Kashmir- Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 Hurja skrev (2 timer siden): Jeg reagerer på ordet «gal» (sikkert fodi jeg forbinder det med noe fryktellg negativt fra gammelt av). Men jeg reagerer ikke på andre ord (som jeg vet om) ei heller N-ordet. Jeg forstår faktisk ikke en gang hva som er galt meg N-det, så dum er jeg igjen (og jeg er så dum at jeg t o m kan finne på å si det uten å mene noe som helst negativt med det fordi jeg ikke tenker over det eller forbinder det med noe negativt). Men akkurat ordet «gal» liker jeg ikke å tenke eller si om andre. Forstå meg den som kan. Det er jo det at ordet betyr "svart", og at det har blitt brukt nedsettende om afrikanere. Vi skal jo ikke kalle folk benevnelser ut fra hvordan de ser ut, for det gjør vi ikke med andre nasjonaliteter heller. Vi kaller jo ikke asiatere for "gule mennesker" eller "skjevøyde" heller, så hvorfor kalle afrikanere n-ordet? Det blir jo ikke riktig. Det handler nok ikke om at de som fremdeles bruker det er rasister, men at de ikke vet hvordan det oppsto og etterhvert ble brukt. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469690-psykologen-mente-at-det-%C3%A5-v%C3%A6re-psykotisk-er-%C3%A5-v%C3%A6re-gal-ogs%C3%A5-ble-jeg-psykotisk-1-%C3%A5r-senere%F0%9F%A5%B2/page/2/#findComment-4127464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 laban skrev (1 time siden): Så av alt tøyset i den sangen (rever som kan skrive, postgang til månen - som i tillegg kan snakke - personifisering av verdensdelen Afrika, osv.) er det begrepet pepperkake som er mest tvilsomt? Hele sangen er jo bare tullerim. Er "problemet" at det sendes noe brunfarget fra Afrika? Jeg har ikke vært i Afrika, men jeg vil tro de har både hvite, brune og svarte krydder / næringsmidler der også. Ja ikke sant. Det blir for tullete. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469690-psykologen-mente-at-det-%C3%A5-v%C3%A6re-psykotisk-er-%C3%A5-v%C3%A6re-gal-ogs%C3%A5-ble-jeg-psykotisk-1-%C3%A5r-senere%F0%9F%A5%B2/page/2/#findComment-4127467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.