AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Jeg er den på teamet mitt som har jobbet mest ekstra sg hver dag i hele høst pga høyt fravær og mangel på vikarer. Jeg får ikke ekstra betalt for det, jeg gjør det i tillegg til mine egne arbeidsoppgaver i ordinær arbeidstid. Jeg har vært tålmodig og tatt det med et smil, jeg liker å stille opp og hjelpe til. Jeg får også masse ros av min teamleder for det, så sent som idag fikk jeg høre jeg er fantastisk. Men. Jeg begynner å bli sliten - og sint, pga en kollega som aldri bidrar. Det irriterer meg. Hun tilbyr seg aldri å hjelpe til, og vi kvier oss for å si noe fordi hun blir så sur. Idag sa vi til henne at hun måtte bidra og hva hun skulle gjøre, og at alle må være med å bidra - men hun ble dritsur. Hun var sur i hele dag. Hun sa bl.a at det er jeg som skulle gjort det hun gjorde idag, og ikke hun. Hun mener nemllg at jeg har mindre å gjøre enn henne, men jeg har ikke det - jeg bare jobber raskere og mer effektivt enn henne. Jeg har faktisk mer å gjøre, men jeg har aldri klaget på det. Hun sa også at jeg må få opplæring i en oppgave jeg ikke har lært meg enda sånn at jeg kunne være med å bidra der også. Jeg har ikke lyst til å gå i detaljer, men jeg synes det er veldig urettferdig. Jeg føler at det som skjedde idag gikk på meg. Jeg har virkellg stått på i hele høst, og jeg har betalt for det i form av mye hodepine - og dette er «takken» jeg får for det Jeg blir så lei meg, og samtidig så irritert og sint. Overreagerer jeg? Anonymkode: 28366...f76 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469736-overreagerer-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Synes overhodet ikke du overreagerer. ❤ Også Synes jeg du skal ta opp situasjonen med din leder. Selv om det er vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469736-overreagerer-jeg/#findComment-4128155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Du er sliten og har rett til å reagere. Men jeg lurer litt på noen ting her : hvem er "vi" som sa til henne? Siden dere gruer dere til å ta opp ting med henne,-går dere sammen og konfronterer henne? For, i såfall kan jo hun reagere på akkurat det og føle seg utsatt for "dere", altså flertallet mot en, og så at hun reagerte tilbake med å kritisere deg? Og viktigst: hvorfor tar ikke teamledere tak i dette siden det ser ut til å ha vært et problem mellom dere andre en god stund? Det er viktig å ta problemer om det er kommunikasjon eller annet på arbeidsplassen på alvor, før det utvikler seg til et dårlig miljø. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469736-overreagerer-jeg/#findComment-4128160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Kashmir skrev (50 minutter siden): Du er sliten og har rett til å reagere. Men jeg lurer litt på noen ting her : hvem er "vi" som sa til henne? Siden dere gruer dere til å ta opp ting med henne,-går dere sammen og konfronterer henne? For, i såfall kan jo hun reagere på akkurat det og føle seg utsatt for "dere", altså flertallet mot en, og så at hun reagerte tilbake med å kritisere deg? Og viktigst: hvorfor tar ikke teamledere tak i dette siden det ser ut til å ha vært et problem mellom dere andre en god stund? Det er viktig å ta problemer om det er kommunikasjon eller annet på arbeidsplassen på alvor, før det utvikler seg til et dårlig miljø. Du har nok rett i det du skriver. Og jeg skal omstille meg selv og min egen tankegang. Anonymkode: 28366...f76 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469736-overreagerer-jeg/#findComment-4128173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du har nok rett i det du skriver. Og jeg skal omstille meg selv og min egen tankegang. Anonymkode: 28366...f76 Jeg vet ikke helt hva du mener om det ikke betyr at du bekrefter det jeg spurte om? Jeg syns iallefall at det er lederen her du må ta dette opp med, for det er hennes/hans ansvar i første omgang å sørge for et bra miljø sånn at ikke noen blir "presset" til å jobbe mer mens andre jobber mindre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469736-overreagerer-jeg/#findComment-4128192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Støtter den at dette må du ta opp med din leder. Blir aldeles helt feil hvis kollegaer tar dette opp med hverandre. Det er det man har ledere til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469736-overreagerer-jeg/#findComment-4128214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Du har jammen stått på, og jeg forstår godt at du er sliten og reagerte på dette ❤️ Ulempen med de som står på som du gjør, og tar alt med et smil - er at det av og til skjuler et problem. Vet ikke jeg, men kan det være at din leder ikke helt har forstått hvordan situasjonen er? At ingen andre enn du selv vet hvor langt du strekker deg, på bekostning av deg selv? Håper du klarer å ta det opp med leder, og være krystallklar på alt du sier her. Spesielt det du selv gjør, og hvordan det fungerer/ikke fungerer. Anonymkode: 87be9...dc8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469736-overreagerer-jeg/#findComment-4128219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er den på teamet mitt som har jobbet mest ekstra sg hver dag i hele høst pga høyt fravær og mangel på vikarer. Jeg får ikke ekstra betalt for det, jeg gjør det i tillegg til mine egne arbeidsoppgaver i ordinær arbeidstid. Jeg har vært tålmodig og tatt det med et smil, jeg liker å stille opp og hjelpe til. Jeg får også masse ros av min teamleder for det, så sent som idag fikk jeg høre jeg er fantastisk. Men. Jeg begynner å bli sliten - og sint, pga en kollega som aldri bidrar. Det irriterer meg. Hun tilbyr seg aldri å hjelpe til, og vi kvier oss for å si noe fordi hun blir så sur. Idag sa vi til henne at hun måtte bidra og hva hun skulle gjøre, og at alle må være med å bidra - men hun ble dritsur. Hun var sur i hele dag. Hun sa bl.a at det er jeg som skulle gjort det hun gjorde idag, og ikke hun. Hun mener nemllg at jeg har mindre å gjøre enn henne, men jeg har ikke det - jeg bare jobber raskere og mer effektivt enn henne. Jeg har faktisk mer å gjøre, men jeg har aldri klaget på det. Hun sa også at jeg må få opplæring i en oppgave jeg ikke har lært meg enda sånn at jeg kunne være med å bidra der også. Jeg har ikke lyst til å gå i detaljer, men jeg synes det er veldig urettferdig. Jeg føler at det som skjedde idag gikk på meg. Jeg har virkellg stått på i hele høst, og jeg har betalt for det i form av mye hodepine - og dette er «takken» jeg får for det Jeg blir så lei meg, og samtidig så irritert og sint. Overreagerer jeg? Anonymkode: 28366...f76 Jeg tenker at du overreagerer på ett område, og det er fokuset på kollegaen din. Det er et ledelsesproblem dersom dere overbelastes, det er ikke kollegaen som bør bli syndebukken i denne situasjonen. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469736-overreagerer-jeg/#findComment-4128229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Idag sa vi til henne at hun måtte bidra og hva hun skulle gjøre, og at alle må være med å bidra - men hun ble dritsur. Hun var sur i hele dag. Hun sa bl.a at det er jeg som skulle gjort det hun gjorde idag, og ikke hun. Hun mener nemlig at jeg har mindre å gjøre enn henne, men jeg har ikke det - jeg bare jobber raskere og mer effektivt enn henne. Jeg har faktisk mer å gjøre, men jeg har aldri klaget på det. Hun sa også at jeg må få opplæring i en oppgave jeg ikke har lært meg enda sånn at jeg kunne være med å bidra der også. Denne diskusjonen hører jo ikke hjemme kollegene imellom, det er en sak for ledelsen. Det er slapt av nivået over dere at dette får bli til en konflikt mellom dere som gjør jobben. Jeg tror jeg har skrevet til deg tidligere at dere bør stå samlet om at problemet med fravær ikke kan løses ved at dere pålegges så mange oppgaver at enda flere blir sykemeldte eller slutter. Det er også helt greit å si fra (uten å gå i detaljer) om at måten dette takles på, fører til uønsket splid og misnøye i teamet. Jeg forstår godt at det toppet seg for deg i den aktuelle situasjonen. Det er ikke kollegaen din sin feil alene, men det er alltid surt å ha strukket seg langt og få kritikk i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469736-overreagerer-jeg/#findComment-4128238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 For å hjelpe meg selv med å takle situasjonen nå og for fremtiden har jeg lagt frem et forslag for min teamleder som vil løse problemet. Jeg avslutter for min del denne tråden nå, for jeg kan dessverre ikke skrive om alt, og da blir svarene deretter også. Anonymkode: 28366...f76 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469736-overreagerer-jeg/#findComment-4128243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For å hjelpe meg selv med å takle situasjonen nå og for fremtiden har jeg lagt frem et forslag for min teamleder som vil løse problemet. Jeg avslutter for min del denne tråden nå, for jeg kan dessverre ikke skrive om alt, og da blir svarene deretter også. Anonymkode: 28366...f76 Jeg kunne ha skrevet noe lignende som deg på en dårlig dag, for dette er noe man vil oppleve på de aller fleste arbeidsplasser. Mennesker er så forskjellige og alle jobber i ulik takt. Dessverre vil den som da er mest effektiv noen ganger også måtte ta over andres oppgaver. Men det er lov å si i fra om at det blir for mye , når det føles for mye. Det siste arbeidsgivere vil er nemlig at sykefraværet økes, så det er bra at du tok det opp med Teamleder. Teamleder ser nok mer enn hva du tror, men kan vanskelig vite hvor grensen din går. Har man vondt i vilja og er unnasluntrer over lengre tid, vil det bli tatt tak i til slutt og vedkommende kan måtte gå på " hue og rævva" ut . Når det er sagt må vi alle akseptere at vi jobber ulikt og har ulike styrker og svakheter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469736-overreagerer-jeg/#findComment-4128267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Nicklusheletida skrev (2 timer siden): Jeg kunne ha skrevet noe lignende som deg på en dårlig dag, for dette er noe man vil oppleve på de aller fleste arbeidsplasser. Mennesker er så forskjellige og alle jobber i ulik takt. Dessverre vil den som da er mest effektiv noen ganger også måtte ta over andres oppgaver. Men det er lov å si i fra om at det blir for mye , når det føles for mye. Det siste arbeidsgivere vil er nemlig at sykefraværet økes, så det er bra at du tok det opp med Teamleder. Teamleder ser nok mer enn hva du tror, men kan vanskelig vite hvor grensen din går. Har man vondt i vilja og er unnasluntrer over lengre tid, vil det bli tatt tak i til slutt og vedkommende kan måtte gå på " hue og rævva" ut . Når det er sagt må vi alle akseptere at vi jobber ulikt og har ulike styrker og svakheter. Ja, det har vært slike dager nesten hver dag i hele høst. Det ble kuttet i en stilling for å spare, og sykefraværet er skyhøyt. Og det er jeg som har dratt lasset på mitt team. Idag også, vi måtte sende hjem en kollega som sannsynligvis er veldig syk (hn har bla begynt å bli paranoid og føler seg overvåket). Selv tok jeg migrenemedisin for mitt fjerde migrneanfall denne mnd og slukna på sofaen. Men jeg har som sagt lagt frem et forslag som jeg håper blir vurdert, for jeg kan ikke ha det sånn lenger. Anonymkode: 28366...f76 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469736-overreagerer-jeg/#findComment-4128331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.