Gå til innhold

Psykologen mente at det å være psykotisk er å være gal. Også ble jeg psykotisk 1 år senere🥲

Anbefalte innlegg

Hurja skrev (2 timer siden):

Jeg reagerer på ordet «gal» (sikkert fodi jeg forbinder det med noe fryktellg negativt fra gammelt av). Men jeg reagerer ikke på andre ord (som jeg vet om) ei heller N-ordet. Jeg forstår faktisk ikke en gang hva som er galt meg N-det, så dum er jeg igjen (og jeg er så dum at jeg t o m kan finne på å si det uten å mene noe som helst negativt med det fordi jeg ikke tenker over det eller forbinder det med noe negativt). Men akkurat ordet «gal» liker jeg ikke å tenke eller si om andre. Forstå meg den som kan. 

Det er jo det at ordet betyr "svart", og at det har blitt brukt nedsettende om afrikanere. Vi skal jo ikke kalle folk benevnelser ut fra hvordan de ser ut, for det gjør vi ikke med andre nasjonaliteter heller. Vi kaller jo ikke asiatere for "gule mennesker" eller "skjevøyde" heller, så hvorfor kalle afrikanere n-ordet? Det blir jo ikke riktig. Det handler nok ikke om at de som fremdeles bruker det er rasister, men at de ikke vet hvordan det oppsto og etterhvert ble brukt. 

Fortsetter under...

laban skrev (1 time siden):

Så av alt tøyset i den sangen (rever som kan skrive, postgang til månen - som i tillegg kan snakke - personifisering av verdensdelen Afrika, osv.) er det begrepet pepperkake som er mest tvilsomt? 

Hele sangen er jo bare tullerim. Er "problemet" at det sendes noe brunfarget fra Afrika? Jeg har ikke vært i Afrika, men jeg vil tro de har både hvite, brune og svarte krydder / næringsmidler der også. 

Ja ikke sant. Det blir for tullete. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...