Gå til innhold

Hvor raskt effekt abilify?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Marye skrev (9 timer siden):

Ganske lang tid en mnd eller så

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tok mer enn 1mnd på meg. 

Anonymkode: 2c4f9...f07

Men var det mot hypomani eller mani? Tar sikkert fortere ved hypomani eller? Jeg fikk raskt effekt på zyprexa i sommer. Men den er vel raskere effekt? 

Jeg har i hvert fall vært rimelig søvnløs i natt. Jeg har vært så mye våken og vridd meg så mye at klokken min har ikke registrert at jeg har sovet noe, men trøtt har jeg vært. Jeg har duppet av og halvsovd innimellom, men svært lite søvn. Bør abilify tas på morgen og ikke kveld tro? Jeg har sovet greit til ca 04 de siste par nettene så dette ble litt for lite søvn nå. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (18 minutter siden):

Men var det mot hypomani eller mani? Tar sikkert fortere ved hypomani eller? Jeg fikk raskt effekt på zyprexa i sommer. Men den er vel raskere effekt? 

Jeg har i hvert fall vært rimelig søvnløs i natt. Jeg har vært så mye våken og vridd meg så mye at klokken min har ikke registrert at jeg har sovet noe, men trøtt har jeg vært. Jeg har duppet av og halvsovd innimellom, men svært lite søvn. Bør abilify tas på morgen og ikke kveld tro? Jeg har sovet greit til ca 04 de siste par nettene så dette ble litt for lite søvn nå. 

Kan du ikke få noe søvnstøtte? Quetiapin? Hypomani hos meg begrenses og løses best ved å sørge for søvn. Så ta så mye AP som må til for å konke deg ut i 7 timer, og du får overtak over hypomanien.min erfaring iallfall.

Annonse

Cybele skrev (19 minutter siden):

Kan du ikke få noe søvnstøtte? Quetiapin? Hypomani hos meg begrenses og løses best ved å sørge for søvn. Så ta så mye AP som må til for å konke deg ut i 7 timer, og du får overtak over hypomanien.min erfaring iallfall.

Jeg gikk på Quetiapine fast tidligere, men så begynte jeg å få masse angst og hallusinasjoner hver kveld 20 min etter inntak. Tok tre måneder før jeg skjønte sammenhengen. Så den vil jeg ikke gå på. Jeg går på Truxal da og kunne jo forsåvidt økt dosen. Men det må vente til over helgen da for jeg får bare lov til å ta ut medisin for 14 dager av gangen. Hvis jeg skal ta mer enn vanlig dose så går jeg tom før tiden. Og jeg har bare nok til og med mandag nå.

Endret av Glitter
Glitter skrev (3 minutter siden):

Jeg gikk på Quetiapine fast tidligere, men så begynte jeg å få masse angst og hallusinasjoner hver kveld 20 min etter inntak. Tok tre måneder før jeg skjønte sammenhengen. Så den vil jeg ikke gå på. Jeg går på Truxal da og kunne jo forsåvidt økt dosen. Men det må vente til over helgen da for jeg får bare lov til å ta ut medisin for 14 dager av gangen. Hvis jeg skal ta mer enn vanlig dose så går jeg tom før tiden. Og jeg har bare nok til og med mandag nå.

Skjønner. Forstår egentlig ikke hvorfor ikke fastlege skrev ut Zyprexa til det nå, da denne har raskt effekt og du i tillegg har brukt denne før med god virkning. Kan eu be om Zyprexa på e-konsultasjon eller forespørsel om resept? 

Cybele skrev (9 minutter siden):

Skjønner. Forstår egentlig ikke hvorfor ikke fastlege skrev ut Zyprexa til det nå, da denne har raskt effekt og du i tillegg har brukt denne før med god virkning. Kan eu be om Zyprexa på e-konsultasjon eller forespørsel om resept? 

Det var vel fordi at i sommer så fikk jeg så ukontrollert sult av den så etter eget ønske fikk jeg gå over på abilify. Men så sluttet jeg på medisin så fort jeg var landet pga press fra BET-seksjonen om å være medisinfri. 

Jeg kan gjøre det, men jeg sliter sånn med maten i utgangspunktet så hvis abilify kan få effekt på meg så er nok det bedre for meg. 

Glitter skrev (1 minutt siden):

Det var vel fordi at i sommer så fikk jeg så ukontrollert sult av den så etter eget ønske fikk jeg gå over på abilify. Men så sluttet jeg på medisin så fort jeg var landet pga press fra BET-seksjonen om å være medisinfri. 

Jeg kan gjøre det, men jeg sliter sånn med maten i utgangspunktet så hvis abilify kan få effekt på meg så er nok det bedre for meg. 

Aha, da skjønner jeg beslutningen. Høres fornuftig ut. Lykke til!

Marye skrev (4 minutter siden):

Du kan bruke zyprexa i korte perioder når du har hypoman for å lande. Da er det ikke så krise med sultfølelsen for du bruker den ikke fast 

bare en korte periode 

Det er jo sant det. Jeg får se det an. 

Men jeg finner ikke noe i felleskatalogen angående om abilify bør tas morgen eller kveld. Om det er abilifyen eller hypomanien som gjorde meg helt søvnløs I natt. 

Heldigvis skal jeg på DPS i januar. Vil tro jeg får en skikkelig plan for hva som skal gjøres bed hypomani da. 

Endret av Glitter

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...