Gå til innhold

Flere som brukte mye penger da du var veldig syk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Hvordan syk? Som deprimert og uten jobb måtte jeg finne en hobby, og det koster jo. Og jeg begynte å henge på kaffebarer for å i det minste komme meg ut blandt folk. Frokost og kaffe eller lunsj og kaffe hver dag blir en del etter hvert.

Endret av 90tallsbarn

Før jeg møtte veggen hang jeg på kjøpesenter og brukte mye penger på shopping (selv om det var på salg). Jeg gjorde det for å slippe å kjenne på vonde ting.  Det å slippe å kjenne på følelser var ubevisst. Jeg var også veldig aktiv med husarbeid, jobb og andre ting som dreide fokuset vekk fra følelseslivet - også det ubevisst. Jeg var ikke i kontakt med følelsene før etter at jeg møtte veggen og begynte i terapi. 

Jeg gjorde det mye før, og det glipper litt innimellom fremdeles. Jeg har diagnosen asperger, men jeg tror det er mer angsten og depresjonen som har gitt meg et stort tomrom som gjør at jeg kjøper så mye.

Jeg har utestående nesten 6000 på klarna. Alt er impulskjøp som jeg har kjøpt fordi det gav meg en euforisk følelse som var nesten berusende. Når jeg har fått kjøpt det så går det over og jeg er like tom innvendig igjen. Har også 5000 i mastercardgjeld på det ene kortet og sikkert 15 000 på det andre.

Anonymkode: 0b899...b02

Annonse

Har innimellom brukt alt for mye penger, eller brukt 10 000 på to-tre dager på rusmidler fordi jeg spanderer på alle. Har også tre ganger bestilt meg hund på impuls. Ene betalte jeg depositum for også. Men så kræsjer jeg og skjønner hva jeg driver med. 

Har blitt flinkere til å unngå dette nå da.

Endret av Glitter

Når jeg er innlagt bruker jeg store summer på ebay. Kjøper aldri noe som koster mye, men så kjøper jeg så veldig mange ting at det blir summer av det likevel. Kjøpte også endel klær på nett når jeg var innlagt.

Hjemme er en av de få plassene jeg henter meg inn Starbucks (eller en annen kaffekjede) så det går endel penger på kaffe.

Ikke i det seinere etter som jeg har vært i revisjon i noen år nå. Jeg har f.eks. en TagHeuer klokke til 17 000 på samvittigheten. Det holdt på å bli en gitar som kostet (mye) mer selv på bruktmarkedet, men den ble heldigvis solgt til en som bød over meg. Det har som regel vært i hypomani eller blandet tilstand jeg har gjort disse tingene. Om ikke annet, så bruker jeg den klokka når jeg skal pynte meg og Apple-whatchen ikke helt matcher resten av antrekket. Dessuten er jeg strålende fornøyd med den gitaren jeg allerede har. Trøsteshopping har jeg ikke drevet med. 

I hypomanier har jeg brukt en del penger fordi jeg begynner på nye ideer og prosjekter og tenker at alt er så lurt å ha. Som en nevner over her har jeg også nesten kjøpt meg hund, til og med en stor en jeg absolutt ikke hadde plass til på daværende tidspunkt 😅 Har også brukt penger og kjøpt ting jeg ikke trenger i depressive faser i ett håp om at det skulle få meg til å føle meg bedre. Noe det egentlig ikke gjorde 😕

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...