Gå til innhold

Depresjon og arbeidskapasitet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har engstelig og unnvikende pf, og har de siste 25 årene slitt mye med sosial angst, tilbaketrekning og tung depresjon. Jeg har vært i jobb hele tiden, og selv om jeg har gitt opp den sosiale delen av jobben har jeg klart å utføre arbeidsoppgavene jeg har hatt. Jeg jobber som jurist og jobben er mentalt krevende.

De siste årene merker jeg at det går raskt nedover med konsentrasjon, jeg klarer ikke å fokusere over lengere tid, jeg husker lite at det som foregår på møter og kurs. Etter jobb er jeg dødssliten. Klarer så vidt å få ting unna, men gjør flere og flere feil.

Jeg skal til legen om noen uker og tenkte å ta opp min arbeidssituasjon før det går helt gæernt.

Litt usikker på hvordan jeg legge dere frem for legen, og hva legen eventuelt kan bidra med?

Jeg har vært under behandling i mange år, men har ingen behandlingstilbud nå. 

Anonymkode: a5ea4...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei! Jeg har engstelig og unnvikende pf, og har de siste 25 årene slitt mye med sosial angst, tilbaketrekning og tung depresjon. Jeg har vært i jobb hele tiden, og selv om jeg har gitt opp den sosiale delen av jobben har jeg klart å utføre arbeidsoppgavene jeg har hatt. Jeg jobber som jurist og jobben er mentalt krevende.

De siste årene merker jeg at det går raskt nedover med konsentrasjon, jeg klarer ikke å fokusere over lengere tid, jeg husker lite at det som foregår på møter og kurs. Etter jobb er jeg dødssliten. Klarer så vidt å få ting unna, men gjør flere og flere feil.

Jeg skal til legen om noen uker og tenkte å ta opp min arbeidssituasjon før det går helt gæernt.

Litt usikker på hvordan jeg legge dere frem for legen, og hva legen eventuelt kan bidra med?

Jeg har vært under behandling i mange år, men har ingen behandlingstilbud nå.