girlinyellow Skrevet 30. oktober 2022 Del Skrevet 30. oktober 2022 Hei. Meg igjen. Beklager litt mange spørsmål i det siste. Jeg har bedt om tips her inne tidligere, fordi jeg tror jeg har PMDD. - Men samme det. Kraftig PMS, i alle fall. Etter at jeg fikk barn for sju måneder siden ble PMSen enda verre. Jeg har prøvd det meste jeg har lest av råd, alt fra vitamin og mineraltilskudd, til adaptogener. Null effekt. Fikk anbefalt SSRI av lege, men psykiater ba meg la være å prøve fordi jeg har bp1. Hormonell behandling ble ikke anbefalt av denne gynekologen, da han mente flere ble verre enn bedre. Noe jeg har lest flere ganger, er at antihistaminer kan hjelpe noen av de med alvorlig PMS. Hvis årsaken til symptomene er det økte histamin-nivået før mensen, kan det så vidt jeg har forstått fungere. Hva tenker dere om det? Er det noe i det, eller er det bare tull? I går bestemte jeg meg for å prøve. Hadde Zyrtec liggende. Dagen var en typisk "uka før mensen dag" for meg. Lå og grein halve dagen og tenkte at jeg snart kommer til å dø. At jeg ikke får se sønnen min vokse opp, og alt var bare tragisk og jævlig. Var også fryktelig irritabel, og hadde ikke noe energi. Tok Zyrtecen, og innen et par timer følte jeg meg omtrent som normal. Fikk til og med sove i natt, og selv om jeg hadde en del mareritt, var det en natt med mye bedre søvn enn ellers. Våknet i morges uten å være irritabel. Ikke det minste trist. Har følt meg helt vanlig i dag. Det er helt unormalt. Disse to dagene har jeg tatt 10 mg Zyrtec pr. dag. Kan det være at det faktisk fungerer, eller er det mest sannsynlig placebo? Synes det er fristende å tenke at det ikke er placebo fordi jeg pleier ikke ha noe forventninger om at noe skal fungere, og aldri har noe fungert mot PMS-en, heller. Jeg tenker at jeg selvsagt må teste dette ut over tid, og at det er litt tidlig å si noe med sikkerhet. Derfor lurer jeg på om dere som kan litt om medikamenter kan svare på et par spørsmål: 1: Er det trygt å ta Zyrtec ca. en uke i måneden? 2: Er det andre typer medisiner/antihistaminer som er mer egnet i dette tilfellet, f.eks noe på resept? Noe som er mer effektivt, biligere, tryggere osv? Takk for hjelpen 😊 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469366-kupton-isw-eller-andre-med-medisinkunnskap-antihistaminer-mot-kraftig-pms/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 30. oktober 2022 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jeg vet ikke svaret på hvorfor dette virker, men Zyrtec kan du trygt ta så ofte du vil. Mange med allergi gjør det - og de overlever helt fint 😊 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469366-kupton-isw-eller-andre-med-medisinkunnskap-antihistaminer-mot-kraftig-pms/#findComment-4121959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 30. oktober 2022 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jeg vil anbefale p.sprøyte, jeg ble kvitt alle mine plager med pms og store blødninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469366-kupton-isw-eller-andre-med-medisinkunnskap-antihistaminer-mot-kraftig-pms/#findComment-4121960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.