AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 Del Skrevet 4. november 2022 Cesium skrev (53 minutter siden): Kjenner meg litt igjen i at fokuset er mest på psykose. Altså jeg har mange plager som gjør livet vanskelig (ekstrem helseangst, tvangstanker, spiseproblemer, depressive tendenser), men fokus er alltid på om jeg er psykotisk eller ikke. Og de mener alle problemene mine henger sammen med schizofreni. Og hvis jeg ikke er psykotisk så skriver de at jeg er i god psykisk form og alle er fornøyde. Men jeg har det jo ikke noe bra. Skulle ønske jeg kunne få hjelp til å ha det bra, ikke bare at jeg ikke er psykotisk. Men skjønner at FACT bruker mest ressurser på de som er sykest. Vil bare ha hjelp med de andre tingene jeg sliter med også, men siden oppfølgingen trappes ned når jeg ikke er psykotisk, så får jeg ikke jobbet særlig mye med de andre tingene. Jeg vet at jeg må kommunisere behovene mine, men jeg vil ikke ta for mye plass. De vet jo om plagene mine, så de hadde vel tilbudt mer hjelp hvis de mente jeg trengte det. Du skriver godt og det er akkurat 100% sånn jeg opplever det også. Anonymkode: 7c4ec...eb9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469453-hvorfor-er-det-s%C3%A5nn-at-n%C3%A5r-man-f%C3%B8rst-har-f%C3%A5tt-en-psykoselidelse/page/2/#findComment-4123323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 Del Skrevet 4. november 2022 frosken skrev (3 timer siden): F.eks. DPS noen steder. Det vin nok dessverre bli som å lete etter den berømte nåla, er jeg redd for. Og her jeg bor er ikke et sted der de klokeste hodene søker seg til. Anonymkode: 7c4ec...eb9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469453-hvorfor-er-det-s%C3%A5nn-at-n%C3%A5r-man-f%C3%B8rst-har-f%C3%A5tt-en-psykoselidelse/page/2/#findComment-4123328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 Cesium skrev (9 timer siden): Kjenner meg litt igjen i at fokuset er mest på psykose. Altså jeg har mange plager som gjør livet vanskelig (ekstrem helseangst, tvangstanker, spiseproblemer, depressive tendenser), men fokus er alltid på om jeg er psykotisk eller ikke. Og de mener alle problemene mine henger sammen med schizofreni. Og hvis jeg ikke er psykotisk så skriver de at jeg er i god psykisk form og alle er fornøyde. Men jeg har det jo ikke noe bra. Skulle ønske jeg kunne få hjelp til å ha det bra, ikke bare at jeg ikke er psykotisk. Men skjønner at FACT bruker mest ressurser på de som er sykest. Vil bare ha hjelp med de andre tingene jeg sliter med også, men siden oppfølgingen trappes ned når jeg ikke er psykotisk, så får jeg ikke jobbet særlig mye med de andre tingene. Jeg vet at jeg må kommunisere behovene mine, men jeg vil ikke ta for mye plass. De vet jo om plagene mine, så de hadde vel tilbudt mer hjelp hvis de mente jeg trengte det. Det må oppleves veldig frustrerende. Jeg vet ikke om det kan sammenlignes, men jeg sliter jo litt med at det blir veldig mye fokus på symptomene (hva jeg gjør/ikke gjør/hvordan jeg framstår) fordi hos meg kan de ta mye plass innimellom, mens det egentlig ikke er så mye fokus på hvorfor jeg har disse symptomene. Det er noe som jeg tror gjør at jeg får mindre ut av behandling. Ikke at jeg er i noen strukturert behandling da, men. Når jeg snakker med behandler jeg har i akuttpsykiatrien. Det blir mye negativt fokus innimellom. Som kanskje ikke er helt til hjelp. Jeg vet ikke. Jeg tror jo at uansett diagnose så trenger man hjelp til å finne ro i seg selv. Det skjer jo ikke hvis man er full av tvang, traumer etc. Og den uroen vil jo gi symptomer. Hos noen blir det kanskje psykose, hos meg destruktive strategier og depresjoner og hypomanier. Jeg vet ikke, men det høres for meg fornuftig ut å jobbe med resten av sinnet også i perioder hvor en ikke er skikkelig dårlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469453-hvorfor-er-det-s%C3%A5nn-at-n%C3%A5r-man-f%C3%B8rst-har-f%C3%A5tt-en-psykoselidelse/page/2/#findComment-4123346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du skriver godt og det er akkurat 100% sånn jeg opplever det også. Anonymkode: 7c4ec...eb9 Det du skriver om å kommunisere sine behov.Det er noe vi burde å fokus på under traume behandling, for selve kjernen i barnemishandling eller annen mishandling, er at barnets behov ikke teller. Anonymkode: 7c4ec...eb9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469453-hvorfor-er-det-s%C3%A5nn-at-n%C3%A5r-man-f%C3%B8rst-har-f%C3%A5tt-en-psykoselidelse/page/2/#findComment-4123356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snusmumeriken96 Skrevet 6. november 2022 Del Skrevet 6. november 2022 Everybody skrev (På 3.11.2022 den 23.46): At det eneste som gjelder er å ikke være psykotisk og behandle psykosen med medisiner? Kun det? Og så får man en psykepleier å ha samtaler med som kun bryr seg om man sover godt, er psykotisk eller suicidal. Hvorfor får ikke de med psykoselidelse behandling for andre ting som depresjon, PTSD, sosial angst, OCD? Er det fordi det ikke nytter å behandle de tingene før psykosen er borte? Er psykose viktigere enn alt annet? Er det andre her som har psykoselidelse som får behandling for andre ting, eller får dere bare behandling for psykosen? Jeg får ikke gjelder med med for add... trenger det i forhold til utdannelse for å konsentrere treretters meg men de vil ikke sende henvisning fordi add medisiner kan øke psykose.. ditt altså. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469453-hvorfor-er-det-s%C3%A5nn-at-n%C3%A5r-man-f%C3%B8rst-har-f%C3%A5tt-en-psykoselidelse/page/2/#findComment-4123780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.