Gå til innhold

Når Facebook ødelegger

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig avhengig av noen grupper der pga informasjonstilgang. Men ellers har jeg blitt så mye retraumatisert, såret og lei meg der over lang tid at jeg nå sterkt vurderer å slette kontoen min. For jeg er ikke i stand til å håndtere det. Er det dumt av meg? Jeg har hatt kontoen i over 10 år. 

Anonymkode: 7bc37...3fb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469881-n%C3%A5r-facebook-%C3%B8delegger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg høres det ut som om du kan ha mye å hente på å jobbe med hvordan du forstår det som skjer i de gruppene du deltar i, dersom du får det vanskelig av å delta i vanlige grupper for informasjon? Kan det være at du leser noe annet inn i det som foregår enn det er grunnlag for?

frosken skrev (9 minutter siden):

For meg høres det ut som om du kan ha mye å hente på å jobbe med hvordan du forstår det som skjer i de gruppene du deltar i, dersom du får det vanskelig av å delta i vanlige grupper for informasjon? Kan det være at du leser noe annet inn i det som foregår enn det er grunnlag for?

Jeg leser det folk skriver. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg leser det folk skriver. 

Vi tolker jo alltid det vi leser, og våre egne følelser kan påvirke hvordan vi forstår både innhold og intensjonen til forfatteren. Hva slags utsagn er det du reagerer på?

Annonse

Noen sånne grupper kan være litt alla KG hvor folk rett og slett er både ufine, mobbende osv. 

Jeg er ikke med i slikt selv, men hvis det er tilfellet ville jeg sluttet å følge gruppene hvis jeg var deg, men beholdt Facebook likevel. 

Hvis det er slik som det lures på over, at det kan være at du leser/tolker det på en slik måte at du blir lei deg, men at det egentlig ikke er sånn det er ment, så kan et tips, hvis du ikke vil slutte i gruppen, å ikke lese der når du kjenner du har det tøft fra før av. Da blir man gjerne ekstra sår. Hvordan jeg selv takler å få diverse ikke alltid hyggelige tilbakemeldinger påvirkes av hvordan jeg har det i utgangspunktet. Det regner jeg med ikke er noe unikt ved meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...