Gå til innhold

Tips til bøker (for 70+)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips til bøker (mottaker er 70+ om det har noe å si.) Vedkommende liker IKKE krim, men gode og hjertevarme fortellinger/historier. 

 

Bøker personen sluker har vært: nord og sør, tatt av vinden.

Anonymkode: 39c4b...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen som har gode tips til bøker (mottaker er 70+ om det har noe å si.) Vedkommende liker IKKE krim, men gode og hjertevarme fortellinger/historier. 

 

Bøker personen sluker har vært: nord og sør, tatt av vinden.

Anonymkode: 39c4b...008

Anne Karin Elstad - Folket på Innhaug (4 bind)

Alt av Sarah Jio

Blyantskissen - Tone Skillebæk Moe (elsker den!)

Den siste kjolen fra Paris - Jade Beer

Boken med glemte navn - Kristin Harmel

Søsterklokkene og Hekneveven - Lars Mytting, de to første i en trilogi, den siste har ikke kommet ennå

Barnepiken - Emma Rous

Noen av de jeg har lest de siste årene og som jeg har likt veldig godt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Min mor (og jeg forsåvidt.. 😂) likte godt Pensjonistligaen. Skikkelig festlige og varme bøker om en gang svenske pensjonister som bor på gamlehjem, er særdeles misfornøyde og tar saken i egne hender.

Første er denne: 

 

 

2DA28307-5A8B-44D9-84FD-0733D3EBF452.webp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er noen bøker jeg har lest (dvs. de er ikke splitter nye, men fortsatt i salg, tror jeg) som kan kalles varme fortellinger, uten å bli for klissete:

Barna fra elven (Lisa Wingate)
Boktyven (Markus Zusak) 
Simon og eiketrærne (Marianne Fredriksson)
Italienske sko og (den frittstående fortsettelsen) Svenske gummistøvler (Henning Mankell) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det du ikke forstår?

Anonymkode: 39c4b...008

Antar det er samme person som tror livet er over etter fylte 50. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Antar det er samme person som tror livet er over etter fylte 50. ;) 

😄 

Anonymkode: 39c4b...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skremmende at det etterhvert ikke er SÅ mange år til jeg nærmer meg 70 😳. Og jeg antar således at 70-åringer liker omtrent det samme som meg. Min smak spenner over det aller meste, fra krim til klassikere og samtidslitteratur fra alle verdenshjørner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (5 timer siden):

Jeg leste nylig «Mjøsa rundt med mor» og den vil nok også kunne være fin for folk 70 +

Jeg takker så mye! 

Skriver ned alle tips, endelig noen gode boktips :) 

 

 

Anonymkode: 39c4b...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fra en som er 80+ Hva med en e-bok?

Bokens tittel: 'Forsvant gullet?'. En roman basert på gulltransporten april-dagene 1940? Kr 29 på ebok.no - ELLER den engelske e-boken versjonen GRATIS den 16.-18. desember på amazon.com.

Boken er både en historisk roman fra andre verdenskrig og en nåtids spenningsroman som søker å avsløre fortiden gjennom en jakt på flyktige spor i nåtiden.  Forfatteren (meg selv, født 1939) husker fortsatt noe fra krigens dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...