Gå til innhold

Alle snakker så fort


Cesium

Anbefalte innlegg

Jeg kan fint ha en samtale med én person. Men hvis det er flere personer i gruppa så kommer jeg aldri til. Feks vi er tre personer, så svarer de to andre hverandre sine setninger så fort at før jeg rekker å si noe så er de på neste tema. Jeg trenger tid til å formulere inni hodet mitt hva jeg skal si.

Håper noen kanskje kjenner seg igjen og har tips til hvordan man kan få til å delta i en samtale med flere personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skal være glad for at du vil tenke over ting før du snakker? Det er en bra egenskap å ville si gjennomtenkte ting. Folk som plaprer sier sikkert masse pjatt og det er jo greit nok det, men vil du virkelig være sånn selv? Sammen med de rette menneskene så vil du bli hørt, for de vet verdien av å lytte også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Kanskje du skal være glad for at du vil tenke over ting før du snakker? Det er en bra egenskap å ville si gjennomtenkte ting. Folk som plaprer sier sikkert masse pjatt og det er jo greit nok det, men vil du virkelig være sånn selv? Sammen med de rette menneskene så vil du bli hørt, for de vet verdien av å lytte også. 

Det var en fin måte å se det på. Men ja, jeg skulle faktisk ønske at jeg klarte å snakke litt "pjatt" også. Tror andre kan ha inntrykk av at jeg er en veldig seriøs person. Og det er ikke en dårlig ting, for all del. Men jeg vil gjerne være mer tilpasningsdyktig, at jeg kan klare å prate med flere typer mennesker. 

Anonymkode: 56d99...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var en fin måte å se det på. Men ja, jeg skulle faktisk ønske at jeg klarte å snakke litt "pjatt" også. Tror andre kan ha inntrykk av at jeg er en veldig seriøs person. Og det er ikke en dårlig ting, for all del. Men jeg vil gjerne være mer tilpasningsdyktig, at jeg kan klare å prate med flere typer mennesker. 

Anonymkode: 56d99...9b1

Skulle selvfølgelig ikke være anonym :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kjenne meg igjen. Man blir bare helt satt ut av hvor fort samtaler kan gå hvis det er flere tilstede. Hvis man for eksempel er deprimert kan hjernen fungere saktere enn den ellers ville ha gjort. Det er mye som spiller inn, men når man har god psykisk helse vil dette ikke lenger være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det var en fin måte å se det på. Men ja, jeg skulle faktisk ønske at jeg klarte å snakke litt "pjatt" også. Tror andre kan ha inntrykk av at jeg er en veldig seriøs person. Og det er ikke en dårlig ting, for all del. Men jeg vil gjerne være mer tilpasningsdyktig, at jeg kan klare å prate med flere typer mennesker. 

Anonymkode: 56d99...9b1

Ja, men det er jo flere i en samtale da, og det kan være at de andre faktisk ikke er interessert i å lytte til andre, men heller prate selv. Da blir det jo vanskelig for deg. Jeg ser det overalt at folk er ofte mest opptatt av å si sitt, og så avbryter de ofte andre også. Det er en feil altfor mange sier at de gjør. Så jeg vet ikke jeg, hvordan du skal få sagt ting fort nok. Jeg tror det handler om de andre også, om hvor obs de er på dem rundt seg. Men det er mulig noen her har tips til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...