Gå til innhold

Dilemma


Orion

Anbefalte innlegg

(Beklager dårlig overskrift, jeg visste bare ikke hva jeg skulle kalle det uten at det ble for langt).

Jeg hadde egentlig tenkt å vente med å opprette denne tråden, men så bekymrer jeg meg litt over akkurat dette. Jeg vet ingen her har svaret, men jeg lurte egentlig bare på hva som sees på som vanlig og hva som er greit. Så håper noen her har noen tanker rundt dette. 

Saken er den at behandler har 1 års permisjon. Hun sa at jeg sannsynligvis kunne fortsette hos henne når hun var tilbake. En viktig faktor er den at hun er behandler på DPS sengepost, jeg har bare fått lov til å fortsette poliklinisk hos henne etter utskrivelse.

Jeg håper på å klare å holde meg fri for innleggelser fremover og ser på det som forholdsvis realistisk at jeg vil klare i alle fall 1 år om ikke lengre om denne gode perioden jeg er i nå varer.

Det som ville vert naturlig ville jo være at vi møttes igjen når jeg ble innlagt og at vi da avtalte at jeg skulle fortsette, men ettersom det ikke blir tilfelle så lurer jeg veldig på om hun kommer til å ringe meg for å si fra om at jeg kan fortsette? Eller vil hun se på det som grunn til å avslutte at jeg ikke trenger oppfølging fra henne siden jeg klarer meg uten innleggelser? Og om jeg ikke hører fra henne er det innafor om jeg ringer henne? Eller må jeg bare slå meg til ro med at jeg ikke får fortsette å gå til henne dersom jeg ikke hører noe fra henne i tidsperioden etter at hun skal være tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du klarer deg bedre for tiden. Det gleder meg. :)

Jeg personlig hadde ikke sett på dette som et dilemma. Jeg hadde, hvis hun ikke ringte etter ca to uker etter hun er tilbake, ringt henne og spurt om dere skal fortsette. Da kan dere avtale et møte og sammen drøfte veien videre. Det synes jeg er bedre enn å bare gå og vente og anta at hun har tenkt over det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (9 timer siden):

Så bra at du klarer deg bedre for tiden. Det gleder meg. :)

Jeg personlig hadde ikke sett på dette som et dilemma. Jeg hadde, hvis hun ikke ringte etter ca to uker etter hun er tilbake, ringt henne og spurt om dere skal fortsette. Da kan dere avtale et møte og sammen drøfte veien videre. Det synes jeg er bedre enn å bare gå og vente og anta at hun har tenkt over det. :)

Ja, du har rett i at det er bedre. Jeg er bare litt redd for... ja, jeg vet egentlig ikke helt hva jeg er redd for hehe. Men vil ikke være til bry på en måte. Tenker at hun vil ta kontakt om hun vil og dersom hun ikke tar kontakt så vil hun ikke ha kontakt. Kanskje dumt av meg å tenke slik da men? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orion skrev (43 minutter siden):

Ja, du har rett i at det er bedre. Jeg er bare litt redd for... ja, jeg vet egentlig ikke helt hva jeg er redd for hehe. Men vil ikke være til bry på en måte. Tenker at hun vil ta kontakt om hun vil og dersom hun ikke tar kontakt så vil hun ikke ha kontakt. Kanskje dumt av meg å tenke slik da men? 🙂

Ja, det er litt dumt, for tenk om hun antar at du ikke har behov fordi du ikke tar kontakt selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Ja, det er litt dumt, for tenk om hun antar at du ikke har behov fordi du ikke tar kontakt selv? 

Ja, du har ett veldig godt poeng der 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk heller motsatt, at hvis du klarer deg f. Eks 1år uten innleggelse så betyr det jo at du faktisk har nyttigjort deg av det polikliniske behandlingen. 

Anonymkode: cb27d...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 19.20):

Tenk heller motsatt, at hvis du klarer deg f. Eks 1år uten innleggelse så betyr det jo at du faktisk har nyttigjort deg av det polikliniske behandlingen. 

Anonymkode: cb27d...097

Ja, det har du rett i 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...