Gå til innhold

Wellbutrin og seroquel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da jeg startet med wellbutrin så føltes det som seroquel virker mye dårligere og jeg må øke dosen med seroquel mye. Er dette vanlig? 

Anonymkode: ecaba...368

Høres rimelig ut. Hva tar du Quetiapin for? Wellbutrin kan gi økt uro og søvnproblemer. 

Anonymkode: 54150...06b

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da jeg startet med wellbutrin så føltes det som seroquel virker mye dårligere og jeg må øke dosen med seroquel mye. Er dette vanlig? 

Ja det er vanlig. Hvilken dose tar du? Jeg må øke fra 50 til 75 mg nå men jeg har bare Quatiapin. Hvilken medisin er den andre? Jeg får Quatiapin for tankekjør oh søvn. 

Anonymkode: 81eb6...9ff

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres rimelig ut. Hva tar du Quetiapin for? Wellbutrin kan gi økt uro og søvnproblemer. 

Anonymkode: 54150...06b

Tar seroquel mot angst. Før jeg begynte på wellbutrin så var 100 mg Seroquel mer enn nok mot angst. Nå må jeg ta 2-300 mg for samme effekt. Wellbutrin hjelper mot depresjonen men kanskje den også gjør meg urolig? Går på 150 mg.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det er vanlig. Hvilken dose tar du? Jeg må øke fra 50 til 75 mg nå men jeg har bare Quatiapin. Hvilken medisin er den andre? Jeg får Quatiapin for tankekjør oh søvn. 

Anonymkode: 81eb6...9ff

Seroquel og quetiapin er samme virkestoff. 

AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 10.06):

Det er ikke rart. Det er to medisiner med motsatt virkning.

Annonse

ISW skrev (1 time siden):

Det er ikke rart. Det er to medisiner med motsatt virkning.

Jeg ble i 2018 satt på 300 mg Wellbutrin da jeg gikk på 200 mg Quetiapine. Ble da hypoman av Wellbutrin. Men 200 mg Qutiapine er kanskje ikke sterk nok dose for å hindre hypomani? Jeg hadde jo ikke bipolar diagnose på det tidspunktet. 

Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg ble i 2018 satt på 300 mg Wellbutrin da jeg gikk på 200 mg Quetiapine. Ble da hypoman av Wellbutrin. Men 200 mg Qutiapine er kanskje ikke sterk nok dose for å hindre hypomani? Jeg hadde jo ikke bipolar diagnose på det tidspunktet. 

Min teori er at du egentlig har hatt bipolar lidelse da også. Eller en sårbarhet for det.

Seroquel 200 mg tar neppe en skikkelig hypomani, selv om den kan bedre symptomene litt (f.eks bedre søvn). 

ISW skrev (1 time siden):

Min teori er at du egentlig har hatt bipolar lidelse da også. Eller en sårbarhet for det.

Seroquel 200 mg tar neppe en skikkelig hypomani, selv om den kan bedre symptomene litt (f.eks bedre søvn). 

Ja jeg hadde det vel da også, første psykiater som mistenkte det var i 2017. Men så fikk jeg borderline istedenfor av annen behandler. Som er den samme som satte bipolar i januar i år. Men mulig det var min første hypomani I 2018. Jeg kan ikke huske å ha hatt det før det. Eller i hvert fall ikke forstått at noe var galt før det. Jeg kom i rusbehandling i 2018. Så tror hjernen min var ganske sliten da. Kanskje det var det som fikk det til å tippe ennå mer over. Sånn bortsett fra depresjoner og sånt fra langt tilbake. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...