Gå til innhold

Hvordan fungerer krisesentere egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har alltid lurt på det, fordi folk kommer jo dit fordi de flykter fra f. Eks en voldelig partner ofte. Men det jeg ikke skjønner er at denne voldelige partneren vil jo med en gang skjønne hvor personen gjemmer seg hen? Hva er da poenget med krisesenter? Er det inngjerdet og slikt? 

Anonymkode: c9298...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har alltid lurt på det, fordi folk kommer jo dit fordi de flykter fra f. Eks en voldelig partner ofte. Men det jeg ikke skjønner er at denne voldelige partneren vil jo med en gang skjønne hvor personen gjemmer seg hen? Hva er da poenget med krisesenter? Er det inngjerdet og slikt? 

Anonymkode: c9298...20e

Der jeg bor er det store gjerder og en låst port. Før hadde de iallefall hemmelig adresse, så det var ikke alment kjent hvor det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisesenteret er på skjult adresse. I tillegg er døren låst til enhver tid og de ansatte og etterhvert også beboere har voldsalarm. 

Det er ikke gjerder og slikt her. 

I starten har man gjerne kun utgang med følge og da er voldsalarmen med. I spesielt kritiske tilfeller har en ikke utgang. Ikke at en er tvunget til å være der, men det er diverse sikkerhetstiltak ut ifra hvor stor trusselen er. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det få menn av den arten som mishandler kvinner som faktisk oppsøker krisesenter. De er gjerne menn som benekter vold og vil vise en viss fasade utad, så å troppe opp på krisesenter er ikke et bra sjakktrekk og det skjønner de. 

Men så er det de som er av annet slag og som ikke er psykopater med i ubalanse av andre grunner, og også i farlige miljøer. Da iverksettes det forholdsregler som Glitter forteller om. 

Da jeg var på ett så passet de også på hvilket rom de ulike damene fikk, og det gikk på både innsyn og om det var mulig å komme seg inn via vinduer osv. Det var høy sikkerhet, og jeg kom ved ett tilfelle rett fra sykehus og ikke legen engang fikk vite adressen! Det var kun drosjesjåføren som visste det. Du er trygg der hvis du må dit. Det er forresten rom man kan søke tilflukt i hvor det ikke er mulig å åpne døren fra ene siden også. 

Nå er det sikkert litt ulikt sikkerhetsnivå og tiltak på forskjellige krisesentre, men du er mest sannsynlig veldig trygg uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (2 timer siden):

Der jeg bor er det store gjerder og en låst port. Før hadde de iallefall hemmelig adresse, så det var ikke alment kjent hvor det var.

Åja, i min by er den ihvertfall ikke hemmelig adresse. Den kommer opp så fort man Googler krisesenter. 

Anonymkode: c9298...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...