AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 Del Skrevet 19. november 2022 Sånn objektivt sett er det verre med bipolar 1? Anonymkode: 8097b...434 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 Del Skrevet 19. november 2022 Etter min forståelse ja. Anonymkode: ea8d1...73a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Etter min forståelse ja. Anonymkode: ea8d1...73a Er det på grunn av manien? Anonymkode: 8097b...434 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 20. november 2022 Del Skrevet 20. november 2022 Ja den er det. Mani er sterkere enn hypomani og depresjonene er dypere. Og ved bipolar 1 kan man i verste fall få psykose. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 Del Skrevet 20. november 2022 Hvorfor er det så viktig for deg hvem som er verst? Det er ikke om å gjøre å være sykest.. Anonymkode: 60738...f00 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 Del Skrevet 20. november 2022 Depresjonen er ikke dypere ved BP1 i forhold til type 2. Det er hypomani/mani som skiller sykdommene, ikke depresjonene Anonymkode: 37367...b9f 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 20. november 2022 Del Skrevet 20. november 2022 Mange sier depresjonene er verre ved type 2 og mere selvmord aner ikke om det stemmer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvorfor er det så viktig for deg hvem som er verst? Det er ikke om å gjøre å være sykest.. Anonymkode: 60738...f00 Jeg så en post om at det ikke var forskjell på alvorlighetsgrad så ville spørre her. Jeg har ikke bipolar selv. Anonymkode: 8097b...434 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 Del Skrevet 20. november 2022 Jeg føler ikke at man kan avgjøre om en er værre enn den andre egt. Folk med bp2 kan ha lavt funksjonsnivå og være hardt rammet mens folk med bp1 kan ha en manisk episode i livet og ellers klare seg fint og omvendt. Anonymkode: 610b4...0f6 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 På gruppenivå er det nok værst med type1. Samme med schizotyp og schizofreni, schizofreni vil på gruppenivå være verst. en med en alvorlig angstlidelse kan ha det værre enn alle nevnte. men de med de tyngste lidelsene fungerer dårligst statistisk sett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 Jeg har BP2 og den eneste vennen min har BP1. Jeg ville ikke ha byttet. De maniske episodene til vennen min er utrolig ødeleggende. Jeg tar også noen litt dårlige valg når jeg er hypoman, men opplever det stort sett som positivt. Statistisk tar vist folk med BP2 oftere livet sitt. Anonymkode: 9c27d...e3a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 Alvorlighetsgrad av en sykdom vs. en annen er ganske vanskelig å si noe objektivt om. Opplevd symptomtrykk er individuelt, og konsekvenser i hverdagen kan bli alvorlige ved begge varianter. De med type 1 vil jo ha høyere risiko for å utsette seg for fare igjennom risikoadferd ved manier. På den andre siden har vi med type 2 minst like ille depresjoner - som lett leder til selvdestruktivitet og i verste fall selvmord. Jeg kjenner til noen med diagnosen som også får psykotiske symptomer i tilknytning til depressive episoder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.