aa-k-j Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 Hei. Har bipolar 2 og traumeproblematikk og har vært depressiv i lang tid nå. Går på 300 mg orfiril og 125 mg kvetiapin. Men depressiviteten gir seg ikke. Lamictal tåler jeg ikke, venlafaksin funket, men ga for store bivirkninger, litium vil ikke behandler gi meg pga fare for nyreproblemer, zyprexa er utelukket pga vektøkningsprofilen den har, miansering tålte jeg heller ikke. Reagerer på lave doser så skal lite til for effekt. Er det noe annet jeg kan forsøke? Må og nevne jeg sliter med paranoia grunnet mye negative opplevelser. Sist jeg var depressiv varte det i over 5 måneder så gikk jeg opp og var nesten hypoman da jeg forsøkte venlafaksin og gikk ned til å bli depressiv igjen da den ble seponert. Jeg pleier å bli dårligere i romjulen og vil gjerne forhindre det så ønsker litt råd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 Hva med et antidepressiva? Ssri? Anonymkode: f783b...d6d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 Høyere dose seroquel kan funke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 21. november 2022 Forfatter Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hva med et antidepressiva? Ssri? Anonymkode: f783b...d6d Tåler de dårlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 21. november 2022 Forfatter Del Skrevet 21. november 2022 Marye skrev (49 minutter siden): Høyere dose seroquel kan funke Har nylig økt på den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 aa-k-j skrev (30 minutter siden): Har nylig økt på den. 300 mg funket for meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 Merkelig at du ikke får prøve litium når du er så dårlig og ikke tåler Lamictal. Å bare stå på store doser AP har jo stabiliserende effekt men mange bieffekter. Får du utslett av Lamictal? Anonymkode: f783b...d6d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 21. november 2022 Forfatter Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Merkelig at du ikke får prøve litium når du er så dårlig og ikke tåler Lamictal. Å bare stå på store doser AP har jo stabiliserende effekt men mange bieffekter. Får du utslett av Lamictal? Anonymkode: f783b...d6d Nei jeg ble veldig energifattig og fikk enormt med svetting av den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 21. november 2022 Forfatter Del Skrevet 21. november 2022 Marye skrev (35 minutter siden): 300 mg funket for meg Jeg kan ikke ha høye doser for jeg er ganske sensitiv ang medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 aa-k-j skrev (12 minutter siden): Jeg kan ikke ha høye doser for jeg er ganske sensitiv ang medisiner. Ja det er jeg også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 Du er ikke den letteste å hjelpe da, når så mange forslag utgår… Anonymkode: f783b...d6d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 21. november 2022 Forfatter Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du er ikke den letteste å hjelpe da, når så mange forslag utgår… Anonymkode: f783b...d6d Jeg vet 😔 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 aa-k-j skrev (1 minutt siden): Jeg vet 😔 Åh ❤️ Be legen din ringe en spesialist! Må være noen som har noen gode forslag. På bipolarforeningen ligger det ute YouTube-video av medikamentkurs i regi av Ulrik Malt. Se det for inspirasjon? Og Malt sier i dette klippet at om noensinne lege er usikker på medikasjon kan han ringes 🙏🏻 Anonymkode: f783b...d6d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 21. november 2022 Forfatter Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Åh ❤️ Be legen din ringe en spesialist! Må være noen som har noen gode forslag. På bipolarforeningen ligger det ute YouTube-video av medikamentkurs i regi av Ulrik Malt. Se det for inspirasjon? Og Malt sier i dette klippet at om noensinne lege er usikker på medikasjon kan han ringes 🙏🏻 Anonymkode: f783b...d6d Går til psykiater, men takk for tipset. Skal sjekke det ut 👍 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.