Gå til innhold

Både truxal og seroquel gir så tett nese. Hva ellers kan man bruke for søvn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg begynte etter 1,5 år å få kraftig angst og hallusinasjoner 20 min etter inntak hver kveld. Det pågikk i 3 måneder før jeg skjønte sammenhengen og jeg sluttet på dagen og det gjorde plagene også. Men tror ikke det er så vanlig. 

Gjelder ikke alle. 

Hvor lenge gikk du på det? Har du ikke hatt slike ting mot truxal? 

Anonymkode: 7664c...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi? Det skal jo virke mot og være psykotisk??!!!!

Anonymkode: 7664c...091

Jeg var ikke psykotisk. Jeg forstod at det var hallusinasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge gikk du på det? Har du ikke hatt slike ting mot truxal? 

Anonymkode: 7664c...091

Gikk på den i 1,5 år ca. Nei har ikke noe sånt med Truxal. Jeg har ingen plagsomme bivirkninger med Truxalen. Jeg var fryktelig hangover i starten. Klarte ikke stå opp. Men det gav seg. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Gikk på den i 1,5 år ca. Nei har ikke noe sånt med Truxal. Jeg har ingen plagsomme bivirkninger med Truxalen. Jeg var fryktelig hangover i starten. Klarte ikke stå opp. Men det gav seg. 

Det er hangover jeg vil ha , altså søvnen som den har bivirkningen av. Gikk du da på quetipin fast? Jeg har begynt å se skygger når jeg legger meg. Kan dette være en hallusinasjon??? 

Anonymkode: 7664c...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Jeg begynte etter 1,5 år å få kraftig angst og hallusinasjoner 20 min etter inntak hver kveld. Det pågikk i 3 måneder før jeg skjønte sammenhengen og jeg sluttet på dagen og det gjorde plagene også. Men tror ikke det er så vanlig. 

Gjelder ikke alle. Jeg har både gått ned totalt 35 kg på Truxal og også vært undervektig når jeg har stått på det. 

Jeg gikk opp 35 kg på kort tid. Og det står som bivirkning. Dessuten virker de ikke etter 30 års bruk. Men du kan ikke slutte for da "tror" du at du ikke får sove. Søvnproblemer øker sjansene for mentalt sammenbrudd, pluss vektøkning kan dette bli for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (14 minutter siden):

Jeg gikk opp 35 kg på kort tid. Og det står som bivirkning. Dessuten virker de ikke etter 30 års bruk. Men du kan ikke slutte for da "tror" du at du ikke får sove. Søvnproblemer øker sjansene for mentalt sammenbrudd, pluss vektøkning kan dette bli for mye. 

Er det medisinen som gjør det da? Medisinen gjør vel at du får mer sultfølelsen? Du bestemmer om du skal spise mer eller normalt utfra det?

Anonymkode: 7664c...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

erik123 skrev (8 timer siden):

Jeg gikk opp 35 kg på kort tid. Og det står som bivirkning. Dessuten virker de ikke etter 30 års bruk. Men du kan ikke slutte for da "tror" du at du ikke får sove. Søvnproblemer øker sjansene for mentalt sammenbrudd, pluss vektøkning kan dette bli for mye. 

Som sagt så gjelder det ikke alle. Du skrev at Truxal gir vektøkning, så jeg kommenterte det bare for å presisere at ikke alle gjør det. 

Jeg la derimot på meg veldig mye av Quetiapine. Men jeg var allerede på vei opp i vekt da jeg startet så ikke så rart at jeg fortsatte opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det medisinen som gjør det da? Medisinen gjør vel at du får mer sultfølelsen? Du bestemmer om du skal spise mer eller normalt utfra det?

Anonymkode: 7664c...091

Ja man må spise mer for å gå opp i vekt, men ulike medisiner kan gi en ukontrollert sult og overspising kan også være en bivirkning. 

Jeg ble helt vill av Zyprexa, men den skulle jeg uansett bare gå på en periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange medisiner gir ii seg selv kraftig vektøkning, du får "oksehunger" og spiser mye mer en vanlig. Så blir du enda mer deprimert når du går opp 30 kg i vekt. Så er du inne i en ond sirkel. Det er et helvete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...