Gå til innhold

Går dere ut av rommet når mikrobølgeovnen er på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går dere ut av rommet for å unngå stråler? Eller var det bare i starten når de kom man trengte det? 

Anonymkode: b465e...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Går dere ut av rommet for å unngå stråler? Eller var det bare i starten når de kom man trengte det? 

Anonymkode: b465e...fbc

Det er bare tull i dag i alle fall. :) De strålene som ev. går gjennom metallet i ovnen går jo glatt gjennom trevegger og mur. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Går dere ut av rommet for å unngå stråler? Eller var det bare i starten når de kom man trengte det? 

Anonymkode: b465e...fbc

Ja jeg går helt ut og låser døren. 

Anonymkode: d8061...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Går dere ut av rommet for å unngå stråler? Eller var det bare i starten når de kom man trengte det? 

Anonymkode: b465e...fbc

Nei, jeg bare tar på tinnfoliehatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja jeg går helt ut og låser døren. 

Anonymkode: d8061...5c6


Trodde du at du var morsom nå? 

Anonymkode: b465e...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (21 minutter siden):

Nei, jeg bare tar på tinnfoliehatten.

Jeg forventer seriøse svar. Slik du svarer er barnslig. 

Anonymkode: b465e...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Noen skritt unna er ikke lik at du må gå ut av rommet da. :) 

Nei, det holder sikkert med noen skritt. Men husker jeg lærte en gang man skulle gå ut av rommet når man hadde mikrobølgeovnen på, lenge siden. Så Jeg har pleid å gjøre det. Er ikke den som setter meg inn i så mye forskning, så spurte derfor om dette var viktig å gjøre, altså gå ut av rommet slik jeg en gang lærte. Men ser mange som ikke gjør det, så derfor lurte jeg på om det var kommet nye typer som ikke ga stråling eller mye mindre stråling enn før, eller om det jeg en gang lærte ikke var nødvendig da heller. 

Anonymkode: b465e...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (6 minutter siden):

Den artikkelen er nesten 20 år gammel. Så hvis mange av de som ikke har tatt advarslene så høytidelig, hadde blitt skadet, hadde vi trolig visst om det nå. 

Ja det kan godt hende, på samme tid er det kanskje vanskelig å vite hvorfor noen har blitt syke også som kan skyldes stråler. 

Anonymkode: b465e...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg går helt ut og låser døren. 

Anonymkode: d8061...5c6

Jeg setter på innbruddsalarmen også.

______

TS: Dette har jeg igrunn aldri hørt om, men ved første tanke så tror jeg dette er noe fra gammelt av som de trodde, men som det ikke var hold i. Mente de ikke at mikromat var kreftfremkallende også? Den myten er vel også tilbakevist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Går dere ut av rommet for å unngå stråler? Eller var det bare i starten når de kom man trengte det? 

Anonymkode: b465e...fbc

Nei, jeg har alltid ignorert (kanskje i litt for stor grad) de advarslene som har kommet om stråling fra mikrobølgeovner. Det er lenge siden jeg har sett slike advarsler nå, men i flere år ble det advart mot å stå for nærme og for å se inn i ovnen. Jeg kan ikke huske at det ble advart mot annet enn å stå helt inntil ovnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (11 minutter siden):

Jeg har aldri en gang hørt om at man ikke skal stå i nærheten av en mikrobølgeovn. 

Ikke jeg heller. Jeg bruker jo å stå med ansiktet klint inntil for å klare å passe på at grøten ikke koker over. Hvorfor har ikke mikrobølgeovner klart glass? 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (9 minutter siden):

Ikke jeg heller. Jeg bruker jo å stå med ansiktet klint inntil for å klare å passe på at grøten ikke koker over. Hvorfor har ikke mikrobølgeovner klart glass? 😅 

For å beskytte oss mot strålene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (19 minutter siden):

Ikke jeg heller. Jeg bruker jo å stå med ansiktet klint inntil for å klare å passe på at grøten ikke koker over. Hvorfor har ikke mikrobølgeovner klart glass? 😅 

Metallgitteret i døren gjør at strålingen ikke slipper ut. Bølgelengden er ca 10 cm, og hullene i gitteret er mye mindre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...