Gå til innhold

Erfaring med dagslyslampe


Orion

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en dagslyslampe da jeg håper på at det kan hjelpe med nedstemtheten og energiløsheten jeg føler på hver vinter. Noen som har prøvd? Har en tro på at det har effekt?

Ser de skriver på NHI.no at en halvtime foran dagslyslampe hver dag i to uker kan være nok for hele vinteren. Og det hadde jo i så fall vert helt supert om det stemmer. Ser dog også at det ikke er anbefalt for de med bipolar lidelse da det kan utløse hypomani, men om man bruker stemningsstabiliserende burde det vel gå greit, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orionn skrev (20 minutter siden):

Jeg vurderer å kjøpe en dagslyslampe da jeg håper på at det kan hjelpe med nedstemtheten og energiløsheten jeg føler på hver vinter. Noen som har prøvd? Har en tro på at det har effekt?

Ser de skriver på NHI.no at en halvtime foran dagslyslampe hver dag i to uker kan være nok for hele vinteren. Og det hadde jo i så fall vert helt supert om det stemmer. Ser dog også at det ikke er anbefalt for de med bipolar lidelse da det kan utløse hypomani, men om man bruker stemningsstabiliserende burde det vel gå greit, eller? 

Prøvde det for mange år siden, men dessverre uten effekt. Har selv bipolar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (6 minutter siden):

Prøvde det for mange år siden, men dessverre uten effekt. Har selv bipolar 

Så kjipt. Hadde håpet på jeg hadde funnet en løsning nå 🙂 Men om det var mange år siden kan det jo kanskje være de har forbedret dem nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orionn skrev (1 minutt siden):

Så kjipt. Hadde håpet på jeg hadde funnet en løsning nå 🙂 Men om det var mange år siden kan det jo kanskje være de har forbedret dem nå da?

Tror det er ganske individuelt om den har noe virkning eller ikke. En vet ikke før en har prøvd.  Ja, mange ting forbedrer seg med årene, så det kan hende.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (14 minutter siden):

Tror det er ganske individuelt om den har noe virkning eller ikke. En vet ikke før en har prøvd.  Ja, mange ting forbedrer seg med årene, så det kan hende.  

Ja, det har du nok rett i. Vet du om det finnes muligheter for å låne dagslyslampe noe sted? Hadde jo vert veldig fint å kunne prøve før man kjøper, den koster jo litt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orionn skrev (7 minutter siden):

Ja, det har du nok rett i. Vet du om det finnes muligheter for å låne dagslyslampe noe sted? Hadde jo vert veldig fint å kunne prøve før man kjøper, den koster jo litt 🙂

Aner ikke om det er noen steder det går an å låne, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (2 minutter siden):

Aner ikke om det er noen steder det går an å låne, dessverre. 

Oki. Jeg får høre med psykiatritjenesten, regner med de kanskje vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...