Gå til innhold

Nekte innhenting av gammel journal når man begynner ved en ny dps?

Anbefalte innlegg

aa-k-j skrev (31 minutter siden):

Da jeg startet med blanke ark hos ny fastlege opplevde jeg bare forståelse for det. Nå blir jeg mer tatt på alvor enn tidligere, men tidligere fastlege skrev mye feil opplysninger i journalen som ikke lenger blir brukt. 

Så fint å høre at det er flere leger som er villige til å gjøre det😊 Av og til kan det være nødvendig å få en helt ny start/vurdering.

Anonymkode: 3807e...9e2

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Jeg føler jeg feilaktig fikk diagnosen hebefren schizofreni. Første gang jeg var innlagt. Jeg har senere bedt Behandleren se bortifra denne diagnosen. Men jeg endte allikevel opp med paranoid schizofrenidiagnose. Men skal jeg være ærlig så stemmer vel det.

Da jeg begynte hos ny behandler for revurdering av diagnose ville han også bli kjent først. Etter dette leste han igjennom absolutt hele journalen. Jeg synes det var en god måte å gjøre det på. Følte meg sett og hørt. Tenker det er en mye bedre løsning enn å faktisk nekte behandler innsyn. 

Orion skrev (2 minutter siden):

Da jeg begynte hos ny behandler for revurdering av diagnose ville han også bli kjent først. Etter dette leste han igjennom absolutt hele journalen. Jeg synes det var en god måte å gjøre det på. Følte meg sett og hørt. Tenker det er en mye bedre løsning enn å faktisk nekte behandler innsyn. 

Ikke jeg som er trådstarter her, men svarer likevel. Bra du har møtt en fornuftig behandler. Jeg vurderte å sperre journalen min, men jeg ønsker ikke å bli sett på som vrang. Har kun lyst til å bli møtt av en behandler som den du har møtt. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke jeg som er trådstarter her, men svarer likevel. Bra du har møtt en fornuftig behandler. Jeg vurderte å sperre journalen min, men jeg ønsker ikke å bli sett på som vrang. Har kun lyst til å bli møtt av en behandler som den du har møtt. 

Om ikke behandler forslår det å bli kjent først tenker jeg at man kan spørre? Jeg håper og tror de aller fleste behandlere ville gått med på en slik løsning. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...