Gå til innhold

Strømuttak ute


Fru2020

Anbefalte innlegg

Jeg har to stikkontakter ute som jeg idag skulle innvie, men det var ikke strøm i noen av de.

Inne i sikringsskapet ser jeg ikke at de er skrevet opp på den listen som er der.

Hvis jeg kontakter elektriker, er det en enorm (og med det en dyr) jobb å få strøm i disse? Hva kan grunnen til at det ikke er strøm være?

Er usikker på hva jeg skal gjøre nå. Ville jo gjerne ha vinterlys.

Det står på lysene at de kan brukes ute så da er det vel ikke det.

(Skulle ønske jeg var litt sånn huspraktisk anlagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (2 timer siden):

Jeg har to stikkontakter ute som jeg idag skulle innvie, men det var ikke strøm i noen av de.

Inne i sikringsskapet ser jeg ikke at de er skrevet opp på den listen som er der.

Hvis jeg kontakter elektriker, er det en enorm (og med det en dyr) jobb å få strøm i disse? Hva kan grunnen til at det ikke er strøm være?

Er usikker på hva jeg skal gjøre nå. Ville jo gjerne ha vinterlys.

Det står på lysene at de kan brukes ute så da er det vel ikke det.

(Skulle ønske jeg var litt sånn huspraktisk anlagt)

Det er ikke en bryter inne til å slå dem av og på med? Slik at ikke naboen kan koble seg på... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Det er ikke en bryter inne til å slå dem av og på med? Slik at ikke naboen kan koble seg på... 

Ble så håpefull da jeg leste dette og så en bryter som jeg ikke har tenkt over før. Men den gikk dessverre bare til et utelys jeg ikke visste jeg hadde. Har mer behov for vinterlys i busken enn den dumme lampen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (2 timer siden):

Jeg har to stikkontakter ute som jeg idag skulle innvie, men det var ikke strøm i noen av de.

Inne i sikringsskapet ser jeg ikke at de er skrevet opp på den listen som er der.

Hvis jeg kontakter elektriker, er det en enorm (og med det en dyr) jobb å få strøm i disse? Hva kan grunnen til at det ikke er strøm være?

Er usikker på hva jeg skal gjøre nå. Ville jo gjerne ha vinterlys.

Det står på lysene at de kan brukes ute så da er det vel ikke det.

(Skulle ønske jeg var litt sånn huspraktisk anlagt)

Og du har testet lysene inne?

Anonymkode: e3701...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (2 timer siden):

Jeg har to stikkontakter ute som jeg idag skulle innvie, men det var ikke strøm i noen av de.

Inne i sikringsskapet ser jeg ikke at de er skrevet opp på den listen som er der.

Er det synlig ledning fra kontaktene? I så fall - følg den og se hvor den leder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og du har testet lysene inne?

Anonymkode: e3701...6f0

Ja, testet dem inne. De  lyste dessverre. Håpet det var dem det var noe galt med.

laban skrev (2 timer siden):

Er det synlig ledning fra kontaktene? I så fall - følg den og se hvor den leder. 

Ingen synlige ledninger nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (På 12.11.2022 den 15.35):

Jeg har to stikkontakter ute som jeg idag skulle innvie, men det var ikke strøm i noen av de.

Inne i sikringsskapet ser jeg ikke at de er skrevet opp på den listen som er der.

Hvis jeg kontakter elektriker, er det en enorm (og med det en dyr) jobb å få strøm i disse? Hva kan grunnen til at det ikke er strøm være?

Er usikker på hva jeg skal gjøre nå. Ville jo gjerne ha vinterlys.

Det står på lysene at de kan brukes ute så da er det vel ikke det.

(Skulle ønske jeg var litt sånn huspraktisk anlagt)

Merkelig. Er det gammelt anlegg? Har du like mange sikringer som antall kurser i kursfortegnelsen? Om det er en enorm og dyr jobb avhenger av ganske mye. Hvis det ikke er trekt ledninger dit, må det legges opp kabel. Avstanden fra sikringsskapet og til stikkontaktene er vesentlig for prisen. Hvis det viser seg at det bare ikke er koblet til i sikringsskapet, er det ganske fort gjort å fikse. Hvis det må noe feilsøking til, så er det umulig å si hvor lang tid det tar. 

Sorry at jeg er så treg med å svare, men nå hadde jeg vel ikke akkurat så mye fornuftig å komme med heller. Du kan skru av dekselet og se om det ihvertfall er ledninger inni stikkontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...