AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Jeg leser på Utforsk sinnet at grusomme mennesker er de som stadig er ute etter å forstyrre din ro og balanse. De kan virke snille og gode, men deres må er alltid å skape en usikkerhet i deg. Jeg har merket at noen mennesker gjør meg mye mer usikker enn andre. Men fordi de ofte er hyggelige også kan jeg ikke si de er grusomme og vi kan ha det veldig koselig sammen også. Men den uroen jeg kjenner en del ganger "pga de" føles ikke god, jeg blir usikker og det tapper meg for energi. Det kan være noe de sa, eller at de plutselig ikke svarer eller tar kontakt lenger slik som før. Andre mennesker gjør meg nesten aldri urolig og usikker. Er det slik at man blir manipulert uten å vite det når man kjenner ofte på denne usikkerheten i forhold til andre? Er dette mennesker en bør si en ikke vil ha mer kontakt med? Anonymkode: 7aa0e...99f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469408-de-som-forstyrrer-din-ro-og-balanse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg leser på Utforsk sinnet at grusomme mennesker er de som stadig er ute etter å forstyrre din ro og balanse. De kan virke snille og gode, men deres må er alltid å skape en usikkerhet i deg. Jeg har merket at noen mennesker gjør meg mye mer usikker enn andre. Men fordi de ofte er hyggelige også kan jeg ikke si de er grusomme og vi kan ha det veldig koselig sammen også. Men den uroen jeg kjenner en del ganger "pga de" føles ikke god, jeg blir usikker og det tapper meg for energi. Det kan være noe de sa, eller at de plutselig ikke svarer eller tar kontakt lenger slik som før. Andre mennesker gjør meg nesten aldri urolig og usikker. Er det slik at man blir manipulert uten å vite det når man kjenner ofte på denne usikkerheten i forhold til andre? Er dette mennesker en bør si en ikke vil ha mer kontakt med? Det var her jeg leste det, litt ned på siden. https://utforsksinnet.no/nar-grusomme-mennesker-later-som-de-er-gode/?utm_medium=org&utm_campaign=repost&utm_source=mcfb&utm_content=mc_288487&fbclid=IwAR2ECteeV186iC1CZV6YD-Duaj6M3jAZ0-U6DmI1UkHaJfAQu1CK-bfQHF0 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Anonymkode: 7aa0e...99f Anonymkode: 7aa0e...99f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469408-de-som-forstyrrer-din-ro-og-balanse/#findComment-4122662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Den usikkerheten kan like gjerne ligge hos deg enn noe de bevisst ønsker å gi deg. Anonymkode: 14238...3f7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469408-de-som-forstyrrer-din-ro-og-balanse/#findComment-4122664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Den usikkerheten kan like gjerne ligge hos deg enn noe de bevisst ønsker å gi deg. Anonymkode: 14238...3f7 Slik er det jeg alltid har tenkt også. Men når jeg leste det jeg sendte er jeg i tvil. Kanskje det ikke er verdt å være med mennesker som du ofte blir usikker på siden det sliter sånn på energien? andre føler jeg dette nesten aldri med, føler meg helt trygg på de selv om de skulle si noe dumt også. Anonymkode: 7aa0e...99f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469408-de-som-forstyrrer-din-ro-og-balanse/#findComment-4122667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Slik er det jeg alltid har tenkt også. Men når jeg leste det jeg sendte er jeg i tvil. Kanskje det ikke er verdt å være med mennesker som du ofte blir usikker på siden det sliter sånn på energien? andre føler jeg dette nesten aldri med, føler meg helt trygg på de selv om de skulle si noe dumt også. Anonymkode: 7aa0e...99f Ja, det vil jo variere. Noen har en væremåte som gjør at man ikke føler seg trygg rundt dem. Da må man nesten vurdere om det er verdt det, slik du sier. Andre ganger ligger det ikke hos dem, men at egen usikkerhet blir trigget. Anonymkode: 14238...3f7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469408-de-som-forstyrrer-din-ro-og-balanse/#findComment-4122669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slik er det jeg alltid har tenkt også. Men når jeg leste det jeg sendte er jeg i tvil. Jeg tror det finnes et fåtall mennesker som virker snille og gode samtidig som deres egentlige mål alltid er å skape uro og usikkerhet hos andre. Jeg tror slike følelser som du beskriver, oppstår når man har litt ulik personlighet / væremåte og uttrykksform. Årsaken trenger ikke være verken grusomhet, ondsinnethet eller noe bevisst ønske om å manipulere. Men jeg er sikkert litt naiv. Jeg vet ikke hva slags nettside Utforsk sinnet er og brukte bare to minutter på den, men på meg virker den som ganske bombastisk / påståelig, muligens fordi den er dårlig oversatt? Eksempelvis hadde jeg blitt ganske satt ut hvis jeg hadde vært en mann i sorg over å ha mistet moren til småbarna mine og så leste dette (sitat): Om moren din av en eller annen grunn er fraværende mesteparten av tiden, kan det oppleves som et sår i hjertet ditt. Dette vil aldri helbredes. Hvis moren din er helt fraværende, vil den følelsesmessige skaden være så alvorlig at den vil gi deg forferdelige konsekvenser. Dette spesielt om det er i de første seks årene av livet ditt. Ja, selvfølgelig vil man preges av å ha mistet mammaen sin, men forferdelige konsekvenser som aldri kan helbredes? Si det til Aksel Lund Svindal og faren hans, liksom. Sunn skepsis er bra, men ikke overtenk. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469408-de-som-forstyrrer-din-ro-og-balanse/#findComment-4122670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 laban skrev (1 time siden): Jeg tror det finnes et fåtall mennesker som virker snille og gode samtidig som deres egentlige mål alltid er å skape uro og usikkerhet hos andre. Jeg tror slike følelser som du beskriver, oppstår når man har litt ulik personlighet / væremåte og uttrykksform. Årsaken trenger ikke være verken grusomhet, ondsinnethet eller noe bevisst ønske om å manipulere. Men jeg er sikkert litt naiv. Jeg vet ikke hva slags nettside Utforsk sinnet er og brukte bare to minutter på den, men på meg virker den som ganske bombastisk / påståelig, muligens fordi den er dårlig oversatt? Eksempelvis hadde jeg blitt ganske satt ut hvis jeg hadde vært en mann i sorg over å ha mistet moren til småbarna mine og så leste dette (sitat): Om moren din av en eller annen grunn er fraværende mesteparten av tiden, kan det oppleves som et sår i hjertet ditt. Dette vil aldri helbredes. Hvis moren din er helt fraværende, vil den følelsesmessige skaden være så alvorlig at den vil gi deg forferdelige konsekvenser. Dette spesielt om det er i de første seks årene av livet ditt. Ja, selvfølgelig vil man preges av å ha mistet mammaen sin, men forferdelige konsekvenser som aldri kan helbredes? Si det til Aksel Lund Svindal og faren hans, liksom. Sunn skepsis er bra, men ikke overtenk. laban skrev (1 time siden): Jeg tror det finnes et fåtall mennesker som virker snille og gode samtidig som deres egentlige mål alltid er å skape uro og usikkerhet hos andre. Jeg tror slike følelser som du beskriver, oppstår når man har litt ulik personlighet / væremåte og uttrykksform. Årsaken trenger ikke være verken grusomhet, ondsinnethet eller noe bevisst ønske om å manipulere. Men jeg er sikkert litt naiv. Jeg vet ikke hva slags nettside Utforsk sinnet er og brukte bare to minutter på den, men på meg virker den som ganske bombastisk / påståelig, muligens fordi den er dårlig oversatt? Eksempelvis hadde jeg blitt ganske satt ut hvis jeg hadde vært en mann i sorg over å ha mistet moren til småbarna mine og så leste dette (sitat): Om moren din av en eller annen grunn er fraværende mesteparten av tiden, kan det oppleves som et sår i hjertet ditt. Dette vil aldri helbredes. Hvis moren din er helt fraværende, vil den følelsesmessige skaden være så alvorlig at den vil gi deg forferdelige konsekvenser. Dette spesielt om det er i de første seks årene av livet ditt. Ja, selvfølgelig vil man preges av å ha mistet mammaen sin, men forferdelige konsekvenser som aldri kan helbredes? Si det til Aksel Lund Svindal og faren hans, liksom. Sunn skepsis er bra, men ikke overtenk. Jeg oppfatter det ikke som at det gjelder mødre som ikke er mer, men mødre som aldri ser barnet sitt, som ikke er til stede for barnet altså. Det kan skade hjernen, ettersom det er de første åra den automatiseres. ville tro det finnes terapi for de som har hatt det slik som kan hjelpe. Den nettsida finner du på facebook. De skriver mye interessant, men jeg sluker ikke alt rått. Anonymkode: 7aa0e...99f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469408-de-som-forstyrrer-din-ro-og-balanse/#findComment-4122679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg oppfatter det ikke som at det gjelder mødre som ikke er mer, men mødre som aldri ser barnet sitt, som ikke er til stede for barnet altså. Jeg var inne på den tanken jeg også. Men uansett hvilken type fraværende mødre det handler om, kan det gå veldig bra hvis barnets behov dekkes av andre personer enn mor. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De skriver mye interessant, men jeg sluker ikke alt rått. Det er bra - og det var det viktigste poenget mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469408-de-som-forstyrrer-din-ro-og-balanse/#findComment-4122680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 laban skrev (23 timer siden): Jeg var inne på den tanken jeg også. Men uansett hvilken type fraværende mødre det handler om, kan det gå veldig bra hvis barnets behov dekkes av andre personer enn mor. Det er bra - og det var det viktigste poenget mitt. Det som menes er vel at noen mennesker bevisst psyker ned andre, mens de kler seg ut som de er gode, slik at den andre blir forvirret. Jeg tror de fleste ikke er slik. spørsmålet er hvordan man kan vite om en blir lurt eller ikke. Skal man da stole på magefølelsen? At den forteller deg når noen manipulerer deg og ikke? Eller er det visse kjennetegn som tydelig avslører de? Anonymkode: 7aa0e...99f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469408-de-som-forstyrrer-din-ro-og-balanse/#findComment-4122999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (På 2.11.2022 den 9.39): Jeg leser på Utforsk sinnet at grusomme mennesker er de som stadig er ute etter å forstyrre din ro og balanse. De kan virke snille og gode, men deres må er alltid å skape en usikkerhet i deg. Jeg har merket at noen mennesker gjør meg mye mer usikker enn andre. Men fordi de ofte er hyggelige også kan jeg ikke si de er grusomme og vi kan ha det veldig koselig sammen også. Men den uroen jeg kjenner en del ganger "pga de" føles ikke god, jeg blir usikker og det tapper meg for energi. Det kan være noe de sa, eller at de plutselig ikke svarer eller tar kontakt lenger slik som før. Andre mennesker gjør meg nesten aldri urolig og usikker. Er det slik at man blir manipulert uten å vite det når man kjenner ofte på denne usikkerheten i forhold til andre? Er dette mennesker en bør si en ikke vil ha mer kontakt med? Anonymkode: 7aa0e...99f Jeg synes det høres ut som en farlig og skadelig måte å se verden. Det er mange som "forstyrrer min ro", som regel folk som vil meg vel. Det at du føler ubehag rundt enkelte relasjoner noen trenger ikke være den andre personens feil. Kanskje dere ikke er helt på bølgelengde sånn at du blir usikker. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469408-de-som-forstyrrer-din-ro-og-balanse/#findComment-4123004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som menes er vel at noen mennesker bevisst psyker ned andre, mens de kler seg ut som de er gode, slik at den andre blir forvirret. Jeg tror de fleste ikke er slik. spørsmålet er hvordan man kan vite om en blir lurt eller ikke. Skal man da stole på magefølelsen? At den forteller deg når noen manipulerer deg og ikke? Eller er det visse kjennetegn som tydelig avslører de? Anonymkode: 7aa0e...99f Jeg tror de fleste vil avsløre slik manipulasjon etter hvert, basert på erfaringer? Men jeg synes man bør oppleve mer enn en skuffelse eller to (at f.eks. kontakten er litt opp og ned eller at man reagerer litt på noe som blir sagt) før man mistenker at det er noe bevisst. Folk er forskjellige, alle er ikke like fintfølende. Hvis en relasjonen blir veldig enveis, er man ikke forpliktet til å opprettholde den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469408-de-som-forstyrrer-din-ro-og-balanse/#findComment-4123007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 laban skrev (3 minutter siden): Jeg tror de fleste vil avsløre slik manipulasjon etter hvert, basert på erfaringer? Men jeg synes man bør oppleve mer enn en skuffelse eller to (at f.eks. kontakten er litt opp og ned eller at man reagerer litt på noe som blir sagt) før man mistenker at det er noe bevisst. Folk er forskjellige, alle er ikke like fintfølende. Hvis en relasjonen blir veldig enveis, er man ikke forpliktet til å opprettholde den. Det er jeg enig i. Anonymkode: 7aa0e...99f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469408-de-som-forstyrrer-din-ro-og-balanse/#findComment-4123008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.