Gå til innhold

Negative symptomer.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Kommer de til å være der resten av livet? Syns det har blitt verre dette året, kommer meg ikke ut av det og alt er så tungt. Er det ingenting å gjøre med det? Vet det med å pushe seg selv men det er jo akkurat det jeg har problemer med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vendi skrev (20 minutter siden):

Husker du har slitt ned dette en stund, og du lurte også på om det kunne være depresjon. Har du fått sjekket opp i det? 

Det var det jo umulig å vite forskjellen på så jeg vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Det var det jo umulig å vite forskjellen på så jeg vet ikke. 

Hvor har du blitt av? Lenge siden jeg har sett deg.

Anonymkode: fb069...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Det var det jo umulig å vite forskjellen på så jeg vet ikke. 

Jeg har inntrykk av at du har en ganske tafatt psykiater du bare sjeldent har kontakt med. Jeg synes du burde bestille deg en time hos han og legge fram problemstillingen, så kan han forhåpentligvis hjelpe deg til å skille hva som er hva. Hvis det er depresjon kan den behandles. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (13 timer siden):

Er så lei :( Kommer meg ikke ut av dette. 

Som du sier selv må må du bare pushe deg selv.  Jeg sliter med det samme,men vi har hund og mannen min er mye borte i forbindelse med jobb. Så jeg pusher meg selv ut på tur hver dag. Pluss at jeg pusher meg selv til alle andre ting jeg ikke har lyst ,interesse eller egentlig ork til. For helst vil jeg være alene,sitte stille og pendle mellom tv og nett. Ingenting er egentlig interessant. 

Når en er kronikker sånn som du er ,har en ikke lenger nyhetens-interesse hos hjelpeapparatet,  da må en begynne å kreve hjelp vis en skal få noe. Men da må du også være villig til å gjøre det som trengs. 

Kan du se for deg hvordan du vil at livet ditt skal være, hva du ønsker å forandre på . Og når du har gjort det så krever du av behandlingsapparatet ditt at de skal hjelpe deg til å nå målet ditt. 

Anonymkode: a9852...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor har du blitt av? Lenge siden jeg har sett deg.

Anonymkode: fb069...95e

Å jeg har nå vært her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (14 timer siden):

Jeg har inntrykk av at du har en ganske tafatt psykiater du bare sjeldent har kontakt med. Jeg synes du burde bestille deg en time hos han og legge fram problemstillingen, så kan han forhåpentligvis hjelpe deg til å skille hva som er hva. Hvis det er depresjon kan den behandles. 

Ja ser han bare ved behov, kunne jo spurt å få snakket med han. Har jo vært sånn lenge nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Som du sier selv må må du bare pushe deg selv.  Jeg sliter med det samme,men vi har hund og mannen min er mye borte i forbindelse med jobb. Så jeg pusher meg selv ut på tur hver dag. Pluss at jeg pusher meg selv til alle andre ting jeg ikke har lyst ,interesse eller egentlig ork til. For helst vil jeg være alene,sitte stille og pendle mellom tv og nett. Ingenting er egentlig interessant. 

Når en er kronikker sånn som du er ,har en ikke lenger nyhetens-interesse hos hjelpeapparatet,  da må en begynne å kreve hjelp vis en skal få noe. Men da må du også være villig til å gjøre det som trengs. 

Kan du se for deg hvordan du vil at livet ditt skal være, hva du ønsker å forandre på . Og når du har gjort det så krever du av behandlingsapparatet ditt at de skal hjelpe deg til å nå målet ditt. 

Anonymkode: a9852...ba0

Ja en må vel pushe seg, er bare så vanskelig. 

Kan jo være depresjon at jeg kan be om hjelp med det, de er jo vant til at jeg bare er sånn. Men det har forverret seg i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (34 minutter siden):

Ja en må vel pushe seg, er bare så vanskelig. 

Kan jo være depresjon at jeg kan be om hjelp med det, de er jo vant til at jeg bare er sånn. Men det har forverret seg i år. 

Ka du bør absolutt sjekke om det er depresjon i tillegg,for det er ganske vanlig å ha i tillegg til negative symptomer. 

Anonymkode: a9852...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ka du bør absolutt sjekke om det er depresjon i tillegg,for det er ganske vanlig å ha i tillegg til negative symptomer. 

Anonymkode: a9852...ba0

Ok. Skulle hatt noe medisin som ga meg energi. Men det spørs om det finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ok. Skulle hatt noe medisin som ga meg energi. Men det spørs om det finnes. 

Wellbutrin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Ja ser han bare ved behov, kunne jo spurt å få snakket med han. Har jo vært sånn lenge nå. 

Jeg mener bestemt at alvorlige psykiske lidelser som f.eks den du har bør følges jevnlig opp av psykiater/lege. Noen ganger må medisinjusteringer til siden sykdomstilstanden kan endre seg. Det er ikke gitt at det som var riktig medisinering for et halvt år siden er det i dag, f.eks. Du har Schizoaffektiv lidelse og da innebærer det også affektive svingninger, ikke bare psykosesymtomer i varierende grad. 

Så ja, be om å få snakke med ham . 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (2 minutter siden):

Jeg mener bestemt at alvorlige psykiske lidelser som f.eks den du har bør følges jevnlig opp av psykiater/lege. Noen ganger må medisinjusteringer til siden sykdomstilstanden kan endre seg. Det er ikke gitt at det som var riktig medisinering for et halvt år siden er det i dag, f.eks. Du har Schizoaffektiv lidelse og da innebærer det også affektiv svingninger, ikke bare psykosesymtomer i varierende grad. 

Ja du har jo rett i det, han var med her en gang men da kom jeg ikke på å ta det opp. Sykepleieren hadde jo sagt det var umulig å vite hva som var hva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja du har jo rett i det, han var med her en gang men da kom jeg ikke på å ta det opp. Sykepleieren hadde jo sagt det var umulig å vite hva som var hva. 

På en måte synes jeg det er trist at du "bare" har den sykepleieren å forholde deg til. Ideelt skulle du hatt legekontroll minst to ganger i året, er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (33 minutter siden):

På en måte synes jeg det er trist at du "bare" har den sykepleieren å forholde deg til. Ideelt skulle du hatt legekontroll minst to ganger i året, er nå min mening.

Jeg kan få prate med han etter behov og sykepleieren spør om jeg vil prate med han, da sier jeg nei så det er nok litt min egen feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Jeg kan få prate med han etter behov og sykepleieren spør om jeg vil prate med han, da sier jeg nei så det er nok litt min egen feil. 

Ok, skjønner, da stiller det seg litt annerledes. Men be om å få snakke med han nå snart da. Du har gått sånn lenge, og kanskje er det bare medisinjustering som skal til for å få det bedre. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (1 minutt siden):

Ok, skjønner, da stiller det seg litt annerledes. Men be om å få snakke med han nå snart da. Du har gått sånn lenge, og kanskje er det bare medisinjustering som skal til for å få det bedre. Lykke til! :)

Jo takk for det :) 

Skal be om å få en prat med han, bare liker ikke å gå til leger. Får litt nerver av det men det er jo nødvendig da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...