AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 Del Skrevet 20. november 2022 Har gått i terapi mer og mindre i 10 år. Er mye bedre ang OCD og traumereaksjoner. Og har ikke lenger en alvorlig depresjon. En periode på tre år gikk jeg til psykiater og da brukte jeg antidepressiva. Før og etter det var det ingen som snakket om medisiner. Selv om jeg er bedre psykisk er det depressive konstant til stede i mer eller mindre grad. Det skal veldig lite til før jeg går i kjelleren og kjenner på at livet er så vondt at det føles uutholdelig å leve. Men jeg henter meg raskere inn igjen og fungerer relativt greit. Bare at det er veldig slitsomt å svinge slik i psyken. Har ganske ofte selvmordstanker fordi det kan oppleves så mørkt selv om jeg har barn som trenger meg. Min erfaring med antidepressiva var at jeg følte meg flat og likegyldig til livet og bivirkningene opplevdes også som en slags depresjon. Er det mulig at jeg kan bli frisk bare med terapi når jeg har slitt med det depressive i så mange år? Psykologen nevner aldri medisiner og gir meg lite tilbakemelding når jeg snakker om det depressive. Tror ikke folk klarer helt å forstå min situasjon fordi jeg kan fremstå som ganske frisk selv om jeg er uføretrygdet pga psyken. Anonymkode: 5c003...b54 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469692-kupton-eller-andre-burde-jeg-pr%C3%B8ve-medisin-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 20. november 2022 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det mulig at jeg kan bli frisk bare med terapi når jeg har slitt med det depressive i så mange år? Nei. Du bør absolutt prøve medisin. Kanskje vil en kombinasjon av SSRI og Wellbutrin være det riktige for deg. SSRI mot OCD og depresjonen og Wellbutrin for å forhindre at du blir flat og likegyldig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469692-kupton-eller-andre-burde-jeg-pr%C3%B8ve-medisin-igjen/#findComment-4127334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.