Gå til innhold

Jeg er knust

Anbefalte innlegg

Og jeg klarer ikke å slappe av og sove. Det blir min andre søvnløse natt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har rett og slett ikke lyst til å leve mer, men jeg er ikke sterk nok til å avslutte livet. Livet har vært brutalt mot meg helt siden jeg ble født, jeg fikk utdelt dårllge kort og ble ødelagt av min far og klassekamerater, noe som gjør at jeg ikke er i stand til å takle visse ting og ødelegger for meg selv. 

Anonymkode: 28f7d...8bc

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469664-jeg-er-knust/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody skrev (22 minutter siden):

Da burde du dra til lege eller behandler og få medisiner så du sovner eller noe beroligende? Antidepressiva? Kanskje også snakke med noen om dette her.

Jeg tror jeg kommer til å bestille time til fastlegen. For jeg er så sliten ellers også. Jeg skal også være hjemme fra jobb i morgen selv om det går utover andre, jeg har presset meg for hardt hele uka og orker ikke mer. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469664-jeg-er-knust/#findComment-4126689
Del på andre sider

Annonse

Jeg gledet meg til jul i år. Det var så mye som lå til rette for at jeg endelig skulle få det godt. Jeg skulle kose meg i adventstiden og jeg skulle ha en uke ferie. Så skjer det ting på nytt, brått og uventet, som jeg ikke taklet, og nå vet jeg at advent og jul blir vond i år også fordi jeg vet at dette vil ta lang tid å takle. Jeg vet også at risikoen for depresjon er stor fordi det belastingen er så stor og at jeg ikke har noen profesjonell hjelp til å takle det og fordi jeg har vært syk pga belastninger før. Men jeg orker på den annen side ikke å gå mer i behandling og åpne meg mer, jeg stoler ikke på noen lenger. Jeg må bare aksepter at ieg har noen vonde mnd i vente og gjøre det jeg kan for å takle det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469664-jeg-er-knust/#findComment-4126695
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror jeg kommer til å bestille time til fastlegen. For jeg er så sliten ellers også. Jeg skal også være hjemme fra jobb i morgen selv om det går utover andre, jeg har presset meg for hardt hele uka og orker ikke mer. 

I blant så må en tenke på seg selv. Om en selv har batteriene flate, har det for vanskelig e.l., så er en ikke i stand til å være til stede for andre. Men jeg håper du likevel klarer å fylle dagen din med noe du tenker er fint for deg og kanskje legge en liten plan for helgen?

Det å ikke få sove godt på mange timer er vondt. Jeg husker jeg ble innlagt en kort periode, og forut for det hadde jeg sovet svært lite siste uken. Da ble jeg tilbudt et par-tre glass med drikkebuljong - dermed sovnet Eva Sofie i noen timer. Min årsak til lite søvn da tror jeg var generell uro. Ikke sikkert det virker på deg, men jeg ble selv imponert over hvor god effekt den varme drikken hadde når jeg selv i flere døgn hadde tatt lite vare på meg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469664-jeg-er-knust/#findComment-4126719
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg gledet meg til jul i år. Det var så mye som lå til rette for at jeg endelig skulle få det godt. Jeg skulle kose meg i adventstiden og jeg skulle ha en uke ferie. Så skjer det ting på nytt, brått og uventet, som jeg ikke taklet, og nå vet jeg at advent og jul blir vond i år også fordi jeg vet at dette vil ta lang tid å takle. Jeg vet også at risikoen for depresjon er stor fordi det belastingen er så stor og at jeg ikke har noen profesjonell hjelp til å takle det og fordi jeg har vært syk pga belastninger før. Men jeg orker på den annen side ikke å gå mer i behandling og åpne meg mer, jeg stoler ikke på noen lenger. Jeg må bare aksepter at ieg har noen vonde mnd i vente og gjøre det jeg kan for å takle det.

Nå kommer jeg bare med et lite forslag, og du kan forkaste det direkte eller tenke over det - helt OK begge deler... :) 

Du beskriver det som om du ikke har noen kontroll over situasjonen og er bokstavelig talt på glattisen i en nedoverbakke. Men er det noe du selv kan gjøre i egen situasjon likevel? Tilgi meg, siden jeg vet lite om din situasjon, men er det likevel mulig for deg å lage noe juleglede i hjemmet tross din situasjon? Ikke alltid at julen må være det samme som før, men at man tar det etter evne og sier seg fornøyd med det en klarer. Ikke er så streng med seg selv og dømmer seg selv så hardt.

Jeg ønsker deg lykke til. Her i heimen justeres planene etter formen, og det vi får til, er det vi får til. Vis deg selv hensyn til den situasjonen du befinner deg i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469664-jeg-er-knust/#findComment-4126720
Del på andre sider

Håper du fikk sove litt i natt. Det som hjelper på å sovne for meg er å høre på en podcast. Har også prøvd å ha på regnlyder (søvnapp) og det funker også til å roe ned hodet. 

Jeg vet ikke hva du står i nå, men jeg håper du kan prøve å skape noe godt for deg selv i julen likevel. Jeg er mye alene gjennom advent, men jeg pleier å gjøre litt forskjellig likevel. Som å hver morgen ha adventstund med tente lys og podcast eller julemusikk. Det er en stund jeg virkelig setter pris på. Kunne du forsøkt noe sånt? Kanskje du vil oppdage at det gjør godt likevel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469664-jeg-er-knust/#findComment-4126723
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...