Gå til innhold

Seponere alle medisiner for så å starte opp igjen eller seponere en om gangen?


Orion

Anbefalte innlegg

frosken skrev (2 timer siden):

I tillegg til muligheten til evt. å seponere noen av medikamentene, så må du huske på det potensialet som ligger i å optimalisere dosene du går på.  Det er jo f.eks. en vesentlig forskjell på å bruke Abilify + Seroquel i antipsykotiske doser og det å evt. bruke en liten dose seroquel for å sovne. 

Jeg ville nok ikke vektlagt konkrete råd fra psykepleiere om medisinering, men dersom du ikke følges opp av psykiater, så er det selvfølgelig viktig at de formidler til din fastlege om de oppfatter deg som overmedisinert/sedert. 

Ofte vil man si at kun et medikament skal endres om gangen, og doseendringene skal være relativt små og foregå i sakte tempo. 

Ja, det har du rett i. Jeg tenker jo ikke slutte helt, bare redusere det som er mulig. Har time med fastlegen i neste uke og da skal en av dem være med, så vi får se hva det blir til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (1 time siden):

Med denne kombinasjonen antar jeg at du har bipolar lidelse. Da er det bra at du ikke fulgte psykepleiernes råd. Med brå seponering av all medisin ville du sannsynligvis gått i taket, evt kjelleren, i løpet av få uker.

Mest sannsynlig bør du og legen din begynne med å vurdere om du kan prøve en gradvis reduksjon av Seroquel. Det er mest sannsynlig at det er denne som er "synderen".

Jeg har bipolar, ja. Godt er det, hadde vert skikkelig kjipt om det ble tilfelle. 

Oki, det skal jeg spørre om da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/23/2022 at 8:27 AM, kupton said:

Med denne kombinasjonen antar jeg at du har bipolar lidelse. Da er det bra at du ikke fulgte psykepleiernes råd. Med brå seponering av all medisin ville du sannsynligvis gått i taket, evt kjelleren, i løpet av få uker.

Mest sannsynlig bør du og legen din begynne med å vurdere om du kan prøve en gradvis reduksjon av Seroquel. Det er mest sannsynlig at det er denne som er "synderen".

Vil Seroquel ha disse negative effektene på alle? Er det ikke da litt dumt å gi det mot depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinriverton skrev (11 minutter siden):

Vil Seroquel ha disse negative effektene på alle? Er det ikke da litt dumt å gi det mot depresjon?

Jeg gikk på 900 mg på et tidspunkt og var så absolutt nedsløvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...