AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 Skrevet 27. oktober 2022 Det er noen situasjoner som trigger paranoia hos meg. Også prøver jeg jo å eksponere meg for de situasjonene, som psykologen min vil jeg skal gjøre. Men jeg blir like engstelig og paranoid hver gang, noen ganger ender det i psykose og innleggelse Jeg visste ikke i utgangspunktet at eksponeringsterapi ble brukt mot paranoide tanker. Lurer på om det finnes noen forskning som viser at det kan ha effekt? I hvert fall så fungerer det ikke for meg, men når jeg snakker med psykologen om det så sier han bare at det tar tid og at jeg må velge å fortsette og sette meg i situasjonen. Føler at alle bare tenker jeg ikke prøver hardt nok Anonymkode: f027f...ca8 0 Siter
kupton Skrevet 28. oktober 2022 Skrevet 28. oktober 2022 Generelt vil jeg si at paranoide tanker må behandles med medisiner. Om det finnes unntak, må jeg i hvert fall få et konkret eksempel å ta stilling til om jeg skal kunne svare. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.