AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 Jeg har eksamen onsdag og jeg er har angst for det og før garantert ikke sove. JEG MÅ SOVE!! Hvilke preparat anbefaler du? Gjerne likt Quatiapin evt noe som kam kombineres! Please hjelp meg. Anonymkode: 1249a...3fd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Hvis du ellers er frisk og ikke bruker medisiner, er Imovane eller Stilnoct førstevalg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 kupton skrev (37 minutter siden): Hvis du ellers er frisk og ikke bruker medisiner, er Imovane eller Stilnoct førstevalg. Jeg er frisk og bruker ikke sovemedisiner til vanlig bare nå. Hvordan jeg til legen at dette er livsnødvendig for meg?? (Skal til en ny lege som ikke kjenner meg) Anonymkode: 1249a...3fd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er frisk og bruker ikke sovemedisiner til vanlig bare nå. Hvordan jeg til legen at dette er livsnødvendig for meg?? (Skal til en ny lege som ikke kjenner meg) Anonymkode: 1249a...3fd Fortell legen at det gjelder en viktig eksamen og at du trenger medisinen kun noen kvelder. Da får du en minstepakning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 kupton skrev (3 minutter siden): Fortell legen at det gjelder en viktig eksamen og at du trenger medisinen kun noen kvelder. Da får du en minstepakning. Hjelper det meg med engang om jeg får? Kan jeg ta det kl 18 f.eks? Jeg våkner også opp av mareritt ukentlig vil det forsvinne med sovemedisiner? Anonymkode: 1249a...3fd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hjelper det meg med engang om jeg får? Kan jeg ta det kl 18 f.eks? Jeg våkner også opp av mareritt ukentlig vil det forsvinne med sovemedisiner? Anonymkode: 1249a...3fd Imovane skal du ta rett før du legger deg. Jeg tar Imovane rett før jeg pusser tennene. Sovner innen 20 min. Jeg kan få mareritt selv om jeg bruker sovemedisin. Endret 22. november 2022 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Glitter skrev (4 minutter siden): Imovane skal du ta rett før du legger deg. Jeg tar Imovane rett før jeg pusser tennene. Sovner innen 20 min. Jeg kan få mareritt selv om jeg bruker sovemedisin. Jeg må sikre meg søvn til 00:00 og da tenkte jeg og ta det til kl 18. 00:30 er jeg våken til 01:00 og må sove til 07:00. Hvis jeg tar en kl 18.00 kan jeg ta en til 01:00? Anonymkode: 1249a...3fd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg må sikre meg søvn til 00:00 og da tenkte jeg og ta det til kl 18. 00:30 er jeg våken til 01:00 og må sove til 07:00. Hvis jeg tar en kl 18.00 kan jeg ta en til 01:00? Anonymkode: 1249a...3fd Nei du skal jo bare ta en stk per kveld/natt. Jeg forstår ikke helt hva du mener med dette. Kan du ikke ta den kl 22/23 også satse på søvn til 06/07? Altså normal søvnrytme? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Glitter skrev (1 minutt siden): Nei du skal jo bare ta en stk per kveld/natt. Jeg forstår ikke helt hva du mener med dette. Kan du ikke ta den kl 22/23 også satse på søvn til 06/07? Altså normal søvnrytme? Det er for å sikre meg søvn til i morgen. Jeg er redd det skal klikke for meg siden jeg ikke sover nok. Anonymkode: 1249a...3fd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er for å sikre meg søvn til i morgen. Jeg er redd det skal klikke for meg siden jeg ikke sover nok. Anonymkode: 1249a...3fd Jo jeg skjønner det. Hva om du tar den kl 2130? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Glitter skrev (Akkurat nå): Jo jeg skjønner det. Hva om du tar den kl 2130? Jeg føler det er skummelt og ta den når det er kveld jeg er redd det meste nå derfor. Jeg vil sove samtidig som jeg ønsker kontroll. Mister jeg kontroll på meg selv når jeg har tatt den? Anonymkode: 1249a...3fd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg føler det er skummelt og ta den når det er kveld jeg er redd det meste nå derfor. Jeg vil sove samtidig som jeg ønsker kontroll. Mister jeg kontroll på meg selv når jeg har tatt den? Anonymkode: 1249a...3fd Jeg har aldri mistet kontroll av Imovane. Såpass sterk er den ikke. Men hvis det er mørkt i rommet kan jeg hallisunere litt av den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilie Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Du må ta medisinen slik den skal brukes - altså i det du legger deg. Og beregn at det i hvert fall blir 8 timer til du skal kjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Glitter skrev (16 minutter siden): Jeg har aldri mistet kontroll av Imovane. Såpass sterk er den ikke. Men hvis det er mørkt i rommet kan jeg hallisunere litt av den. Da kan jeg ikke bruke den ..: det er mareritt. Anonymkode: 1249a...3fd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da kan jeg ikke bruke den ..: det er mareritt. Anonymkode: 1249a...3fd Er ikke sikkert at du vil få samme opplevelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Glitter skrev (13 minutter siden): Er ikke sikkert at du vil få samme opplevelse. Jeg er kjempe redd for og hallusinere det er min verste skrekk ! Anonymkode: 1249a...3fd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er kjempe redd for og hallusinere det er min verste skrekk ! Anonymkode: 1249a...3fd Okei. Kanskje det vil hjelpe med noe beroligende istedenfor direkte sovemedisin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Glitter skrev (5 minutter siden): Okei. Kanskje det vil hjelpe med noe beroligende istedenfor direkte sovemedisin. Har du noe og anbefale? Trenger forberedelse hvis du kan nevne noe som kan hjelpe meg? Trenger for tankekjør innsovning og beroligende i en tablett. Har brukt Quatiapin med god effekt i starten på 50 mg. Skal jeg evtentuelt øke den til 100 mg? Blir jeg psykotisk eller vil den gi samme virkning? Anonymkode: 1249a...3fd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Da jeg var på sykehuset for noen måneder siden så slet jeg med å sove. Hadde hallusinasjoner og uro. Da fikk jeg Alimenazin. Tok den ca 1,5 time før jeg skulle sove. Den gjorde meg roligere og trøtt. Jeg våknet konsekvent etter to timer, men det var antegelig fordi jeg var vond i hele kroppen etter operasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du noe og anbefale? Trenger forberedelse hvis du kan nevne noe som kan hjelpe meg? Trenger for tankekjør innsovning og beroligende i en tablett. Har brukt Quatiapin med god effekt i starten på 50 mg. Skal jeg evtentuelt øke den til 100 mg? Blir jeg psykotisk eller vil den gi samme virkning? Anonymkode: 1249a...3fd Hei:-) Hvis du har eksamen i morgen, så gjelder det nå å forsøke å roe ned - og ikke lage masse ekstra stress for deg selv. Om du allerede bruker seroquel og har hatt god effekt av den, så hadde jeg fortsatt med det. Vi får ikke lov å gi konkrete doseringsråd her inne, men jeg oppfatter det som at du selv egentlig har et godt forslag til løsning akkurat her og nå. Det er ikke avgjørende at du får sove til i morgen, men det er viktig at du får en del hvile. Prøv å finne ut hva du kan gjøre - i tillegg til Seroquel - som gjør at du klarer å ligge i senga og slappe godt av. Kanskje får du til med sove overraskende bra. Generelt sett så tåler studenter godt dårlig søvn rett før eksamen. Jeg mener det er viktig å ikke starte opp med medisiner man ikke kjenner til fra før, siste natten før eksamen. Lykke til i morgen 🙂 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.