Gå til innhold

Tungsindig og negativ, bør jeg snakke med psykolog?


enile

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 30 år og mor til to små barn. Jeg har en jobb som er intressant men til tider nokså krevende. Jeg kan være litt svimete, har lett for å snakke feil og er veldig selvkritisk. Jeg vil helst at alt skal være perfekt, men blir handlingslammet fordi det er så utopisk (både når det gjelder ryddig hus, takle alt på jobben osv..). Jeg er stadig småsyk med forkjølelser, allergier, kløe på kroppen, urolig mage mm som fører til dårlig søvn til tider. Jeg vet at jeg ikke må takle alt perfekt, men jeg synes nesten aldri jeg har overskudd til å takle mer enn kanskje de første timene på jobben.. Når jeg kommer hjem må jeg alltid sove for å klare kvelden. Jeg gruer meg lett for ting og føler at jeg ikke får gjort annet hjemme enn å vaske klær og lage mat, alt annet forfaller. Mannen min er alltid optimistisk mens jeg er pessimistisk. Hva kan jeg gjøre for å forandre på livet mitt?? Jeg vet at jeg antagelig burde trene mer, men det blir ikke tid nok.. Er det noe poeng å snakke med noen? Jeg innbiller meg ofte at hadde jeg vært helt frisk, ville humøret og overskuddet vært der også. Det hender nemlig at jeg har noen korte gode perioder. Men kan tungsinn føre til så mye fysike plager eller er det motsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik er det å være kvinne i dag, det forventes av oss at vi skal være flinke til å gi barna en fin oppdragelse, vi skal ha det normalt ryddig i huset, de vanlige ting som å vaske klær og lage middag skal gjøres, og man har jobben ved siden av. Det er ikke enkelt å være i tipp topp stand til alle gjøremål siden alt går i ett hele tiden, det er trist at livet skal være slik, men det må til for at vi skal overleve. Det er ikke rart at middelaldrende menn ofte er fin å se på mens det er sjelden du ser en middelaldrende kvinne som ikke har synlige spor etter livets slit, av og til er jeg litt misunnelig på menn som ikke trenger å konsentrere seg om så mye på en gang, de lever så og sett et ungdomsliv hele livet de( de fleste altså) Det finst jo også utrolig dyktige husfedre som er dobbeltarbeidene slik som kvinner er, men de ser deretter ut de også, sliten og blei med en del flere rynker enn de som sliter mindre, derfor kan de ofte bli deppa fordi de rett og slett er sliten. Sliten=deppa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simfa

Å, som jeg kjenner meg igjen!

Ja, tror det kan hjelpe deg å få prate med noen om dine problemer (den nærmeste familie forstår ikke så mye som man skulle ønske) jeg har fått tilbud om å kontakte Hjelpetelefonen til mental Helse på nr: 810 30 030.

Jeg har også mottatt en hyggelig mail fra de som varmet:-)

Stå på! Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...