Gå til innhold

Hvilken antidepressive har best effekt?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har unnvikende p.f og er litt i tvil om hvilke antidepressive som vil ha best effekt. Her tenker jeg særlig på god effekt på depresjon, angst og uro. Har prøvd Brintillix og Wellbutrin. Måtte slutte med disse pga blødninger (sjelden bivirkning), så jeg lurer på om det er noen gode alternativer?

Anonymkode: 3eb17...957

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469604-hvilken-antidepressive-har-best-effekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wellbutrin er vel heller ikke det lureste valget når det skal hjelpe på angst og uro. 

Du må jo ta det med legen din. 

Et eller annet SSRI?

Har du søvnproblemer: Remeron? 

Eller disse i kombinasjon?

Eller Remeron og Efexor (usikker på hvordan Efexor er mot uro i doser som skiller den fra virkning av rent SSRI) skal visst være veldig gode greier.

Anonymkode: bb028...bdf

Annonse

Sant nok🙂 men etter 25 år i psykiatrien, og selv jobbe med å bli kvitt den negative stemmen som kontrollerer livet ditt, er det vel på tide å innse at ting ikke forandrer seg. Og da er litt kjemisk hjelp det som skal til for å fungere .....

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den beste effekten kommer ikke av medisiner, men av å gjøre noe med årsaken til at man er deprimert. 

Anonymkode: 24c69...bff

Det er feil. Depresjon er en hjernesykdom som kan ramme alle. Uansett om man har alt man kan ønske seg i livet kan man være deprimert. Det stemmer at det også kan komme av livssituasjon og andre psykiske lidelser.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den beste effekten er og få seg seg et liv. Fy faen for et tragisk liv jeg har….

Anonymkode: 3d72d...dbd

For mange hjelper det ikke å få seg et liv. Man kan ha et liv og fortsatt være deprimert. Mange må ha medisiner for å bli bedre.

Everybody skrev (Akkurat nå):

For mange hjelper det ikke å få seg et liv. Man kan ha et liv og fortsatt være deprimert. Mange må ha medisiner for å bli bedre.

Alkohol er min bestevenn til og overleve 

Anonymkode: 3d72d...dbd

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...