålte ikke dagens lys for å si det sånn, men nå syr jeg alt av truser, t-skjorter, innegensere, skjørt og kjoler til meg selv og får ofte komplimenter for det (ikke for trusene da... 😂) og det er koselig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica666 skrev (6 minutter siden):

Strikker villmarksgenseren på bestilling 🙂 

Så gøy! Jeg hadde ikke tatt på meg bestillinger, men du strikker nok både raskere og penere enn meg. Heldige mottager! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte over ett år på mannens genser nå sist. Aldri mer den oppskriften! Så gjorde jeg ferdig en genser dattera hadde gjort halvbeis fetdig, og fikk sendt den avgårde for en måned siden. Nå har jeg startet på en ensfarget genser i pinne 9 😁 Har hatt et par ukers pause,  men nå må jeg til igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 timer siden):

Jeg brukte over ett år på mannens genser nå sist. Aldri mer den oppskriften! Så gjorde jeg ferdig en genser dattera hadde gjort halvbeis fetdig, og fikk sendt den avgårde for en måned siden. Nå har jeg startet på en ensfarget genser i pinne 9 😁 Har hatt et par ukers pause,  men nå må jeg til igjen!

Ensfarget på pinne 9 går jo kjempefort. :) Hvordan synes du det er å strikke på så tykke pinner? Jeg har prøvd å strikke votter på pinne 10 (vottene skulle toves da!), men synes det var forferdelig å strikke på så tykke pinner, liker ikke tykkere pinner enn 5-6-7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 timer siden):

Øvelse gjør mester og vi har vel alle strikket noe som ikke lignet så veldig på bildet på mønsteret... 😂 De første plaggene jeg sydde da jeg bestemte meg for å lære meg å sy klær tålte ikke dagens lys for å si det sånn, men nå syr jeg alt av truser, t-skjorter, innegensere, skjørt og kjoler til meg selv og får ofte komplimenter for det (ikke for trusene da... 😂) og det er koselig! 

Ja, ikke sant. Å, sying har jeg alltid ønsket å lære meg ordentlig etter at vi hadde som oppgave å sy gensere på ungdomsskolen. Da får man jo klesplaggene akkurat slik man vil ha dem. Kanskje det blir neste prosjekt etter at jeg er ferdig med genseren 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Strikking har jeg aldri lært meg å like. Heldigvis har jeg en svigermor som elsker å strikke og er helt fantastisk flink! Så både barna og jeg har mye fint 😍 Jeg kjøper gjerne garn og mønster (ofte til 70% på Strikkemekka), og så får jeg nydelige plagg igjen kort tid etterpå 😲👏 Siste genseren er blitt yndlingsplagget mitt i en nydelig grønnfarge ❤️

Liker andre typer håndarbeid da. Sydde mye før (mest til barna, men litt til meg selv som et par kjoler etc). Siste par årene har jeg slått meg på nålefilting. Det er kjekt! Skulle kanskje funnet det frem igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker tøfler til to tanteunger (jenter) som de har sagt at de ønsker seg. Så har jeg tenkt å strikke luer til andre i familien, koser meg med det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (13 timer siden):

Ensfarget på pinne 9 går jo kjempefort. :) Hvordan synes du det er å strikke på så tykke pinner? Jeg har prøvd å strikke votter på pinne 10 (vottene skulle toves da!), men synes det var forferdelig å strikke på så tykke pinner, liker ikke tykkere pinner enn 5-6-7.

(Ikke meg du siterer, men jeg svarer likevel jeg 🙂 )

Pinner over 7 sliter jeg med, 8 kan til nøds gå. Men jeg er ikke noe glad i pinner tykkere enn det - får også mye vondere i armer og skuldre av å strikke med så store pinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica666 skrev (13 minutter siden):

(Ikke meg du siterer, men jeg svarer likevel jeg 🙂 )

Pinner over 7 sliter jeg med, 8 kan til nøds gå. Men jeg er ikke noe glad i pinner tykkere enn det - får også mye vondere i armer og skuldre av å strikke med så store pinner.

Det er lov å svare lell, vet du! :D Jeg fikk ikke dreisen på å strikke med så tykke pinner, men husker ikke om jeg fikk vondt i skuldrene av det, det har jeg stort sett uansett så... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...