Gå til innhold

Føler meg litt bedre av å lese hvor dårlig andres liv går

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet noen roper sikkert psykopat, men jeg føler meg faktisk bedre etter å ha lest litt her inne å se at andres liv kun går nedover og nedover. Da føler ikke jeg mitt liv er så ille lenger.  Og jeg syns det er litt befriende å se at ikke alle blir bedre for noen blir aldri bra. 

Anonymkode: f29ea...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri helt skjønt den der måten å tenke på. Jeg har alltid tenkt at det er bra når noen får det bedre eller bra at andre har det bra, selv om jeg har det vanskelig selv. Det er alltids fint å se at man ikke er alene i verden om å ha visse utfordringer, men samtidig så unner jeg alle at de får det bedre i sitt liv uavhengig av hvordan det blir i mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Har aldri helt skjønt den der måten å tenke på. Jeg har alltid tenkt at det er bra når noen får det bedre eller bra at andre har det bra, selv om jeg har det vanskelig selv. Det er alltids fint å se at man ikke er alene i verden om å ha visse utfordringer, men samtidig så unner jeg alle at de får det bedre i sitt liv uavhengig av hvordan det blir i mitt. 

Ja selvsagt så unner jeg de å få det bedre, men mente nå de som det ikke går bedre med (noe jeg ikke kan gjøre noe med uansett) så føler jeg meg faktisk litt bedre av å lese det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (7 minutter siden):

Enig!    Når jeg ser at andre får det bedre, så tenker jeg at da er det håp for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja selvsagt så unner jeg de å få det bedre, men mente nå de som det ikke går bedre med (noe jeg ikke kan gjøre noe med uansett) så føler jeg meg faktisk litt bedre av å lese det. 

Ja, jeg skjønte det. Jeg bare forstår det ikke helt. 

Men du skader jo ingen av å føle deg litt bedre av å se at andre har det verre, så lenge du ikke gjør ting for å vise at det er sånn eller trykke andre ned. Så da er det vel ikke noe galt i det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så uvanlig å tenke på den måten. Det er ikke mye som føles så ensomt som å ikke ha det bra, og det er da en lettelse å se at andre også sliter med sitt. Det er også bra at du er ærlig mot deg selv, for å fornekte slike sider som oppfattes som dårlige, får deg ikke til å bli et bedre menneske. Jeg kan bare si at du ikke er alene om å føle det sånn. Det er akkurat som når du har det bra og godt. Da vil du helst at andre også har det sånn, for da blir de som har det vanskelig uromomenter som drar oss ned. Jeg tror likevel at innerst inne så handler ikke dette om å ville andre vondt på noen måte. Det handler om å ikke være alene i båten.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke det være litt samme reaksjon som noen av oss får av å se Luksusfellen eller Ekstrem rengjøring etc? Ikke at en vil at folk skal ha det slik - og unner dem at ting blir bedre - men kjenner selv at jeg føler meg liiiiiiitt bedre. Altså dømmer meg selv mindre hardt, eller innser at jeg ikke er/har det så verst, når jeg ser at jeg på ingen måte befinner meg så langt borte på den skalaen?

Anonymkode: 2e421...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kan ikke det være litt samme reaksjon som noen av oss får av å se Luksusfellen eller Ekstrem rengjøring etc? Ikke at en vil at folk skal ha det slik - og unner dem at ting blir bedre - men kjenner selv at jeg føler meg liiiiiiitt bedre. Altså dømmer meg selv mindre hardt, eller innser at jeg ikke er/har det så verst, når jeg ser at jeg på ingen måte befinner meg så langt borte på den skalaen?

Det er noe annet og ganske normalt. Ts her koser seg over at folk får det verre og verre. Det er ikke normalt.

Anonymkode: 2f8dc...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er noe annet og ganske normalt. Ts her koser seg over at folk får det verre og verre. Det er ikke normalt.

Anonymkode: 2f8dc...fd0

Jeg tror ts har det vondt så når hen ser andre har det verre er det på en måte en trøst. Det er en forsvarsmekanisme 

Anonymkode: d62a1...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror ts har det vondt så når hen ser andre har det verre er det på en måte en trøst. Det er en forsvarsmekanisme 

Jeg oppfattet det ikke helt slik. Å synes det er befriende å se at andre får det verre og verre? 

Blir det det samme som å finne litt trøst i å ikke være alene om å ha det vondt? 

Det første synes ikke jeg er helt normalt. Det andre tror jeg de fleste kan kjenne på innimellom. Det er tross alt vondt å føle seg alene om ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg oppfattet det ikke helt slik. Å synes det er befriende å se at andre får det verre og verre? 

Blir det det samme som å finne litt trøst i å ikke være alene om å ha det vondt? 

Det første synes ikke jeg er helt normalt. Det andre tror jeg de fleste kan kjenne på innimellom. Det er tross alt vondt å føle seg alene om ting.

Så du tror ts er et slemt menneske? Det tror ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du tror ts er et slemt menneske? Det tror ikke jeg. 

Nei. Hvis du leser hva jeg skrev så skader det jo ingen å føle det slik, så lenge en ikke går rundt og fryder seg åpenlyst.  Men det betyr ikke at jeg tenker det er helt normalt å tenke på den måten. Å finne glede i andres misnøye og å finne trøst i å være i samme båt er ikke det samme. Men at ts har det vondt skjønner jeg. 

Du legger ord i munnen på meg. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (9 minutter siden):

Nei. Hvis du leser hva jeg skrev så skader det jo ingen å føle det slik, så lenge en ikke går rundt og fryder seg åpenlyst.  Men det betyr ikke at jeg tenker det er helt normalt å tenke på den måten. Å finne glede i andres misnøye og å finne trøst i å være i samme båt er ikke det samme. Men at ts har det vondt skjønner jeg. 

Misforstod deg beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tror du er inne på noe der. Man kan jo føle en slags lettelse av å se at det kunne vært verre. At man har det kanskje rotete, men tenk så rotete det kunne vært. Så kan man være litt lettet over at man i det minste ikke har det så skittent at det nærmer seg eller allerede er (fysisk) helseskadelig. Det handler nok ikke om å like og se andre lide for de fleste, men å føle seg litt mindre mislykket som du skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (17 timer siden):

Du legger jo ord i min munn også, Glitter! 

Jeg skrev aldri at "jeg finner glede i andres misnøye". Jeg skrev at jeg følte meg bedre av å lese det. Nå syns jeg du er ganske slem når du prøve rå få meg til å virke slem. Bare slutt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev aldri at "jeg finner glede i andres misnøye". Jeg skrev at jeg følte meg bedre av å lese det. Nå syns jeg du er ganske slem når du prøve rå få meg til å virke slem. Bare slutt 

Er forresten ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har ikke prøvd å få deg til å virke slem. Jeg har jo helt tydelig sagt at det mener jeg ikke at du er. Jeg har ikke sagt at det var det du sa heller, men det å føle at det er befriende at det går nedover med andre tolker ikke jeg som det samme som at man bare finner trøst i å være i samme båt som andre. Det er ett steg lenger på en måte, og en tankegang som ikke er naturlig for meg. 

Jeg har også sagt at jeg skjønner du har det vondt og at det skader jo ingen at du føler det sånn. Så det er ingen grunn til å mene at jeg er slem. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (30 minutter siden):

Jeg har ikke prøvd å få deg til å virke slem. Jeg har jo helt tydelig sagt at det mener jeg ikke at du er. Jeg har ikke sagt at det var det du sa heller, men det å føle at det er befriende at det går nedover med andre tolker ikke jeg som det samme som at man bare finner trøst i å være i samme båt som andre. Det er ett steg lenger på en måte, og en tankegang som ikke er naturlig for meg. 

Jeg har også sagt at jeg skjønner du har det vondt og at det skader jo ingen at du føler det sånn. Så det er ingen grunn til å mene at jeg er slem. 

Nå synes jeg glitter får ufortjent mye kritikk. Hun mente det ikke slik som deg eller meg ts trodde. Aldri sett glitter er slem med noen. Noen gang. La oss være snille med hverandre, også alle ab❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå synes jeg glitter får ufortjent mye kritikk. Hun mente det ikke slik som deg eller meg ts trodde. Aldri sett glitter er slem med noen. Noen gang. La oss være snille med hverandre, også alle ab❤️

Det går fint. Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...