Gå til innhold

Spørsmål om Lamictal


Cybele

Anbefalte innlegg

Dum som et brød og påvirker av den nye, medisinfrie trenden som verserer blant enkelte holistisk tenkende psykologer, slutta jeg på Lamictal for et par mnd siden. Og her ligger jeg med vondt i kroppen, vansker med å tenke helt klart, tegn på alvorlig depresjon og det som hører med til bipolare nedturer. Lenge siden sist (siden jeg har stått på Lamictal med god effekt i flere år), så nå husker jeg ikke lengre hvor raskt Lamictal virker. Jeg skal innrømme at jeg ikke har tid til noe langsom opptrapping da jeg har barn å ta meg av og jeg begynte rett på 200 mg, fordi jeg ikke har slitt med negative bivirkninger av Lamictal tidligere og fordi jeg ikke holder helt ut denne angstfulle, tankekjørtilstanden med kroppslig utmattelse og dystert tankeinnhold, tidlige morgenoppvåkninger og vansker med å skjøte jobb. Virker Lamictal mot angst? Har glemt hvor ille det kan være dette umedisinerte drittet. Må bare legge til at jeg igjen blir minnet på at bipolar lidelse må være av de mest mislykka diagnosene man kan rammes av. Merkverdig opplegg. 
 

@kupton eller andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempedumt at det ble slik for deg. Jeg ble også presset av en slik medisinfri psykolog. 

Angående opptrapping så er det jo for å unngå det farlige utslettet at man skal trappe rolig opp. Så selv om du forståelig nok har det travelt med å komme ovenpå igjen så er det viktig å ta det i riktig tempo. Konsekvensen av å utvikle utslettet er jo at du må seponere medisinen tror jeg. 

Jeg vet ikke hvor rask effekt man får av Lamictal da jeg ikke fikk ønsket effekt selv av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra du har kommet opp på måldosen, tar det ca en uke får serumkonsentrasjonen har flatet ut på riktig nivå (steady state). Fra den tid bør virkningen begynne å komme.

Jeg er litt usikker på den direkte effekten på angst, men en forverring av den generelle sykdommen gir vanligvis også forverring av angsten, så en indirekte effekt er det i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så dumt  at helsepersonell skal få pasienter til å slutte på medisiner som har god effekt 

Anonymkode: ab4c8...351

Akkurat det er min og bare min feil. Man kan alltids oppsøke medisinskeptikere. Men som syk og med kunnskap om sykdommen er det mitt ansvar å ikke glemme hva som gir tilfriskning og å stå imot andres konkurrerende meninger om det. Jeg tenker at behandlere som er veldig medisinfiendtlige mye mulig har hatt mest å gjøre med lettere depresjoner og andre vansker som kan snakkes friskt fremfor å tilføre kjemikalier. Sånn sett enkelt å forstå tankerekkene. De ville kanskje tenkt annerledes om de arbeidet med kronisk syke som forble syke uten medisiner og som responderer godt på medisiner. 
 

En uke skal jeg saktens holde ut, takk for svar @kupton. Håper det holder og at det ikke må ytterligere medikasjon oppå for å bøte med skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så dumt  at helsepersonell skal få pasienter til å slutte på medisiner som har god effekt 

Anonymkode: ab4c8...351

Ja, råd fra helsepersonell skal basere seg på fakta og ikke på ideologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...