Gå til innhold

Hvis man vil pine seg selv og ha det verst mulig


Everybody

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan bunne i lav selvfølelse og selvverd fra man var barn. At man har blitt mishandlet, mobbet etc. Og lært at man ikke er verdt en dritt. Da min eks ikke lenger var der for å mishandle meg, så begynte jeg å mishandle meg selv. Og ble ganske god på det.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Kan bunne i lav selvfølelse og selvverd fra man var barn. At man har blitt mishandlet, mobbet etc. Og lært at man ikke er verdt en dritt. Da min eks ikke lenger var der for å mishandle meg, så begynte jeg å mishandle meg selv. Og ble ganske god på det.

Ble du slått av eksen din? 

Anonymkode: af436...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ble du slått av eksen din? 

Anonymkode: af436...196

Den ene var det ni år med psykisk vold og trusler, og den andre var det grov fysisk vold, innbrudd og forfølgelse. Det er for øvrig de ni årene med psykisk vold som har skadet meg mest. Selv om den fysiske volden og dødsfrykt gav et mer tydelig/synlig/definerbart traume. Frykten for han i årene etter var også verre enn selve voldshandlingene.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

Den ene var det ni år med psykisk vold og trusler, og den andre var det grov fysisk vold, innbrudd og forfølgelse. 

Oi. Stakkars deg😳❤️

Anonymkode: af436...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal noen ha det bra og andre ha det dårlig? Hvorfor fortjener jeg å ha det bra når andre har det dårlig?

Livet er dessverre ganske urettferdig. Man kan jo si at alle fortjener å ha det bra (visse personer i samfunnet unner jeg ikke det, men det er pga grusomme handlinger de selv har valgt å gjøre), men sånn som verden er, er det urealistisk at alle vil ha det bra til enhver tid. Det beste man da kan gjøre er å jobbe for at en selv og de rundt skal ha det bra. Så må alle ta ansvar for seg og sitt. Det tjener ingen om du skal nekte deg selv å ha det bra fordi at andre har det dårlig. Hva hjelper det folk som har det dårlig at du pga dårlig samvittighet velger å ikke gjøre det som gjør at du har det bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Livet er dessverre ganske urettferdig. Man kan jo si at alle fortjener å ha det bra (visse personer i samfunnet unner jeg ikke det, men det er pga grusomme handlinger de selv har valgt å gjøre), men sånn som verden er, er det urealistisk at alle vil ha det bra til enhver tid. Det beste man da kan gjøre er å jobbe for at en selv og de rundt skal ha det bra. Så må alle ta ansvar for seg og sitt. Det tjener ingen om du skal nekte deg selv å ha det bra fordi at andre har det dårlig. Hva hjelper det folk som har det dårlig at du pga dårlig samvittighet velger å ikke gjøre det som gjør at du har det bra? 

At de føler seg mindre alene? At det er andre som også har det dårlig? At de føler at det er mindre urettferdig? At de ikke blir misunnelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (28 minutter siden):

At de føler seg mindre alene? At det er andre som også har det dårlig? At de føler at det er mindre urettferdig? At de ikke blir misunnelig?

Jeg mener at man kan ikke tenke sånn. Jeg har det ikke så bra selv, men jeg ønsker ikke at andre skal ha det på samme måte for å føle meg mindre alene. Jeg ønsker heller ikke å få det ennå verre fordi at det fins andre som har det verre enn meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...