Gå til innhold

Gir du bort Flax lodd i gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller lignende lotterilodd? Er du ikke redd de skal vinne mange penger og gremme deg over det? Jeg gir av den grunn aldri sånne lodd for hadde ikke taklet at noen vant feks en million når jeg trenger penger selv. Kjøper jeg lodd kjøper jeg derfor til meg selv. Jeg har en nabo som av og til tilbyr seg å pante flaskene mine, men jeg vil helst ikke siden jeg er redd han skal trykke på Pantelotteriet og vinne mange penger på mine flasker. Er jeg smålig?

Anonymkode: fe18d...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir alltid flaxlodd i gaver, men vet ikke om du er smålig. Om det er rette ordet? Det kommer vel an på om du trenger penger selv, eller gjerne har planer om hva du vil gjøre med dem. Jeg er null interessert i å ha for mye penger, så da kan jeg fint unne andre å vinne. Jeg blir nervøs og stressa av for mye penger. Det er mye frihet i å ikke ha så mange valg for noen av oss. Så det er nok mer det det handler om 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Eller lignende lotterilodd? Er du ikke redd de skal vinne mange penger og gremme deg over det? Jeg gir av den grunn aldri sånne lodd for hadde ikke taklet at noen vant feks en million når jeg trenger penger selv. Kjøper jeg lodd kjøper jeg derfor til meg selv. Jeg har en nabo som av og til tilbyr seg å pante flaskene mine, men jeg vil helst ikke siden jeg er redd han skal trykke på Pantelotteriet og vinne mange penger på mine flasker. Er jeg smålig?

Anonymkode: fe18d...d44

Jeg har gitt Flax-lodd i gave mange ganger, blant annet i julegaver og ville synes det var stas om noen av mottakerne vant. Kjøper ikke lodd til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk flax skrapekalender av krisesenteret og tenkte i går at vinner jeg så må jeg gi noe av gevinsten til dem. 😛

Jeg har aldri gitt lodd til andre, men jeg føler det er riktig å dele når jeg har fått av andre. Men de sa at den er jo min. 

Så jeg skjønner deg på en måte.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alltid noen flakslodd til datteren i tillegg til vanlig gave. Hadde synes det var stor stas hvis hun vant en større sum. Samtidig så skjønner jeg deg og synes ikke du er smålig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Har gitt det noen ganger, en gang vant en mottaker 1000kroner. Jeg ble glad da.

 

hadde vedkommende vunnet en million hadde jeg dog blitt lang i maska. Uansett er det utrolig små odds for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt 4 Flaxkalendere i år og har gitt bort 3 av dem. To til ungene og det hadde jo vært gøy om de hadde vunnet litt mer enn en femtilapp på den liksom. Den siste har jeg gitt til en uføretrygdet venninne og jeg håper virkelig at hun har fått den med milliongevinsten på! Det hadde vært den største julegaven for oss alle! :)❤️  Om jeg selv skulle vinne en million på min kalender så vil jeg dele rundhåndet med ungene og ikke minst min venninne, så det vil falle dem til gode uansett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere fantes det til / fra-lapper med skrapefelt, de pleide jeg å bruke på gavene til barn og tantebarn. Man kunne ikke vinne millionbeløp på dem, men jeg husker det var (små)gevinster på noen av dem i årenes løp. Ett av mine egne barn vant 1000 kr et år, det var nok det høyeste. 

Det har hendt en sjelden gang at jeg har lagt et par lodd sammen med andre gaver. Ikke så ofte til jul, men ved andre anledninger. "Risikoen" for at de skal vinne en million er jo forsvinnende liten, så jeg har ikke tenkt over den. 

Jeg har hatt Flax-kalender selv i mange år og vunnet smågevinster iblant, typen 50 kr slik at jeg har fått kalenderen "gratis". Mitt studentbarn får også kalender (den til 100 kr i år), og hen trenger nok en eventuell kjempegevinst i større grad enn jeg gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke gi vekk Flax-lodd av samme grunn.

Unntaket er sønnen min. Om han hadde vunnet ville jeg jo følt det som om jeg hadde vunnet.

Men når vi kjøper flaxlodd utenom gaver så har vi en avtale. Alt opp til 10 000 får han, alt over for jeg. Men tviler på at vi vinner så mye gitt.

Sønnen min var i ekstase i morges fordi han vant femti kroner på kalenderen. Det er veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å gi bort flaxlodd i gave men du sa noe der. Har et flaxlodd som jeg kanskje skal putte i en av gavene som jeg har kjøpt 🥰

Anonymkode: 7a75b...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...