Gå til innhold

Å gjøre narr av folks spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg synes du overproblematiserer dette veldig.

Javel, men jeg synes det er et viktig tema å snakke om for å forebygge mobbing i skolen. 

Anonymkode: e2bea...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Javel, men jeg synes det er et viktig tema å snakke om for å forebygge mobbing i skolen. 

Anonymkode: e2bea...52a

Jeg tror definitivt at et par sleivete kommentarer i en tråd om mikrobølgeovn og stråling vil ha minimal effekt på mobbingen i skolen.
Jeg er enig i at det er viktig å tenke på å være et godt forbilde, men det betyr ikke at man skal la pendelen gå for langt andre veien heller. Det å lære barn å ta seg selv for høytidelig og bli krenket for den minste ting er ikke et godt forbilde det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye latterliggjøring her og bedrevitende mennesker uten og nevne navn. De som vet hva andre tenker og mener og de som vet hva meningen bak en tråd her. Til dere som gjør dette er det like skadelig som andre psykiske lidelser. 

Anonymkode: 336b4...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er mye latterliggjøring her og bedrevitende mennesker uten og nevne navn. De som vet hva andre tenker og mener og de som vet hva meningen bak en tråd her. Til dere som gjør dette er det like skadelig som andre psykiske lidelser. 

Anonymkode: 336b4...b48

Jeg har nå i hvert fall baller til å stå for det jeg mener, jeg gjemmer meg ikke bak AB for å slenge negative karakteristikker om andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Problemet er ofte at når voksne tillater seg å gjøre narr av noen, så gjør barn det også. Barn greier ikke alltid å forstå at de voksne kan mene det er greit å spøke litt, men ikke for mye. Dermed kan de med dårlige eksmepler fra voksne begynne å latterliggjøre en annen for mye, kanskje en da som er litt spesiell. Voksne må gå ut som gode eksempler hvis man ønsker barn skal oppføre seg ordentlig. Barn kan lese det som skrives her også, som flere andre steder på sosiale medier, derfor bør man også veie sine ord. 

Anonymkode: e2bea...52a

Man gjør ikke narr av noen ved å spøke eller komme med humoristisk ironi. 

Se litt på Kompani Lauritzen. Fenriken der er utrolig god på det med ironi uten å være sarkastisk og gjøre narr av. Det må vi jammen tåle. Barn bør også lære seg det for å fungere best mulig sosialt. Det er det med å skjønne nyanser da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

"Slik er det overalt" er et veldig lite holdbart argument. 

Det er troll overalt. Men det unnskylder ingen ting. Men de fleste er seriøse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (5 minutter siden):

Jeg har nå i hvert fall baller til å stå for det jeg mener, jeg gjemmer meg ikke bak AB for å slenge negative karakteristikker om andre mennesker.

Flott for deg. Det er ulike grunner til noen skriver under ab det betyr ikke at en er mindre tøff av den grunn. 

Anonymkode: 336b4...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Man gjør ikke narr av noen ved å spøke eller komme med humoristisk ironi. 

Se litt på Kompani Lauritzen. Fenriken der er utrolig god på det med ironi uten å være sarkastisk og gjøre narr av. Det må vi jammen tåle. Barn bør også lære seg det for å fungere best mulig sosialt. Det er det med å skjønne nyanser da...

Det er ikke lett og tolke ironi bak en skriftlig form, ironi passer seg ikke på et doktor forum. 

Anonymkode: 336b4...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flott for deg. Det er ulike grunner til noen skriver under ab det betyr ikke at en er mindre tøff av den grunn. 

Anonymkode: 336b4...b48

Helt enig. Så lenge man holder seg for god til å slenge med leppa om andre brukere gjemt bak Anonym. Da går det fra forståelig bruk til misbruk av funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (4 minutter siden):

Helt enig. Så lenge man holder seg for god til å slenge med leppa om andre brukere gjemt bak Anonym. Da går det fra forståelig bruk til misbruk av funksjonen.

Slenger ikke med leppa. Det faller meg ikke inn. 

Anonymkode: 336b4...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke lett og tolke ironi bak en skriftlig form, ironi passer seg ikke på et doktor forum. 

Anonymkode: 336b4...b48

Nå må jeg spørre hvorfor ikke litt ironi passer på doktor forum? Har ikke folk humor her? Tar alle seg ekstremt høytidelig akkurat på dette forumet? Er folk mindre oppegående her, eller er noen veldig stakkarslige her syns du?  Eller hva mener du med det utsagnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Nå må jeg spørre hvorfor ikke litt ironi passer på doktor forum? Har ikke folk humor her? Tar alle seg ekstremt høytidelig akkurat på dette forumet? Er folk mindre oppegående her, eller er noen veldig stakkarslige her syns du?  Eller hva mener du med det utsagnet? 

Fordi folk her er sårbare og det du mener er humor er ikke det for en annen. Ellers virker du veldig aggressiv i måten du skriver på, går det bra med deg? Kommer du fra kvinneguiden? 

Anonymkode: 336b4...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke lett og tolke ironi bak en skriftlig form, ironi passer seg ikke på et doktor forum. 

Anonymkode: 336b4...b48

Folk forstår  ikke ironi, tror det er noe annet. Noen tåler ingen ting. Og mange skjuler seg bak anonymitet,  det er feigt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi folk her er sårbare og det du mener er humor er ikke det for en annen. Ellers virker du veldig aggressiv i måten du skriver på, går det bra med deg? Kommer du fra kvinneguiden? 

Anonymkode: 336b4...b48

Jeg tror ikke at folk her er så sårbare at de ikke tar en spøk altså. Du undervurderer brukere her, og det er i hvertfall ikke bedre enn å komme med litt ironi og humor. Tvert imot faktisk, så er det veldig mye verre.

Jeg er ikke aggresiv, jeg bare forsvarer litt bruk av ironi og spøker når de ikke er hverken aggresive eller sarkastiske. Altså diskuterer jeg bare problemstilling, ingenting annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke at folk her er så sårbare at de ikke tar en spøk altså. Du undervurderer brukere her, og det er i hvertfall ikke bedre enn å komme med litt ironi og humor. Tvert imot faktisk, så er det veldig mye verre.

Jeg er ikke aggresiv, jeg bare forsvarer litt bruk av ironi og spøker når de ikke er hverken aggresive eller sarkastiske. Altså diskuterer jeg bare problemstilling, ingenting annet. 

Du har sterke meninger om det meste virker det som…. Til og med at jeg undervurderer brukere her. Hva mer kan du komme opp med? Det passer seg ikke, humor og spøk kan man skrive på humorhjørnet. 

Anonymkode: 336b4...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har sterke meninger om det meste virker det som…. Til og med at jeg undervurderer brukere her. Hva mer kan du komme opp med? Det passer seg ikke, humor og spøk kan man skrive på humorhjørnet. 

Anonymkode: 336b4...b48

Vi får være veldig uenige. Når du skriver at folk her er for sårbare til å tåle humor, så undervurderer du.

Jeg ser også at du blir aggresiv når du ikke kan undervurdere noen. Så får du fortsette denne diskusjonen med andre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Vi får være veldig uenige. Når du skriver at folk her er for sårbare til å tåle humor, så undervurderer du.

Jeg ser også at du blir aggresiv når du ikke kan undervurdere noen. Så får du fortsette denne diskusjonen med andre... 

vi får være enig om og være uenig om det aller meste tenker jeg. 

Anonymkode: 336b4...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (39 minutter siden):

Man gjør ikke narr av noen ved å spøke eller komme med humoristisk ironi. 

Se litt på Kompani Lauritzen. Fenriken der er utrolig god på det med ironi uten å være sarkastisk og gjøre narr av. Det må vi jammen tåle. Barn bør også lære seg det for å fungere best mulig sosialt. Det er det med å skjønne nyanser da...

Så om elever gjør ironi av det ditt barn sier seriøst i klassen, flere ganger også så flere ler, så synes du det er greit? Noen hen skal tåle? For det er det som kan skje når voksne spøker av noe andre sier i alvor, og enda mer akseptabelt vil de tro det er når flere også støtter opp under denne humoren. Man kan ikke sammenligne det med et program som er ment å være humoristisk. 

Anonymkode: e2bea...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er ikke lett og tolke ironi bak en skriftlig form, ironi passer seg ikke på et doktor forum. 

Anonymkode: 336b4...b48

Ærlig talt. Selv vi som sliter såkalt alvorlig evner å ha humor. Faktisk så er humor svært viktig i mitt liv. Jeg bruker masse humor både i møte med venner og helsevesenet. Og jeg syntes humoren som kom i mikrotråden var morsom. Jeg lo litt. Det var deilig. Ikke av at spørsmålet til TS var latterlig, men av humoren som kom ut av det sammen med de seriøse svarene. 

Jeg tar meg selv lite høytidelig og har lært å le av meg selv og det gjør at andre også ler av meg og tuller på min bekostning. Det er befriende. 

Jeg skjønner folk er ulike, men vi kan da ikke ta høyde for hver minste ting. Vi får jo munnkurv til slutt. 

 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så om elever gjør ironi av det ditt barn sier seriøst i klassen, flere ganger også så flere ler, så synes du det er greit? Noen hen skal tåle? For det er det som kan skje når voksne spøker av noe andre sier i alvor, og enda mer akseptabelt vil de tro det er når flere også støtter opp under denne humoren. Man kan ikke sammenligne det med et program som er ment å være humoristisk. 

Anonymkode: e2bea...52a

Ingen her har sagt at mobbing av barn er greit. Jeg skjønner ikke hvorfor du drar dette opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...