Gå til innhold

Bipolar 2 - medisiner og søvn

Anbefalte innlegg

Hei og riktig god søndag 😊 Har bipolar 2 og bruker Seroquel 100 mg og orfiril 300 mg og sliter ganske mye med søvnen for tiden. Sovner ikke før i 3 - 4 tida og våkner i ti tida og er langt fra opplagt. I natt ble det ca 4 timer med søvn og merker det er lite. Har fått stilnoct ved behov i tillegg, men den fungerer dårlig. Burde jeg bytte medisin og i såfall til hvilken? Zyprexa kan jeg ikke bruke pga bivirkningen som vektoppgang da det er vektproblemet og diabetes 2 i familien. Begynner å slite mer og mer på meg dette 😕

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469362-bipolar-2-medisiner-og-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

aa-k-j skrev (11 timer siden):

Hei og riktig god søndag 😊 Har bipolar 2 og bruker Seroquel 100 mg og orfiril 300 mg og sliter ganske mye med søvnen for tiden. Sovner ikke før i 3 - 4 tida og våkner i ti tida og er langt fra opplagt. I natt ble det ca 4 timer med søvn og merker det er lite. Har fått stilnoct ved behov i tillegg, men den fungerer dårlig. Burde jeg bytte medisin og i såfall til hvilken? Zyprexa kan jeg ikke bruke pga bivirkningen som vektoppgang da det er vektproblemet og diabetes 2 i familien. Begynner å slite mer og mer på meg dette 😕

Hva med økt seroquel? Vet at i teorien er det små doser som hjelper på søvn, men det gjelder ikke alle. 

Anonymkode: daf37...d5a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...