Gå til innhold

Brente mandler


Glitter

Anbefalte innlegg

Oppskriften jeg brukte i fjor var ikke bra. 

Er det noen som har en bra oppskrift hvor det ikke skal smør oppi på slutten? Det ødela jo den ruglete og sukrete overflaten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til brente mandler bruker jeg utelukkende smeltet sukker.

Smelter sukker og vender mandlene oppi der, men pass på at det ikke blir svidd, det er ikke godt.

Bruker du smør, får du mer en karamellsmak og konsistens. Sikkert godt det også, men det er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Til brente mandler bruker jeg utelukkende smeltet sukker.

Smelter sukker og vender mandlene oppi der, men pass på at det ikke blir svidd, det er ikke godt.

Bruker du smør, får du mer en karamellsmak og konsistens. Sikkert godt det også, men det er noe annet.

De ble våte av fett i fjor. Jeg måtte tørke de med papir. 

Men jeg må finne en oppskrift. Kan jo bare bruke samme som i fjor og sløyfe smøret kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

De ble våte av fett i fjor. Jeg måtte tørke de med papir. 

Men jeg må finne en oppskrift. Kan jo bare bruke samme som i fjor og sløyfe smøret kanskje. 

Bruk et par hundre gram sukker og en pose mandler 😊 egentlig veldig enkelt å lage! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 minutt siden):

Bruk et par hundre gram sukker og en pose mandler 😊 egentlig veldig enkelt å lage! 

Åja. Ja jeg husker ikke. Men husker det skal smelte, så blir det tørt, så skal det smelte på nytt eller noe. 

Jeg skal lage karameller også. Der har jeg funnet oppskrift. Det er gave til min far som har alt. Det pluss kaffebønner til kaffemaskinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Åja. Ja jeg husker ikke. Men husker det skal smelte, så blir det tørt, så skal det smelte på nytt eller noe. 

Jeg skal lage karameller også. Der har jeg funnet oppskrift. Det er gave til min far som har alt. Det pluss kaffebønner til kaffemaskinen. 

Jeg ser at de fleste oppskriftene bruker vann og litt smør. Du kan jo følge en av de, men bruk lite smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (5 minutter siden):

Jeg ser at de fleste oppskriftene bruker vann og litt smør. Du kan jo følge en av de, men bruk lite smør.

Den oppskriften jeg brukte i fjor var ikke bra i hvert fall. Så håpet det var mulig å finne en oppskrift uten smør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (10 timer siden):

Oppskriften jeg brukte i fjor var ikke bra. 

Er det noen som har en bra oppskrift hvor det ikke skal smør oppi på slutten? Det ødela jo den ruglete og sukrete overflaten. 

BRENTE MANDLER 2.0 | TRINES MATBLOGG

Du kan droppe smøret hvis du ønsker det, men det blir sannsynligvis det beste resultatet hvis du har _litt_ smør, f.eks. en teskje. 

 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...