Gå til innhold

De fineste julesangene?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

De du føler skikkelig julestemning når du hører?

Her er det "I dreaming of a white Christmas", "The drummer boy" ❤ ,"Glade jul" og Prøysenvisa "En skulle vøri 4 år i romjul " Litt forskjellige her altså, men mine "nå er det jul"-sanger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (8 timer siden):

De du føler skikkelig julestemning når du hører?

Her er det "I dreaming of a white Christmas", "The drummer boy" ❤ ,"Glade jul" og Prøysenvisa "En skulle vøri 4 år i romjul " Litt forskjellige her altså, men mine "nå er det jul"-sanger. 

Romjulsdrøm med Oslo Gospel Choir, O helga natt med Christer Sjøgren, Julemorgen med Elisabeth og Nissa Nyberget, Julestemning (?) med Eli Rygg... Det er så mange! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg gi deg til jul i år, hjem til jul, den store stjerna og Josefs julevise (alle tre den norske opera), mitt hjerte alltid vanker av Ingebjørg Bratland, vi tenner våre lykter, I Wanna go home for christmas av Maria Mena, stjernesludd og himmel på jord av Kurt Nilsen, all I want for christmas id you, White christmas, baby its Cold outside, go tell it on the mountain, det lyser i stille grender av Oslo gospelkor, Rudolf the red nose raindeer av Alan Jackson. Og mange fler. 😛 Ja også O helga natt. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (7 minutter siden):

Hva skal jeg gi deg til jul i år, hjem til jul, den store stjerna og Josefs julevise (alle tre den norske opera), mitt hjerte alltid vanker av Ingebjørg Bratland, vi tenner våre lykter, I Wanna go home for christmas av Maria Mena, stjernesludd og himmel på jord av Kurt Nilsen, all I want for christmas id you, White christmas, baby its Cold outside, go tell it on the mountain, det lyser i stille grender av Oslo gospelkor, Rudolf the red nose raindeer av Alan Jackson. Og mange fler. 😛 Ja også O helga natt. 

Et ord vart lys av den norske opera må jeg jo huske på. Hører på en del fra den norske opera med kristent innhold. Jeg er ikke kristen, men i jula synger jeg om Jesus ja. Jeg fant den cd fra den norske opera hos mamma da jeg var 11 år. Siden da har jeg elsket den. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den absolutt nydeligste julesangen jeg vet om er O Helga Natt av Jussi Bjørling. Jeg får tårer i øynene hver gang jeg hører den sangen. 

Ellers får jeg julestemning av de fleste av de vanlige julesangene, men "White Christmas" er jo magisk. Det samme er "Driving home for Christmas".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen slår «Deilig i jorden».  Ellers har jeg vokst opp med at vi spilte «O helga natt» med grandonkelen til faren min som sang.  Eldgammel og på en 78 plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mange fine julesanger, både de mer sakrale, viser og pop-julesanger. En av de faste «nå pynter vi juletreet»-låtene, er Julekveld i skogen. Synes den er like morsom hver gang. Og så får jeg julestemning av åpningsmelodien på Tre nøtter til Askepott. Og minst én gang i jula spilles Jauchzet frohlocket fra Bachs juleoratorium på full guffe mens jeg synger med og dirigerer og spiller luftpauke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...