Gå til innhold

Hva er utroskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er man utro hvis man har sex utenfor ekteskapet selv om sexlivet i ekteskapet er ikke-eksisterende? 

Anonymkode: 85904...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Utroskap er alt hva man sammen definerer som utroskap i det forholdet man er i. 

Det var godt sagt. Men tenkte mer på hvordan andre her definerer det. Det kom ikke klart nok fram, beklager det. 

Anonymkode: 85904...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er man utro hvis man har sex utenfor ekteskapet selv om sexlivet i ekteskapet er ikke-eksisterende? 

Anonymkode: 85904...877

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var godt sagt. Men tenkte mer på hvordan andre her definerer det. Det kom ikke klart nok fram, beklager det. 

Anonymkode: 85904...877

Det Vhanja skriver er jo ganske riktig. 

Men for å svare på spørsmålet ditt i hovedinnlegget; dersom sex utenfor ekteskapet ikke er greit for begge parter (på tross av ikke-eksisterende sexliv i ekteskapet) så er det utroskap. Dersom en ønsker å ha sex utenfor ekteskap og ektefellen støtter det er det ikke utroskap. Dialog og gjensidig respekt er nøkkelordet her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå):

 

Det Vhanja skriver er jo ganske riktig. 

Men for å svare på spørsmålet ditt i hovedinnlegget; dersom sex utenfor ekteskapet ikke er greit for begge parter (på tross av ikke-eksisterende sexliv i ekteskapet) så er det utroskap. Dersom en ønsker å ha sex utenfor ekteskap og ektefellen støtter det er det ikke utroskap. Dialog og gjensidig respekt er nøkkelordet her.

 

Skjønner. Takk for svar fra dere begge to. 

Anonymkode: 85904...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Kanskje det mest handler om forholdet mellom løgn og sannhet..? Kan dere snakke om det? Kan han være raus nok til å si: "ok, jeg ser at våre behov er ulike, jeg kan/vil ikke sex mer... Er det en slags utroskap også, av typen "jeg har ikke slike behov, og DRITER i dine"...? Jeg har samme problem i mitt liv, og jeg har spurt rett ut: Sender du neg virkelig ut i et uforutsigbart "gråmarked" for sex??? Han har mistet all lyst og all romantikk, vi bor sammen som en slags "søsken". Han svarer ikke og ser bare bort... Ok,  jeg er gammel, men har en sjuuuuk lengsel etter en MANN!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 20.21):

Er man utro hvis man har sex utenfor ekteskapet selv om sexlivet i ekteskapet er ikke-eksisterende? 

Anonymkode: 85904...877

Ja det er jo det hvis dere ikke har avtalt å kunne ha andre utenfor. Noen ganger kan man forstå utroskap lettere, men det er jo ikke å spille med åpne kort uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...