Gå til innhold

Bivirkning abilify


Glitter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at abilify kunne virke aktiverende og at jeg derfor burde ta den på morgenen i stedet for kvelden, så vil tro at trøttheten kanskje ikke er bivirkning fra abilify? Skal ikke si det for sikkert, altså 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orion skrev (1 time siden):

Jeg fikk beskjed om at abilify kunne virke aktiverende og at jeg derfor burde ta den på morgenen i stedet for kvelden, så vil tro at trøttheten kanskje ikke er bivirkning fra abilify? Skal ikke si det for sikkert, altså 🙂

Jeg ble ekstremt trøtt av abilify, det er ikke en helt ukjent bivirkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogbrann skrev (8 timer siden):

Jeg ble ekstremt trøtt av abilify, det er ikke en helt ukjent bivirkning. 

Åja. Beklager, da ble svaret mitt litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orion skrev (10 timer siden):

Jeg fikk beskjed om at abilify kunne virke aktiverende og at jeg derfor burde ta den på morgenen i stedet for kvelden, så vil tro at trøttheten kanskje ikke er bivirkning fra abilify? Skal ikke si det for sikkert, altså 🙂

Jeg også tar abilify på morgenen for har hørt flere steder at den kan være aktiverende og søvnløshet er jo en bivirkning. Men som nevnt over er trøtthet også det. 

Håper på å være mindre trøtt og mindre trykk i hodet i dag for jeg var så sliten at jeg fikk 8 (delt opp i tre) timer søvn i natt. :)

Så er det den rastløsheten da. Den står det også om i felleskatalogen, men står ikke at den er forbigående. Det håper jeg virkelig for selv å ligge 20 min og se serie er vanskelig. Men kan jo være hypomanien forsatt er aktiv under lokk av medisinen og at det er derfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (5 timer siden):

Jeg også tar abilify på morgenen for har hørt flere steder at den kan være aktiverende og søvnløshet er jo en bivirkning. Men som nevnt over er trøtthet også det. 

Håper på å være mindre trøtt og mindre trykk i hodet i dag for jeg var så sliten at jeg fikk 8 (delt opp i tre) timer søvn i natt. :)

Så er det den rastløsheten da. Den står det også om i felleskatalogen, men står ikke at den er forbigående. Det håper jeg virkelig for selv å ligge 20 min og se serie er vanskelig. Men kan jo være hypomanien forsatt er aktiv under lokk av medisinen og at det er derfor? 

Da jeg brukte abilify så tok jeg medisinen på kveldstid, så hvis du blir veldig trøtt kan det være et alternativ? Med mindre søvnløsheten er på grunn av abilify selvfølgelig. Det er sikkert ikke så enkelt å vite om rastløsheten er en bivirkning eller restsymptomer, men du vet kanskje om rastløsheten kom før eller etter oppstart av abilify? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orion skrev (6 timer siden):

Åja. Beklager, da ble svaret mitt litt feil.

Det går fint. Insomni, rastløshet, sedasjon og somnolens er vanlige bivirkninger, men insomni er noe vanligere enn somnolens hvis jeg husker riktig. Abilify har jo en aktiverende effekt, så det gir mening å ikke se for seg at trøtthet kan være en bivirkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (6 timer siden):

Jeg også tar abilify på morgenen for har hørt flere steder at den kan være aktiverende og søvnløshet er jo en bivirkning. Men som nevnt over er trøtthet også det. 

Håper på å være mindre trøtt og mindre trykk i hodet i dag for jeg var så sliten at jeg fikk 8 (delt opp i tre) timer søvn i natt. :)

Så er det den rastløsheten da. Den står det også om i felleskatalogen, men står ikke at den er forbigående. Det håper jeg virkelig for selv å ligge 20 min og se serie er vanskelig. Men kan jo være hypomanien forsatt er aktiv under lokk av medisinen og at det er derfor? 

Godt at du fikk sove i det minste. Hm. Det kan jo godt være den underliggende hypomanien. Ikke godt å si hva som er hva 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogbrann skrev (1 time siden):

Da jeg brukte abilify så tok jeg medisinen på kveldstid, så hvis du blir veldig trøtt kan det være et alternativ? Med mindre søvnløsheten er på grunn av abilify selvfølgelig. Det er sikkert ikke så enkelt å vite om rastløsheten er en bivirkning eller restsymptomer, men du vet kanskje om rastløsheten kom før eller etter oppstart av abilify? 

Rastløsheten var noen av de første symptomene på hypomanien. Jeg har nok ennå symptomer på hypomani ja. Jeg styrer mye og i dag da jeg var med hun i kommunen ble jeg ganske oppgiret og jeg brukte 1300 på julestæsh..skulle egentlig kun ha ei stjerne til 50 kr. 😛 Men jeg er mye lavere enn jeg var i hvert fall. 

Jeg sov jo dårlig da jeg tok den på kvelden så usikker på om det er lurt. Men kjipt å være så trøtt da. Men det kan jo være utmattelse pga aktivitetsnivået jeg har hatt. 

Marye skrev (32 minutter siden):

Jeg så så trøtt ut på 40 mg abilify at legen satt ned dosen, med det resultat at jeg ble dårlig 

rastløsheten ga seg

Jeg går kun på 10 mg. Så det skulle vel ikke være så ille. Men jeg ser forsåvidt trøtt ut. Er rød rundt øynene.

Okei. :)

Orion skrev (24 minutter siden):

Godt at du fikk sove i det minste. Hm. Det kan jo godt være den underliggende hypomanien. Ikke godt å si hva som er hva 🙂

Tror kanskje det er den underliggende hypomanien ja. Behandler bekreftet det jeg har tenkt at medisinen virker litt slik at den legger lokk på symptomene så man kan greie å roe mer ned. Ikke at den bare plutselig kurerer hypomani. Det er sånn jeg opplever det også. At hypomanien ennå er der, og innimellom kommer den gjennom medisinen slik som tidligere i dag. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...