Eva Sofie Skrevet 28. oktober 2022 Del Skrevet 28. oktober 2022 Hurja skrev (19 timer siden): Jeg kan dele det likevel. Jeg er først og fremst sportskytter i en ganske vanskelig gren. I går nådde jeg et stort delmål. Jeg er ikke så langt unna de beste i landet. Vet du hva? Jeg synes det er utrolig bra at du, og andre som gjør det, kan si og løfte seg selv frem, og si at "i dag har jeg fått til noe bra". Og enda en 🌟 i margen til deg for at du tok mot til deg og ville fortelle oss andre hva du faktisk hadde gjort. Du har ikke fått noen negative tilbakemeldinger på det - heller tvert imot. Men jeg kan godt forstå at du føler på en tvil. Er følelsen min om at jeg i dag har gjort noe bra berettiget? Men jeg håper at de tilbakemeldingene du har fått kan svekke den tvilende og gnagende følelsen. Jeg tenkte over det selv senest i går formiddag, at selv er jeg utrolig dårlig til å ta imot positive tilbakemeldinger og gi meg selv ros. Jeg kan ofte ignorere de eller tone de ned/bagatellisere hendelsen. Det er muligens en konsekvens av å ha opplevd at andre mennesker tar seg til rette i ens eget liv og går over grensene uten å få tillatelse. Personlig grensesetting, også overfor mine nærmeste, er også krevende. Vil tro alt henger sammen, og at du og andre med lignende bakgrunn kan ha mye av den samme problematikken 💝 Og nettopp derfor synes jeg du har en ekstra stor grunn til å være stolt og gå med hevet hode, ikke bare fordi du har fått til det du har klart, men også fordi du har fortalt andre om den. Det viser at du er på den riktige veien i din egen prosess. Lykke til videre! 🏆 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469306-jeg-mestrer/page/2/#findComment-4121388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. oktober 2022 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er flott du mestret, men det du beskriver er for de uten den problematikken hverdagsting. Jeg synes ikke alt som beskrives, høres ut som "hverdagsting" for folk uten uttalte problemer? Å hygge seg i klubben selv om miljøet er dominert av motsatt kjønn klarer kanskje de fleste, i hvert fall etter en stund. Å stille opp i konkurranser i en individuell, konsentrasjonskrevende idrett er det slett ikke alle som orker. Mange velger å holde seg unna arrangementer der det foregår en tydelig rangering, selv om de trener i en klubb og klarer å prestere i kjente omgivelser uten press. Å prestere på høyt nivå i slike konkurranser og nå langsiktige høynivå-mål man har satt seg, er det heller ikke alle som klarer, selv om de har glede av idretten. Hurja skrev (11 timer siden): Er det en bagatell og noe de fleste mestrer eller burde mestre? Jeg synes ikke dette høres ut som noen bagatell. Dessuten har du lov / grunn til å være stolt når du selv vet at du har gjort noe som satt langt inne for deg, også i de tilfellene der det er dine personlige utfordringer gjør saken vanskeligere. Men igjen - jeg synes dette høres ut som noe "større". Bruk det for alt det er verd (typen "når jeg klarte det, kommer jeg sikkert gjennom .... også"). 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469306-jeg-mestrer/page/2/#findComment-4121396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 Del Skrevet 28. oktober 2022 Eva Sofie skrev (2 timer siden): Jeg velger å tro at dette svaret var ment positivt. Likevel, som jeg skrev i mitt svar, selv om noe er en selvfølge for andre, er det ikke det for en annen gitt sine forutsetninger. Det er nettopp derfor para-idretten skilles ut fra idrett med funksjonsfriske, om ikke ville det bli totalt urimelig. Jeg merker det selv med en av mine funksjonsnedsettelser, som jeg ikke trenger å gå mer inn på her, men da opplever jeg og mange med meg overraskelse og beundring over alt jeg får til, noe som er en selvfølge for meg, men der funksjonsfriske ser for seg at de ikke hadde fått til noe som helst i en tilsvarende situasjon. Der går det motsatt vei fordi jeg lever med min funksjonshemning til daglig. Vi har alle noe, ikke alle snakker om det høyt. Anonymkode: 204e7...e46 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469306-jeg-mestrer/page/2/#findComment-4121403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hurja Skrevet 28. oktober 2022 Del Skrevet 28. oktober 2022 laban skrev (25 minutter siden): Jeg synes ikke alt som beskrives, høres ut som "hverdagsting" for folk uten uttalte problemer? Å hygge seg i klubben selv om miljøet er dominert av motsatt kjønn klarer kanskje de fleste, i hvert fall etter en stund. Å stille opp i konkurranser i en individuell, konsentrasjonskrevende idrett er det slett ikke alle som orker. Mange velger å holde seg unna arrangementer der det foregår en tydelig rangering, selv om de trener i en klubb og klarer å prestere i kjente omgivelser uten press. Å prestere på høyt nivå i slike konkurranser og nå langsiktige høynivå-mål man har satt seg, er det heller ikke alle som klarer, selv om de har glede av idretten. Jeg synes ikke dette høres ut som noen bagatell. Dessuten har du lov / grunn til å være stolt når du selv vet at du har gjort noe som satt langt inne for deg, også i de tilfellene der det er dine personlige utfordringer gjør saken vanskeligere. Men igjen - jeg synes dette høres ut som noe "større". Bruk det for alt det er verd (typen "når jeg klarte det, kommer jeg sikkert gjennom .... også"). Ja, jeg tar det med meg videre. Jeg skal neste gang tenke at «jeg klarte forrige gang, så jeg klarer denne gang også». 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469306-jeg-mestrer/page/2/#findComment-4121404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 Del Skrevet 28. oktober 2022 Hurja skrev (1 minutt siden): Ja, jeg tar det med meg videre. Jeg skal neste gang tenke at «jeg klarte forrige gang, så jeg klarer denne gang også». Få tro på deg selv så klarer du alt du vil uavhengig av hva du har gått igjennom / har av utfordringer. Det du har vært utsatt for / det du sliter med er ikke deg med mindre du lar deg styre av det. Anonymkode: 204e7...e46 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469306-jeg-mestrer/page/2/#findComment-4121407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hurja Skrevet 28. oktober 2022 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Få tro på deg selv så klarer du alt du vil uavhengig av hva du har gått igjennom / har av utfordringer. Det du har vært utsatt for / det du sliter med er ikke deg med mindre du lar deg styre av det. Anonymkode: 204e7...e46 Ja, jeg kan - jeg også 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469306-jeg-mestrer/page/2/#findComment-4121429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hurja Skrevet 28. oktober 2022 Del Skrevet 28. oktober 2022 (endret) Tusen takk for de fantastisk fine svarene jeg fikk i denne tråden - dere har gitt meg styrke og troen på meg selv ❤️ Idag skal jeg være med på konkurranse, og jeg klarer det/kan 😄 Endret 28. oktober 2022 av Hurja 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469306-jeg-mestrer/page/2/#findComment-4121431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hurja Skrevet 6. november 2022 Del Skrevet 6. november 2022 (endret) laban skrev (På 28.10.2022 den 8.49): Jeg synes ikke alt som beskrives, høres ut som "hverdagsting" for folk uten uttalte problemer? Å hygge seg i klubben selv om miljøet er dominert av motsatt kjønn klarer kanskje de fleste, i hvert fall etter en stund. Å stille opp i konkurranser i en individuell, konsentrasjonskrevende idrett er det slett ikke alle som orker. Mange velger å holde seg unna arrangementer der det foregår en tydelig rangering, selv om de trener i en klubb og klarer å prestere i kjente omgivelser uten press. Å prestere på høyt nivå i slike konkurranser og nå langsiktige høynivå-mål man har satt seg, er det heller ikke alle som klarer, selv om de har glede av idretten. Jeg synes ikke dette høres ut som noen bagatell. Dessuten har du lov / grunn til å være stolt når du selv vet at du har gjort noe som satt langt inne for deg, også i de tilfellene der det er dine personlige utfordringer gjør saken vanskeligere. Men igjen - jeg synes dette høres ut som noe "større". Bruk det for alt det er verd (typen "når jeg klarte det, kommer jeg sikkert gjennom .... også"). Ville bare gi deg og evt andre en liten oppdatering. Det går fremover. Siden jeg startet denne tråden har jeg gjennomført 3 vanskelige situasjoner, og som jeg mestret. Som du skrev var dette noe jeg kunne bruke i senere anledninger, og det gjorde jeg og kommer til å fortsette å gjøre. Det var veldig ubehagelig, og jeg hadde masse angSt, men det var ikke farlig. Ikke dummet jeg meg ut heller (tror jeg iallefall). I tillegg har jeg forbedret meg mye resultatmessig, og det går fremover. Jeg trener nesten hver dag, og om banen ikke hadde vært opptatt av andre hadde jeg trent hver dag fordi det er så gøy og artig å få til noe. Det gir meg mestringsfølelse og hjelper på selvtilliten i tillegg til at jeg kommer meg ut og opp av sofaen jeg er veldig fornøyd med at jeg får det til til tross for mine «handicap». Endret 6. november 2022 av Hurja 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469306-jeg-mestrer/page/2/#findComment-4123672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.