Gå til innhold

Hjelp/tips med medisiner

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg ønsker veldig å klare å ha bruken av b-preparater på et minimum. Samtidig så er jeg nå i behov av det men fordi jeg har det så vondt, med uro, tankekjør og lite søvn, så tar jeg av og til mer, som fører til at jeg går fortere tom. 

Har noen forslag til medisiner som kan være til hjelp som ikke er b-preparater, både med tanke på uro og det å finne ro? Og søvn. Jeg har noen hensyn som må tas og det er at jeg har en genvariant som gjør at jeg ikke tar opp SSRI medisin så godt så det kan jeg ikke ta. Og jeg plages veldig av rastløse bein, og de aller fleste antipsykotiske medisinene jeg har prøvd, har gitt meg dette. Selv i veldig lave doser. Og da klarer jeg ikke finne noe som kan hjelpe meg og lurer på om noen har noen forslag? En utfordring jeg har er at når uroen kommer som kastet på meg, så blir jeg desperat og har på en måte ikke tid til å vente på at noe skal virke om en halvtime, så da tar jeg en og to og kanskje tre og fire vivaler på rappen i ren desperasjon og nesten utenfor min kontroll føler jeg. Jeg plages spesielt mye om nettene. 

Har KPTSD som hoveddiagnose

Anonymkode: de008...daf

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469445-hjelptips-med-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...