Gå til innhold

Det nærmer seg helg!

Glitter

Anbefalte innlegg

God morgen. :)

Nå nærmer det seg helg. Har dere noen planer? Er det noen som tjuvstarter advent? 

Jeg skal gi bursdagsgave til eldste og årets pakkekalender til ungene (åpnes så klart ikke ennå) i morgen, og på lørdag tror jeg at det blir å ta de med i actionhallen vi har her. Jeg har aldri vært der før, men det er visst mye man kan gjøre der. Det gleder jeg meg til. 

Så er det nydelig vær her så jeg skal ut med sykkelen hver dag resten av uka. Hadde treningsfri i går. :)

Jeg blir ofte i stigende humør når desember nærmer seg. I år skal jeg prøve å holde meg på et normalt godt humør, og ikke gå videre inn i hypomani. 😇 Hvis jeg kan klare å påvirke det. Men i hvert fall derfor fikk jeg lyst til å høre hva dere skal i helga.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Jeg har 6- dagers uke og jobber på lørdag også. På kvelden blir det vel sofa og tv, tenker jeg. På søndag skal vi bort på besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag skal jeg hjelpe moren min og da går den dagen (Kvelden tilbringes nok på sofaen). Lørdag skal jeg i bursdag. Det kommer mye folk, også mange jeg ikke kjenner, så jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg. Kommer til å bli et høyt støynivå. Men siden jeg ikke gleder meg, så kan det jo bare bli bedre (det er en bursdag jeg må i). Søndagen går med å komme seg etter lørdagens bursdag og å bli i form til mandag, da skal jeg på tur. Er spent på hvordan den går da jeg bare greier å gå 200m av gangen, men greier vel det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lurte på å dra på hytta, men gubben har ikke lagt om til vinterdekk og han vil ikke at vi skal kjøre min bil på de dårlige veiene (det er bare tull!) så da blir vi hjemme. Vi skal utforske et nytt utfartssted i nabokommunen da, det blir spennende! :) Ellers blir det nok litt husarbeide og forhåpentligvis får jeg vasket bilen min, den ser virkelig ikke ut!

Skulle pakket inn en haug julegaver jeg ble ferdig med på mandag også, men noen smugstart på advent blir det ikke. Jeg har begynt med julesanger i bilen og det får holde. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (32 minutter siden):

Vi lurte på å dra på hytta, men gubben har ikke lagt om til vinterdekk og han vil ikke at vi skal kjøre min bil på de dårlige veiene (det er bare tull!) så da blir vi hjemme. Vi skal utforske et nytt utfartssted i nabokommunen da, det blir spennende! :) Ellers blir det nok litt husarbeide og forhåpentligvis får jeg vasket bilen min, den ser virkelig ikke ut!

Skulle pakket inn en haug julegaver jeg ble ferdig med på mandag også, men noen smugstart på advent blir det ikke. Jeg har begynt med julesanger i bilen og det får holde. :) 

Jeg har verken begynt med julegaver eller julemusikk. Spesielt julemusikk er forbudt fram til første søndag i advent. 😛 Jeg er veldig fastbunden på når man begynner med hva i løpet av advent og jul. Alt gjøres likt hvert år. Sånn i grove trekk. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt stresset ved tanken på at det nærmer seg helg, for det er veldig mye jeg må få unna på jobb før jeg kommer så langt. Blir nok en lang dag i dag.

Har ikke store planer i helgen, blir mest rydding i heimen (som så ofte ambisjoner om dét 😅) og muligens et lite besøk fredag kveld. En tur i skogen blir det nok som vanlig også. 

Pynter ikke mye til advent, men skal vel henge opp litt utelys mot slutten av november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (24 minutter siden):

Jeg har verken begynt med julegaver eller julemusikk. Spesielt julemusikk er forbudt fram til første søndag i advent. 😛 Jeg er veldig fastbunden på når man begynner med hva i løpet av advent og jul. Alt gjøres likt hvert år. Sånn i grove trekk. 😛

Jeg har egentlig en regel på at det ikke er julemusikk før 1. desember eller første helga i advent, men så var det en som la ut en julesang-spilleliste på fb og da var det gjort... 🙄🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Jeg har egentlig en regel på at det ikke er julemusikk før 1. desember eller første helga i advent, men så var det en som la ut en julesang-spilleliste på fb og da var det gjort... 🙄🤣

Huff. Det er jo blasfemi. 😐 Jeg unngår å dra til mamma i disse dager. Omså må hun skru av radioen først. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg tyvstarter litt med mine førjulstradisjon - mitt helgesnop denne helgen blir sjokoladejulekalender og julebrus. 🤩

Jeg begynte å smake på julegodtet allerede forrige helg 😍

Jeg har litt lyst til å begynne å bake julekaker i helga, men siden jeg må fly til andre siden av landet i jula så vet jeg ikke helt hva jeg skal lage som ikke blir pulverisert i kofferten. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (2 minutter siden):

Jeg begynte å smake på julegodtet allerede forrige helg 😍

Jeg har litt lyst til å begynne å bake julekaker i helga, men siden jeg må fly til andre siden av landet i jula så vet jeg ikke helt hva jeg skal lage som ikke blir pulverisert i kofferten. 😅

Kransekakestenger tåler da litt? Tørre småkaker blir fort smuler ja. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (10 minutter siden):

Jeg tyvstarter litt med mine førjulstradisjon - mitt helgesnop denne helgen blir sjokoladejulekalender og julebrus. 🤩

Å, jo julebrus har jeg faktisk startet med. Jeg har ikke et julete forhold til det. Begynte å drikke det som voksen. Dvs må vente til midten av november. Ikke lov i oktober. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (45 minutter siden):

Det var en god ide! Jeg har så langt bare planlagt bounty, sitronbiskvie og gule bomber så da tilføyer jeg kransekakeatenger på lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på besøk til mamma og planen er at vi skal bake gulrot kake (har hatt lyst på det lenge nå, men blir jo litt mye å bake kake bare til seg selv) også skal jeg ta med kameraet mitt så jeg kan få tatt litt bilder når vi går fjelltur. Mamma hadde og lyst til at vi skulle se en film hun likte veldig godt hun sist så for mange år siden som hun ville jeg skulle se. Gleder meg veldig, tror det blir en god helg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være hjemme i helga, og har lite planer. Kanskje hjelpe min mor litt med diverse ting i huset? Jeg må skrive ferdig en rapport, så det blir nok noen timers jobbing på meg....

Vi har vært på farten to helger på rad, så det blir godt med en rolig helg. Har kjøpt julebrus 3 ganger allerede, det er det eneste jeg tjuvstarter med av juleting 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (13 timer siden):

På fredag skal jeg hjelpe moren min og da går den dagen (Kvelden tilbringes nok på sofaen). Lørdag skal jeg i bursdag. Det kommer mye folk, også mange jeg ikke kjenner, så jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg. Kommer til å bli et høyt støynivå. Men siden jeg ikke gleder meg, så kan det jo bare bli bedre (det er en bursdag jeg må i). Søndagen går med å komme seg etter lørdagens bursdag og å bli i form til mandag, da skal jeg på tur. Er spent på hvordan den går da jeg bare greier å gå 200m av gangen, men greier vel det også.

Tar du med krykker nå når hofta oppfører seg så dårlig? Jeg har god erfaring fra det i tilsvarende situasjoner. Bare bære krykkene med meg så lenge beina fungerer, og tar de så i bruk dersom smertene øker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (11 timer siden):

Jeg har transportert hele kransekaker også - dvs. jeg har hatt med alle ringene i en boks og så montert kaken ved ankomst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (11 timer siden):

Det er viktig å starte oppvarming til julemusikklyttingen midt i november. Det trengs jo litt tid til å komme i stemning, og på den måten er man helt klar 1. desember;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (5 minutter siden):

Tar du med krykker nå når hofta oppfører seg så dårlig? Jeg har god erfaring fra det i tilsvarende situasjoner. Bare bære krykkene med meg så lenge beina fungerer, og tar de så i bruk dersom smertene øker. 

Ja, bruker krykker når jeg må gå litt mer enn 100m. Fysioterapeuten sa det var lurt å avlaste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (7 timer siden):

Det er viktig å starte oppvarming til julemusikklyttingen midt i november. Det trengs jo litt tid til å komme i stemning, og på den måten er man helt klar 1. desember;-)

Egentlig et veldig godt poeng! :D Problemet er at jeg sannsynligvis går lei før jul på denne måten... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...