Gå til innhold

Begynne fra scratch med med?

Anbefalte innlegg

Har lyst å bare slutte på alle medisiner,  og starte på nytt. 

Bipolar 2. Depresjoner mest  preget av energitap, dårlig konsentrasjon,  anhedoni, ambivalens. Noen depressive tanker, men det er ikke tankene som jeg får funksjonstap av. 

Det eneste jeg vet helt sikkert som virker, er Quetiapin. Men den virker ikke på depresjon. Den hjelper på søvn og mot hypomani. 

Hvis man begynte på nytt, bare med Quetiapin som i det minste virker på noe, om ikke depresjon. Hva ville være naturlig å legge til? 

(Lamictal er utelukket)

Anonymkode: 15482...692

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469446-begynne-fra-scratch-med-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed om fra behandler at antipsykotika også virker stemningsstabiliserende og at det da dermed hjelper på depresjon. Ellers. Litium har hjulpet meg, så det kan kanskje være en tanke å prøve? Eller så ville det kanskje være mulig å legge til antidepressiva. Det var tanken behandler hadde i en periode jeg ikke kom ut av depresjonen. Men ble ikke til at det ble forsøkt, så akkurat det har jeg ingen erfaring med. 

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvit høye doser må du ha av quetiapin for at det skal virke? 

Anonymkode: 025fe...bce

Opp og ned. Nå fast 400 mg. Går ikke ned lenger så den skal stabilisere i tillegg til søvn.

Orion skrev (17 timer siden):

Jeg har fått beskjed om fra behandler at antipsykotika også virker stemningsstabiliserende og at det da dermed hjelper på depresjon. Ellers. Litium har hjulpet meg, så det kan kanskje være en tanke å prøve? Eller så ville det kanskje være mulig å legge til antidepressiva. Det var tanken behandler hadde i en periode jeg ikke kom ut av depresjonen. Men ble ikke til at det ble forsøkt, så akkurat det har jeg ingen erfaring med. 

Ja, quetiapin er vel i grunn antipsykotika

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...