Gå til innhold

Er det vanskelig å få akutthjelp uten utagering?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sier du at du har bestemt deg for å ta livet ditt og eventuelt har midlene liggende klare hjemme så blir du akuttinnlagt. Om du sier du tenker på det men ikke har noen planer så vil du mest sannsynlig ikke bli innlagt.

Akutt skal det være fare for liv der og da.

Anonymkode: 97f32...a93

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akutthjelp i form av innleggelse midt på natten hvor vanskelig er det om man bruker kun ord og ikke utagering i form av selvskading eller overdoser? 

Anonymkode: 421b6...1c0

Hvorvidt man får en innleggelse midt på natten, avhenger blant annet av hvorvidt andre og mindre inngripende tiltak kan fungere. Kanskje vil en samtale på legevakta være nok til at du kan gå hjem og sove til neste dag, kanskje kan en avtale om en samtale neste morgen være nok til å komme seg gjennom natten. 

Jeg tror alle ønsker at det ikke skal være slik at det er nødvendig med utagering for å få øyeblikkelig hjelp om dette er nødvendig, men det er jo også et mål å unngå unødvendige innleggelser. 

De fleste innleggelsene mine har vært uten noen hendelser i forkant og med kun bruk av ord. Har heller ikke sagt at jeg tenker å ta livet mitt, men noen ganger forteller jeg om selvmordstanker.  Hvis jeg har de. Jeg er ikke suicidal hver gang jeg legges inn. 

Endret av Glitter

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...