Gå til innhold

Når man ikke får sex hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å snu litt på spørsmålet om utroskap, er den som nekter deg sex i et forhold og samtidig nekter deg sex utenfor en typ fangevokter? Hvilken rett har partneren din til å nekte deg sex? Om ikke du får det hjemme blir det gjerne nødvendig å få det ute. Noen innspill? 

Anonymkode: 1cb31...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er urimelig å nekte partneren å ha sex med andre når hen av ulike grunner ikke kan gi det selv. 

Anonymkode: 1cb31...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

For å snu på det, hvilken rett har «du» til å kreve sex. 
Syns ikke den ene er bedre enn den andre, men dersom en part ikke ønsker sex og den andre virkelig ønsker det så burde begge parter revurdere hele forholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

For å snu på det, hvilken rett har «du» til å kreve sex. 
Syns ikke den ene er bedre enn den andre, men dersom en part ikke ønsker sex og den andre virkelig ønsker det så burde begge parter revurdere hele forholdet. 

Enig i det. Det beste er å gå fra hverandre da og fristille hverandre. 

Anonymkode: 1cb31...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis partner overhodet ikke var åpen for sex så ville jeg forhørt meg om muligheten for å finne sex hos andre.

Hvis det heller ikke var aktuelt så ville jeg seriøst vurdert om dette er noen jeg ønsker å bli i et forhold med.

Anonymkode: e998c...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (13 minutter siden):

For å snu på det, hvilken rett har «du» til å kreve sex. 
Syns ikke den ene er bedre enn den andre, men dersom en part ikke ønsker sex og den andre virkelig ønsker det så burde begge parter revurdere hele forholdet. 

Til spørsmålet ditt: Man er jo i et kjæresteforhold og da er det naturlig å ha sex. Man går ikke inn i et forhold for å kun være venner vel. Det tror jeg er fåtallet i så fall. Derfor er det ikke urimelig å forvente sex. Men tror løsningen er å gå fra partneren min. 

Anonymkode: 1cb31...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Til spørsmålet ditt: Man er jo i et kjæresteforhold og da er det naturlig å ha sex. Man går ikke inn i et forhold for å kun være venner vel. Det tror jeg er fåtallet i så fall. Derfor er det ikke urimelig å forvente sex. Men tror løsningen er å gå fra partneren min. 

Anonymkode: 1cb31...c1c

De aller fleste par har hyppigere sex i begynnelsen og ofte dabber det av. Årsaken kan være så mangt, men det er relativt vanlig at den ene part har mer sexlyst enn den andre. Dersom det er viktig med sex for den ene men ikke den andre så sier det seg selv at det ikke fungerer. Tvinger man den ene til sex er det straffbart (sier ikke at du verken gjør det eller skal gjøre det), men det er ikke straffbart å ikke ønske sex. 

Generelt liker jeg ikke begrepet å «nekte noen sex», fordi det gir inntrykk av at det er noe man har krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (4 minutter siden):

Generelt liker jeg ikke begrepet å «nekte noen sex», fordi det gir inntrykk av at det er noe man har krav på.

Nei man har selvfølgelig ikke krav på sex, men i et forhold kan det i hvert fall  forventes. 

Anonymkode: 1cb31...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (6 minutter siden):

Generelt liker jeg ikke begrepet å «nekte noen sex», fordi det gir inntrykk av at det er noe man har krav på.

Jeg liker heller ikke begrept fordi det også betyr at den som "nekter" ikke også mister noe. 

Hvis jeg skulle "nekte" min partner sex så hadde jeg også nektet meg selv sex. Det hadde gått like mye utover meg som ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg skulle "nekte" min partner sex så hadde jeg også nektet meg selv sex. Det hadde gått like mye utover meg som ham. 

Ikke nødvendigvis hvis du ikke setter pris på sex selv og ikke ønsker det. Da tjener du på å ikke ha sex. 

Anonymkode: 1cb31...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke nødvendigvis hvis du ikke setter pris på sex selv og ikke ønsker det. Da tjener du på å ikke ha sex. 

Anonymkode: 1cb31...c1c

Hvis det var tilfelle så hadde jeg tatt en seriøs revurdering av hele forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Hvis det var tilfelle så hadde jeg tatt en seriøs revurdering av hele forholdet.

Det er jo det jeg også mener. Og Ikkeanonymnok. Jeg mener det er på tide å bryte opp nå. 

Anonymkode: 1cb31...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo det jeg også mener. Og Ikkeanonymnok. Jeg mener det er på tide å bryte opp nå. 

Anonymkode: 1cb31...c1c

Hvis ene parten i et forhold ikke ønsker sex, og heller ikke ønske å prate om det eller jobbe med det, så kan det være det er på tide å gå. Men det er jo et valg de i forholdet må ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (4 minutter siden):

Hvis ene parten i et forhold ikke ønsker sex, og heller ikke ønske å prate om det eller jobbe med det, så kan det være det er på tide å gå. Men det er jo et valg de i forholdet må ta.

Det er jeg som er i det forholdet jeg beskriver. Og jeg som mener det er på tide at jeg går. 

Anonymkode: 1cb31...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jeg som er i det forholdet jeg beskriver. Og jeg som mener det er på tide at jeg går. 

Anonymkode: 1cb31...c1c

Hva stopper deg fra å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jeg som er i det forholdet jeg beskriver. Og jeg som mener det er på tide at jeg går. 

Anonymkode: 1cb31...c1c

Det er et valg du må ta for deg selv, tenker jeg. Du trenger ikke bekreftelse fra fremmede på et forum for å vite om det er riktig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen ting nå. 

Anonymkode: 1cb31...c1c

Da er det bare til å hoppe i det. Bedre å velge noe nytt, ha det litt kjipt en liten periode men med uendelige muligheter til å få det bedre enn å bli i et forhold man ikke har det bra i.

Endret av Ikkeanonymnok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (2 minutter siden):

Da er det bare til å hoppe i det. Bedre å velge noe nytt, ha det litt kjipt en liten periode men med uendelige muligheter enn å bli i et forhold  man ikke har det bra i.

Jepp

Anonymkode: 1cb31...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei - og hvordan har dette utviklet seg for deg? Nå er dette ca. to måneder siden. Jeg sitter og tenker at jeg håper du tok din partner med inn i dine tanker før du ev. valgte å avslutte forholdet. At du ikke gjorde dine beslutninger basert på dine antakelser om deres forhold.

Mitt forhold er som ditt, men hvor vi begge er enige om det, og hvor jeg har et langsiktig mål om å få til et sexliv igjen, etter at overgripere har lagt det i grus. Men om partner hadde spurt meg om åpent forhold, hadde jeg ikke nektet ham det. Det er samtidig mange måter å vise at man elsker en annen...

Anonymkode: 1c616...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...