Gå til innhold

Bipolar og traume depresjon hjelp?

aa-k-j

Anbefalte innlegg

Hei. Har bipolar 2 og traumeproblematikk og har vært depressiv i lang tid nå. Går på 300 mg orfiril og 125 mg kvetiapin. Men depressiviteten gir seg ikke. Lamictal tåler jeg ikke, venlafaksin funket, men ga for store bivirkninger, litium vil ikke behandler gi meg pga fare for nyreproblemer, zyprexa er utelukket pga vektøkningsprofilen den har, miansering tålte jeg heller ikke. Reagerer på lave doser så skal lite til for effekt. Er det noe annet jeg kan forsøke? Må og nevne jeg sliter med paranoia grunnet mye negative opplevelser. Sist jeg var depressiv varte det i over 5 måneder så gikk jeg opp og var nesten hypoman da jeg forsøkte venlafaksin og gikk ned til å bli depressiv igjen da den ble seponert. Jeg pleier å bli dårligere i romjulen og vil gjerne forhindre det så ønsker litt råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Merkelig at du ikke får prøve litium når du er så dårlig og ikke tåler Lamictal. Å bare stå på store doser AP har jo stabiliserende effekt men mange bieffekter. Får du utslett av Lamictal? 

Anonymkode: f783b...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Merkelig at du ikke får prøve litium når du er så dårlig og ikke tåler Lamictal. Å bare stå på store doser AP har jo stabiliserende effekt men mange bieffekter. Får du utslett av Lamictal? 

Nei jeg ble veldig energifattig og fikk enormt med svetting av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er ikke den letteste å hjelpe da, når så mange forslag utgår…

Jeg vet 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa-k-j skrev (1 minutt siden):

Jeg vet 😔

Åh ❤️ Be legen din ringe en spesialist! Må være noen som har noen gode forslag. På bipolarforeningen ligger det ute YouTube-video av medikamentkurs i regi av Ulrik Malt. Se det for inspirasjon? Og Malt sier i dette klippet at om noensinne lege er usikker på medikasjon kan han ringes 🙏🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Åh ❤️ Be legen din ringe en spesialist! Må være noen som har noen gode forslag. På bipolarforeningen ligger det ute YouTube-video av medikamentkurs i regi av Ulrik Malt. Se det for inspirasjon? Og Malt sier i dette klippet at om noensinne lege er usikker på medikasjon kan han ringes 🙏🏻 

Går til psykiater, men takk for tipset. Skal sjekke det ut 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...