Gå til innhold

Genvarianter

Anbefalte innlegg

Hei. 

jeg har en genvariant : Gen SLC6A4/5HTTLPR

Dette fant de ut etter veldig lav serumkonsentrasjon på høy dose cipralex. 

nitt spørsmål: er det mer sannsynlig at jeg har andre genvarianter som må tas hensyn til? Spesielt ned psykisk lidelse. 

Kan ellers nevne at jeg tåler store mengder smertestillende uten å føle virkning. Selv ikke sprøyte i ryggen for å operere foten virket, de måtte til slutt legge meg i koma. 

Kan en genvariant være grunnen til at jeg reagerer lite/dårlig på medisiner som vival, imovane, smertestillende, antipsykotika? 

bør dette undersøkes og hva spør jeg om da? 

Anonymkode: fcf11...d53

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469532-genvarianter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har en genvariant : Gen SLC6A4/5HTTLPR

Dette fant de ut etter veldig lav serumkonsentrasjon på høy dose cipralex. 

Mitt spørsmål: 1. Er det mer sannsynlig at jeg har andre genvarianter som må tas hensyn til? Spesielt med psykisk lidelse. 

Kan ellers nevne at jeg tåler store mengder smertestillende uten å føle virkning. Selv ikke sprøyte i ryggen for å operere foten virket, de måtte til slutt legge meg i koma. 

2. Kan en genvariant være grunnen til at jeg reagerer lite/dårlig på medisiner som vival, imovane, smertestillende, antipsykotika? 

3. Bør dette undersøkes og hva spør jeg om da? 

Anonymkode: fcf11...d53

Forbehold: Jeg er ikke superspesialist på dette, men jeg har lært en del om det.

1. Ikke mer sannsynlig ut fra det at du har denne genvarianten. Men jeg vurderer det som mer sannsynlig ut fra det du skriver i neste avsnitt om effekten av smertestillende.

2. Nei, det tror jeg ikke. Det må skyldes noe annet.

3. Ja, jeg ville undersøkt det videre siden det er flere ulike medikamenter du reagerer utypisk på. Du skal bare spørre om utvidet testing pga utypisk respons på ulike medikamenter. Det får være opp til legen eller spesialister på laboratoriet å bestemme hva de skal se etter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469532-genvarianter/#findComment-4124468
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...