Gå til innhold

Nedtrapping/opptrapping antideppressiva

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har i mange år gått på Antideppresiva. For litt siden bestemte jeg meg med legen for å trappe ned fra 150 til 100 mg. Første uka gikk bra, men plutselig en dag ble jeg langt nede. Jeg har fått lov av fastlegen å begynne på samme dose igjen som jeg alltid har brukt, altså 150 mg. Har gått 1 uke nå, jeg kjenner meg fortsatt nedfor, klarer ikke smile eller le og er flat i humøret. Hjelp. Dette er fryktelig vanskelig, da jeg ikke pleier å ha det sånn. Når går dette over? Og hvorfor har jeg det sånn??

Anonymkode: 25650...45a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469545-nedtrappingopptrapping-antideppressiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

All forskning sier at vedlikeholdsdose = behandlingsdose. En skal bli stående på den dosen som ga effekt helt til en evt skal trappe langsomt ned for å slutte.

Det eneste som kan være en fornuftig grunn ti å forsøke en lavere dose er hvis en har hatt god effekt, men uakseptable bivirkninger.

Hvorfor du har det slik? Sannsynligvis fordi du fortsatt var i behov av den opprinnelige dosen.

kupton skrev (12 timer siden):

All forskning sier at vedlikeholdsdose = behandlingsdose. En skal bli stående på den dosen som ga effekt helt til en evt skal trappe langsomt ned for å slutte.

Det eneste som kan være en fornuftig grunn ti å forsøke en lavere dose er hvis en har hatt god effekt, men uakseptable bivirkninger.

Hvorfor du har det slik? Sannsynligvis fordi du fortsatt var i behov av den opprinnelige dosen.

Jeg har slitt med nattesvette som bivirkning. Jeg bare lurer på hvorfor jeg er så nedfor nå. Den opprinnelige dosen fungerer jo ikke. Tar det tid før den gjør det?

kupton skrev (15 timer siden):

Ja, dessverre. Noen ganger må en faktisk øke ut over den opprinnelige dosen.

Har veldig mørkebtanker nå, og kommer meg nesten ikke ut senga. Vurderer bytte medikament. Vet ikke om dette heller vil gå over. Har du noen tips?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...